• امروز : یکشنبه - ۲۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 5 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Sunday - 12 May - 2024
65
در نشست خبری نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل با اصحاب رسانه مطرح شد؛

مدیران یا خودسانسوری می‌کردند یا شاخص‌سازی | مفاخر سیاهکل و لاهیجان تجلیل می‌شوند

  • کد خبر : 11188
  • 25 شهریور 1401 - 12:39
مدیران یا خودسانسوری می‌کردند یا شاخص‌سازی | مفاخر سیاهکل و لاهیجان تجلیل می‌شوند
۵۰۰ میلیون تومان اعتبار برای شناخت مفاخر شهرستان های لاهیجان و سیاهکل اختصاص یافته و ما بر ان شدیم که برای شناخت تاریخ مان و اینکه در کجا قرار داریم تلاش نماییم

به گزارش انطباق،  نشست خبری رسول فرخی میکال ، نماینده مردم لاهیجان،سیاهکل دیلمان و پیرکوه در مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر روز پنج شنبه ۲۴ شهریور۱۴۰۱ با حضور اصحاب رسانه در سالن خواجه نصیر دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان برگزار و به پرسش‌های متعدد خبرنگاران درباره مسائل روز این دو شهرستان پاسخ داده شد.
رسول فرخی در سخنان آغازین این نشست خبری ضمن بیان خیرمقدم و خداقوت به خبرنگاران برای فعالیت های رسانه ای شان در طول سال گفت: این خبرنگاران هستند که با همه سختی ها و مرارت ها موضوع و مشکلات اجتماعی را به سمتی هدایت می کنند که حل آن موجب رضایتمندی مردم می شود .
وی در بخشی دیگر از سخنانش به نقش خبرنگاردر جامعه اشاره کرد و افزود: خبرنگار واسط حقیقی بین نظام حکومتی و مردم است و رسیدن به نهایت مطلوب در حوزه خبرنگاری هدایت درست واقعیت های جامعه و نمود اثربخشی آن در حیات اجتماعی مردم است.
فرخی با بیان اینکه نگرش خبرنگار با عرضه کردن واقعیت ها به جامعه تبیین می شود تصریح کرد : نو آوری، خلاقیت ، هوش و بینش سیاسی و اجتماعی خبرنگار چراغ راه درست خواهد بود و از آنجا که نگاه آنها متفاوت تر از کسانی است که مسئولیت های دیگری دارند ماهیت هر موضوعی را عیان تر مشاهده می کنند.
وی با بیان اینکه امروز دنیا در مسیر توسعه پایدار قرار دارد تصریح کرد : اگر ما اشرافیت کافی به مسائل نداشته باشیم و نقاط قوت و ضعف آنها را نتوانیم تشخیص دهیم یعنی امور به خوبی انجام نپذیرفته و پایداری وجود ندارد.
فرخی با اشاره به اینکه در بدو ورود به این مسئولیت وضعیت حوزه انتخابی را بررسی نموده گفت: پیدا کردن نقاط قوت و ضعف و فرصت ها و تهدیدهای دو شهرستان لاهیجان و سیاهکل از اولویت های مهم من بود و از اولین های این اولویت ها موضوع درمان دو شهرستان لاهیجان و سیاهکل است که بر اساس اسناد توسعه دو شهرستان قرار بر این بود که برای هر شهرستانی بر اساس چشم انداز ۱۴۰۴ دو بیمارستان تجهیز و بیمارستان جنرال تاسیس شود که متاسفانه اتفاق نیفتاد و دو بیمارستان تلفیق شد که در حال حاضر مشکلات بیمارستان پیروز تا حدودی حل شده و حوزه درمان شهرستان فعلا در وضعیت مناسب قرار دارد و همچنین در بخش خصوصی برای بیمارستان‌میلاد تسهیلاتی اخذ شده است .
فرخی در ادامه به پروژه ساخت میدان گیل اشاره کرد و افزود : با ورود به این موضوع مشخص شد که نه تنها بحث مالی بلکه هیچ مسیری برای آن‌مشخص نبوده و در حال حاضر ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و طبق ماده ۵۶ ، ۱۵۰ میلیارد تومان از بانک تسهیلات برای پروژه اخذ شده است.
این مسئول به مسئله گردشگری جاده سیاهکل به دیلمان پرداخت و عنوان کرد : کارخانه سیمان یکی از مشکلات اساسی منطقه است و ۲۰ میلیارد تومان سال ۱۴۰۰ برای این مسیر منعقد و در حال حاضر کار به کندی در حال اجرا است.
فرخی به پروژه ناتمام مجتمع فرهنگی و هنری لاهیجان اشاره داشت و خاطر نشان کرد: قریب به ۲۰ سال این پروژه به طول انجامید و متاسفانه به عنوان پروژه استانی دیده شددر حالیکه لاهیجان با پیشینه فرهنگی طولانی لایق چنین ظلمی نبوده است و کوتاهی زیادی شده آست و امیدوارم آینده نزدیک با پیگیری های متعدد لااقل فاز اول آن را راه اندازی کنیم .
نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در ادامه از ارزشمندی مفاخر فرهنگی سخن گفت و افزود: ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار برای شناخت مفاخر شهرستان های لاهیجان و سیاهکل اختصاص یافته و ما بر ان شدیم که برای شناخت تاریخ مان و اینکه در کجا قرار داریم تلاش نماییم چون جامعه ای که معرفتی نو از تاریخ خود نداشته باشد برای آن جامعه پویایی و پیشرفت محقق نخواهد شد .
این مسئول در ادامه بیاناتش به چالش های آب شرب ،کشاورزی و پسماند گریزی زد و گفت: بحث آب شرب ، کشاورزی و پسماند از موضوعات جدی در استان است که نداشتن الگوی مصرف درست ، افزایش جمعیت، استفاده بی رویه، عدم توجه به توسعه پایدار موجب معضلات زیادی شده و در حالیکه در حوزه آب شرب ، حوزه برخورداری شهرستان لاهیجان و سیاهکل حدود ۷۷ درصد و میانگین کشوری ۷۵ درصد است و ما شهر سبز هستیم اما حدود ۷۰ روستا در لاهیجان و ۶۰ روستا در سیاهکل تنش آبی ۸۰ درصد دارند.
در ادامه این نشست که توسط نگار نادری رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و ایمان امیری گوینده صدای جمهوری اسلامی مدیریت واجرا می شد این مقام مسئول در مجلس شورای اسلامی به سوالات متعدد خبرنگاران در مورد مطالبات این دو شهر در حوزه های فرهنگی ،آب شرب،آب و فاضلاب، کشاورزی ، پسماند ، محیط زیست ، تغییر کاربری های اراضی ،مشکل بیکاری جوانان ،درمان و بهداشت ، مسکن،ورزش،راه های شهری و روستایی،جزیره لاهیجان،مشکلات روستاها،منطقه ویژه اقتصادی ، آتش سوزی تالاب امیرکلایه،شهرک صنعتی،سیمان دیلمان،طرح صیانت و همچنین جهت رفع شبهه در خصوص برخی شایعات پاسخ داد

لینک کوتاه : https://entebaagh.ir/?p=11188

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.