• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 21 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
9
شعار هواداران سپاهان در استادیوم: فوتبال با سیاست نمیخوایم نمیخوایم!

لغو بازی الاتحاد و سپاهان به‌دلیل وجود تندیس سردار سلیمانی

  • کد خبر : 18455
  • 11 مهر 1402 - 11:56
لغو بازی الاتحاد و سپاهان به‌دلیل وجود تندیس سردار سلیمانی
تیم الاتحاد عربستان که برای بازی مقابل سپاهان اصفهان به این شهر رفته بود، ورزشگاه نقش جهان اصفهان را بدون انجام بازی ترک کرد.

انطباق: از ساعاتی پیش هواداران سپاهان در ورزشگاه نقش جهان منتظر آغاز بازی دو تیم سپاهان و الاتحاد بودند. اما الاتحادی‌ها در زمین حاضر نشدند و در نهایت خبر رسمی ترک ورزشگاه از سوی آن‌ها در رسانه‌ها منتشر شد.
در ابتدا بازیکنان الاتحاد برای گرم کردن وارد زمین نشدند. خبرنگاران اعلام کردند که بازیکنان این تیم ترجیح داده‌اند در رختکن ورزشگاه حرکات کششی انجام داده و خودشان را گرم کنند.کمی بعد و با نزدیک شدن به ساعت برگزاری بازی هم خبری از الاتحادی‌ها نبود. خبرگزاری فارس در آستانه برگزاری بازی نوشت: «مسابقه سپاهان ایران و الاتحاد عربستان که قرار بود از ساعت ۱۹:۳۰ در ورزشگاه نقش جهان آغاز شود به دلیل درخواست نماینده عربستانی تیم الاتحاد، با ۳۰ دقیقه تاخیر آغاز خواهد شد.»
با این حال رسانه‌های عربی موضوع دیگری را مطرح می‌کردند. بنا به ادعای رسانه‌های عربستانی و خبرنگار‌های ورزشی این کشور وجود تندیسی از سردار سلیمانی در ورودی تونل عبور بازیکنان موضوع محل مناقشه بوده است. برخی خبرنگاران عربستانی هم اعلام کردند که درخواست رسمی برای برداشته شدن تندیس از سوی الاتحاد صادر شده است.
به هر روی عربستانی‌ها ورزشگاه نقش جهان را بدون انجام بازی ترک کردند و عدم حضور تیم داوری هم در زمین نشانه واضحه دیگری بر اتفاقات ناگواری است که ممکن است در این زمینه برای سپاهان پیش بیایید. ورزشگاه نقش جهان در لحظات اعلام این خبر جوی متشنج داشته و تماشاگران به شدت از این اتفاق عصبانی بودند.برخی تصاویر منتشر شده نشان می‌دهد که پیش از مسابقه سه تندیس سردار  سلیمانی در کنار زمین چیده شده بود.

در صورتی که این خبر تایید شود، سه امتیاز بازی به تیم الاتحاد داده خواهد شد ضمن این‌که تیم سپاهان اصفهان با جریمه مالی و محرومیت روبرو خواهد شد.
گزارش‌ها حاکی است که بیش از ۶۰ هزار تماشاگر در ورزشگاه نقش جهان اصفهان گرد آمده بودند.
سایت روزنامه «جام جم»، وابسته به صداوسیما، به‌طور تلویحی دلیل لغو بازی را وجود تندیس سردار  سلیمانی دانسته ولی نوشت: «این تیم عربستانی روز گذشته در همین ورزشگاه که تندیس شهید سردار حاج قاسم سلیمانی وجود دارد، تمرین کرده بود و بسیار بعید است که تیم عربستانی بابت چنین موضوعی، این گستاخی را کرده باشد».
به نوشته جام جم، «این تندیس بیش از چهار سال است که در ورزشگاه نقش جهان اصفهان وجود دارد».
کنفدراسیون فوتبال آسیا در بیانیه‌ای اعلام کرد بازی دو تیم که قرار بود در ورزشگاه نقش جهان برگزار شود به‌دلیل «شرایط پیش‌بینی نشده و غیرمنتظره» لغو شد. این کنفدراسیون بر تعهد خود نسبت به تضمین امنیت بازیکنان، مسئولان مسابقه، تماشاگران و همه افراد درگیر در آن تاکید کرده و گفته است که این موضوع را به کمیته‌های مربوطه ارجاع می‌دهد تا مورد رسیدگی قرار گیرد. خبرگزاری رویترز نیز در گزارشی تایید کرد که بازیکنان تیم الاتحاد عربستان به‌دلیل وجود تندیس‌های سردار  سلیمانی حاضر به خروج از رخکتن نشدند و بازی لغو شد.

* هواداران سپاهان در استادیوم شعارهای اعتراضی از جمله: فوتبال با سیاست نمیخوایم نمیخوایم! سر دادند!
در ویدیوهای که منتشر شده نیز صدای تماشاچیان شنیده می‌شود که شعارهای اعتراضی می‌دهند و می‌گویند: فوتبال با سیاست نمی‌خواهیم.
فدراسیون عربستان خواهان بازگشت الهلال از ایران شد
در حالی که در اتفاقی عجیب دیدار تیم های سپاهان و الاتحاد عربستان برگزار نشد، حالا یک رسانه سعودی خبر داده است که فدراسیون فوتبال عربستان به باشگاه الهلال نیز که فردا با نساجی مازندران بازی دارد اعلام کرده که به عربستان برگردد.
* ناظر کنفدراسیون فوتبال آسیا تمامی تخلفات انجام شده توسط میزبان را ثبت کرده و گزارشات خود را به کمیته انضباطی ارسال خواهد کرد.
اعضای تیم الاتحاد در فرودگاه در حال خروج از ایران هستند
* آخرین ویدیوهای منتشر شده نشان می‌دهد تیم الاتحاد عربستان در فرودگاه در حال خروج از ایران هستند.
* ناظر کنفدراسیون فوتبال آسیا تمامی تخلفات انجام شده توسط میزبان را ثبت کرده و گزارشات خود را به کمیته انضباطی ارسال خواهد کرد.

لینک کوتاه : https://entebaagh.ir/?p=18455

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.