• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 21 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
11
در جلسه اخیر انجام گرفت؛

مخالفت کمیسیون عمران با مزایده مجتمع ۱۶۰ واحدی مسکن مهر رشت

  • کد خبر : 21613
  • 17 اسفند 1402 - 12:25
مخالفت کمیسیون عمران با مزایده مجتمع ۱۶۰ واحدی مسکن مهر رشت
کارگرنیا رئیس شورای اسلامی و عضو کمیسیون در موضوع فروش ۱۶۰ واحد مسکن مهر که به علت سهل انگاری در نگهبانی، تمامی تجهیزات آن به سرقت رفته اظهار کرد: لازم است متخلفان در سهل‌انگاری وعدم نگهداری از اموال شهرداری شناسایی و برخورد قانونی با آنان صورت گیرد.

به گزارش انطباق، جلسه نود و چهارم کمیسیون حمل و نقل، عمران و ترافیک شهری شورای شهر رشت عصر روز چهارشنبه ۱۶ اسفند ماه، به ریاست محسن سماکچی و با حضور واثق کارگرنیا و مدیرانی از حوزه بودجه، حمل و نقل شهری و معاونت حقوقی شهرداری رشت برگزار شد و تعیین تکلیف در خصوص لوایح جلسه، به استثنای لایحه ضوابط اجرایی بودجه که به کمیسیون تلفیق در هفته آتی موکول شد، انجام گرفت.

در این جلسه در لایحه مربوط به واگذاری املاک شهرداری از طریق مزایده ۱۲ مورد از املاک شهرداری از جمله چهار ملک در گلسار، ۲ ملک حمیدیان، یک قطعه زمین در بلوار خرمشهر و مجتمع ۱۶۰ واحدی مجتمع مسکونی واقع در مسکن مهر مورد بررسی اعضا قرار گرفت و جز در مورد مجتمع مسکن مهر با مزایده‌گذاری دیگر املاک موافقت شد.

کارگرنیا رئیس شورای اسلامی و عضو کمیسیون در موضوع فروش ۱۶۰ واحد مسکن مهر که به علت سهل انگاری در نگهبانی، تمامی تجهیزات آن به سرقت رفته اظهار کرد: لازم است متخلفان در سهل‌انگاری وعدم نگهداری از اموال شهرداری شناسایی و برخورد قانونی با آنان صورت گیرد.
در نهایت رای کمیسیون در فروش واحدها به مشتری فعلی که کمیته امداد گیلان میباشد مخالفت با فروش با رقم پیشنهادی متری ۱۲/۵ میلیون اعلام شد و عمران و تکمیل واحدها و مزایده پس از تکمیل واحدها پیشنهاد گردید.

– لایحه تملک ملک واقع در منطقه پل عراق، دانشسرا به نام آقای‌پور طواف

در این لایحه مطرح شد رای قانونی صادر شده از سوی شعبه، شهرداری را ملزم به صدور پروانه کرده است و ارزش زمین طبق نظر کارشناسی از قرار متری ۲۴ میلیون تومان ۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برآورد میگردد.
واثق کارگرنیا با ذکر اینکه چرا برای تعدادی از املاک همجوار پروانه صادر شده در حالیکه ملک در خیابان قرار دارد گفت: این سهل انگاری اکنون سبب ملزم شدن شهرداری به خرید ملک شده است.
سماکچی رئیس کمیسیون در این لایحه رای به بازید مجدد از زمین و اعلام نتیجه پس از بازدید میدانی داد.

– موافقت با دعوت به کار رانندگان پایه یک برای تکمیل ناوگان اتوبوسرانی رشت

نماینده سازمان حمل و نقل بار و مسافر در این خصوص گفت: این سازمان هم اکنون دارای ۷۴ دستگاه اتوبوس در حال تعمیر از کارخانه‌های پیشرو دیزل، سبلان خودرو و چند دستگاه بنز ۴۵۷ است و تعدادی از خودروهای تعمیری نیز به فروش رفته که ۵۰ میلیارد درآمد آن اکنون در حساب شهرداری مرکز است.
وی با توضیح اینکه از ۳۰ دستگاه خریداری شده از وزارت کشور ۱۶ دستگاه تحویل شده و برای هفت دستگاه به علت‌عدم واریزی مبلغ از سوی وزارت کشور هنوز صدور پلاک انجام نشده گفت: در حال مکاتبات برای صدور پلاک از طریق ثبت شماره شاسی و شماره موتور هستیم و از هم اکنون باید فراخوان و دعوت به کار رانندگان پایه یک برای تکمیل ناوگان اتوبوسرانی باشیم.
وی گفت: لایحه ارسالی به شورا برای دعوت به کار ۳۰ راننده است که بتوانند ۱۵ دستگاه اتوبوس را وارد چرخه ترددها کند و ظرفیت ۱۰۰ راننده اتوبوس در شهرداری رشت تکمیل گردد.

این لایحه به موافقت اعضاء رسید.

– لایحه تهاتر ملکی در منطقه یک به ازای پرداخت عوارض شهرداری

در این لایحه مطرح شد تهاتر ملک مورد نظر مشمول بند ت تبصره ۶ از قانون بودجه میباشد که اعتبار قانونی آن در پایان دی ماه ۱۴۰۲ به پایان رسیده و لذا تصمیم گیری در موضوع اعمال ضوابط قانونی است و کمیسیون توجیهی بر اجرای آن نمی‌بیند.

– لایحه اصلاح بودجه ۱۴۰۲ شهرداری رشت

معصومه خانزاده مدیر برنامه و بودجه شهرداری رشت در این جلسه با اعلام اینکه هرساله تمام ضوابط را در قالب اصلاح بودجه ارائه میکنیم گفت: مواردی که لزوم جابجایی آن‌ها به شورای اسلامی ارائه شد در خصوص پارکینگ، تالاب عینک، سرویس بهداشتی در منطقه دو، برخی هزینه‌های جاری، موضوع تامین اجتماعی، برنامه‌های سازمان فرهنگی و مواردی از این قبیل لازم به جابجایی است و اصلاحات بودجه در آن‌ها لحاظ میشود.
خانزاده اصلاحات سهم جاری بودجه در بخش عمران را ۴۱ درصد اعلام کرد که در تطبیق با قانون به ۴۶ درصد میرسد و این رقم در بخش عمرانی ۵۴ درصد است.

لایحه آخر این جلسه با موضوع ضوابط اجرایی بودجه ۱۴۰۲ به کمیسیون تلفیق روز شنبه ۱۹ اسفند موکول شد.

لینک کوتاه : https://entebaagh.ir/?p=21613

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.