• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4
سخنی مشفقانه با استاندار گیلان؛

مدیران فعلی دشمن استان نیستند!/ مراقب جریانات سهم خواه و اقتدار طلب باشید

  • کد خبر : 6735
  • 30 دی 1400 - 12:29
مدیران فعلی دشمن استان نیستند!/ مراقب جریانات سهم خواه و اقتدار طلب باشید
اختصاصی انطباق : حال جریانات خاصی که تا دیروز از کمیت انتصابات گله داشتند، امروز از کیفیت تغییرات نالان هستند و آن را ابزاری برای فشار به استاندار کرده اند.این جریانات، برخی تغییرات را منصوب به دولت قبل می دانند و شناسنامه برخی دیگر منصوبین را جملگی صادره از یک منطقه خاص جغرافیایی تلقی می کنند و بی آنکه از توانمندی و پتانسیل افراد آگاه باشند آن را چوبی دو سر طلا برای فشار به شخص اول استان کرده اند.این افراد با روی کار آمدن دولت جدید تصمیم دارند به فضای تغییرات مدیران استان رنگ وبویی سیاسی داده و آن را مستمسکی برای تسویه حساب با مدیران بجا مانده از دولت قبل قرار دهند.

اختصاصی انطباق – سرویس سیاسی : دکتر اسدالله عباسی از روزی که بر مسند استانداری گیلان نشست، بطور مداوم از سوی جریانات خاص متهم به کند عمل کردن در انتصابات بود، بعد از دو ماه هم که تغییرات را شروع کرد اکنون متهم به شتابزدگی در انتصابات شده است و همان جریانات خاص برخی مدیران جدید را ناکارآمد می دانند.

استاندار گیلان که روزهای آخر مهر ۱۴۰۰ به این سمت منصوب شد، آبان و آذر را به بررسی اوضاع و احوال استان پرداخت و دی را ماه حصول نتیجه همان بررسی ها قرار داد.

وی یکی از چهار معاونت استانداری را تغییر داد و دو نفر از ۱۸ مدیر ستادی خود را هم منصوب کرد، اما عمده تغییرات به حوزه فرمانداری ها برمی گردد، جاییکه تاکنون ده شهرستان از هفده شهرستان استان را صاحب فرماندار جدید کرده است، با این وجود تغییرات در سطح ادارات کل بسیار کند پیش می رود و شاید از حدود یکصد سازمان و نهاد دولتی، تعداد تغییرات هنوز دو رقمی هم نشده است. ناگفته نماند انتصابات در این حوزه ها فقط به نظر استاندار بستگی ندارد و وزارتخانه ها و دستگاه های پایتخت نشین هم باید نظر دهند، از همین رو شاید کمی زمان بر باشد. اما تغییرات در حوزه هایی که مستقیم زیر نظر خود استاندار هست از سرعت خوبی برخوردار شد.

حال جریانات خاصی که تا دیروز از کمیت انتصابات گله داشتند، امروز از کیفیت تغییرات نالان هستند و آن را ابزاری برای فشار به استاندار کرده اند.این جریانات، برخی تغییرات را منصوب به دولت قبل می دانند و شناسنامه برخی دیگر منصوبین را جملگی صادره از یک منطقه خاص جغرافیایی تلقی می کنند و بی آنکه از توانمندی و پتانسیل افراد آگاه باشند آن را چوبی دو سر طلا برای فشار به شخص اول استان کرده اند.این افراد با روی کار آمدن دولت جدید تصمیم دارند به فضای تغییرات مدیران استان رنگ وبویی سیاسی داده و آن را مستمسکی برای تسویه حساب با مدیران بجا مانده از دولت قبل قرار دهند.

این درحالی است که خود رییس جمهور هم ضمن تاکید بر لزوم اصل شایسته سالاری در تغییرات گفته است؛ ” اگر بنا بر ابقای مدیران زیر مجموعه خود دارید این کار را انجام دهید.” و با این جمله حجت را بر انقلابیونی که از آن طرف بام افتاده اند، تمام کرد.

استاندار گیلان هم می تواند با استناد به همین اظهارات رییسی که با تکیه بر اصل شایسته سالاری و کارآمدی گفته شده  وحتی پیشنهاد عدم تغییر مدیران موفق را در بر می گیرد با برگزاری نشستی با مدیران خبره و کارآزموده فعلی شرایط ابقای برخی از آنان را فراهم آورد تا سردرگمی در ادارات به کمترین حد خود رسیده و جو روانی و فضای بی ثبات و تنش زای “کاذب تغییر مدیران” آرام گیرد.

موفقیت همیشه نسبی است و گاها در دل پیروزی ها نقاط منفی زیادی دیده می شود، شاید بسیاری از انتصابات مثل انتصاب برخی مدیران فرهنگی بدون حرف و حاشیه بوده ولی برخی انتصابات بخصوص در حوزه اقتصادی تقریبا بدون کار کارشناسی بوده و طبق شنیده ها بعضی افراد تعرفه گشته برای برخی سازمان ها و ادارات شرایط و تجربه و مهارت لازم را برای مدیریت سازمان مطبوع نداشته و داد دوست و دشمن را در خواهد آورد.

از همین رو پیشنهاد می گردد از آنجاییکه دولت انقلابی نیز مثل اغلب دولتهای پیش از خود، با چالش نیروی انسانی ماهر و مدیر توانمند مواجه است، جهت کمتر شدن بار روانی انتصابات درست، برای یک بار هم شده استاندار محترم مدیران فعلی سازمانهای دولتی و نهادها را محکی جدی زده و اگر موفقیت های احتمالیشان اتفاقی نبوده و از روی توانمندی شان رخ داده، چه ایرادی دارد برای جامه عمل پوشاندن به اظهارات رییس دولت هم شده برخی از این مدیران توانمند دولت قبلی را حفظ نماید.

چنین مدیرانی در دولت قبلی بیشتردر حوزه عمرانی و اقتصادی دیده می شدند. شاید تحول شگرفی در این حوزه ها شکل نگرفته باشد اما بعنوان مثال تدبیر برخی مدیران اقتصادی استان بخصوص در حوزه بنگاه های تولیدی کوچک و بزرگ باعث راضی نگه داشتن سرمایه گذاران و تولیدکنندگان گشته و تجمعات کارگری را در سالهای اخیر تقریبا به صفر رسانده اند.

هر چند با روی کار آمدن هر دولتی تغییرات و انتصابات جدید حق طبیعی و مسلم دولتمردان محسوب می شود اما استاندارمحترم باید قدر این اندک تدبیر موجود در بین مدیران فعلی را بداند وبدون تحت تاثیر قرار گرفتن نسبت به جریانات سهم خواه و اقتدار طلب با رصد و نشست جدی با آن دسته از مدیران فعال ،کارا و حاذق دولت پیشین مقدمات ادامه کارشان را در دولت جدید نیز فراهم نماید تا هم سایه توانمندیشان از سر استان کم نشود و هم مشکل قحط الرجال استان بر طرف گردد.

لینک کوتاه : https://entebaagh.ir/?p=6735

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.