• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3
با بیش از ۲۵۰۰‌ نفر بازداشتی؛

قیام تاریخی مردم روسیه علیه پوتین

  • کد خبر : 2195
  • 05 بهمن 1399 - 9:21
قیام تاریخی مردم روسیه علیه پوتین
در برلین نیز حدود دو هزار نفر در برابر سفارت فدراسیون روسیه دست به تظاهرات اعتراضی زدند و خواستار آزادی الکسی ناوالنی شدند.در شهر دوسلدورف آلمان نیز حدود ۲۰۰ نفر در میدان اصلی شهر تجمع کردند. آنها نیز خواستار آزادی مخالف پوتین از زندان مسکو شدند.

 به گزارش انطباق، در تظاهرات سراسری بی‌سابقه در روسیه برای آزادی ناوالنی و علیه پوتین بیش از ۲۵۰۰ نفر بازداشت شدند. مردم شعار می‌دهند پوتین برو گمشو! و پوتین یک دزد است.
روسیه شاهد موجی از اعتراضات تاریخی علیه دستگاه حکومتی ولادیمیر پوتین، رئیس کاخ کرملین است. مسئله تنها بر سر آزادی آلکسی ناوالنی، مخالف سرسخت پوتین و علیه فساد حاکم بر دستگاه قدرت کرملین نیست. بسیاری جوانان حاضر در این تظاهرات‌های سراسری خواستار یک روسیه آزاد و دموکراسی و پایان دادن به سرکوب‌های خشونت‌بار هستند.
در این موج اعتراضی تاکنون بی‌نظیر ده‌ها هزار نفر از شهروندان در سراسر روسیه برای آزادی آلکسی ناوالنی و علیه ولادیمیر پوتین به خیابان‌ها آمدند. در ده‌ها شهر روسیه تظاهرکنندگان معترض شعار می‌دهند: آزادی برای ناوالنی و پوتین برو گمشو!این موج اعتراضات، که از نهایت شرق کشور تا کالینین‌گراد در حاشیه دریای بالتیک واقع در غرب کشور عظیم روسیه را در بر گرفته، متوجه پیگردهای سیاسی علیه دگراندیشان است. شعار مشترک پوتین یک دزد است در بسیاری از شهرها از شرق تا غرب کشور را در بر گرفته است.
در مسکو میان نیروهای پلیس و تظاهرکنندگان درگیری صورت گرفت که ده‌ها نفر مجروح شدند. تنها در پایتخت بیش از ۸۰۰ نفر دستگیر شده‌اند. بیش از ۲۵۰۰ نفر از معترضان در بیش از ۱۰۰ شهر روسیه دستگیر شده‌اند. در کلان‌شهر سن‌پترزبورگ شمار بازداشت‌شدگان بیش از ۳۰۰ بوده است.یولیا، همسر الکسی ناوالنی و همکار او، لیوبول سوبول، برای اولین بار در تظاهرات مسکو دستگیر شدند.در مسکو، شمار زیادی از معترضان در برابر بازداشتگاهی که الکسی ناوالنی در آن زندانی است تجمع کردند که به دستگیری شمار زیادی منجر شد.
در برلین نیز حدود دو هزار نفر در برابر سفارت فدراسیون روسیه دست به تظاهرات اعتراضی زدند و خواستار آزادی الکسی ناوالنی شدند.در شهر دوسلدورف آلمان نیز حدود ۲۰۰ نفر در میدان اصلی شهر تجمع کردند. آنها نیز خواستار آزادی مخالف پوتین از زندان مسکو شدند.
شعار مشترک معترضان در بیش از ۱۰۰ شهر پوتین یک دزد است تنها در رابطه با به سرقت بردن آزادی‌های دموکراتیک نیست که بسیاری می‌گویند: روسیه آزاد خواهد شد!.پوتین به این دلیل از سوی معترضان متهم به سرقت است، زیرا او و دستگاه قدرت او متهم به فساد است.آلکسی ناوالنی سال‌هاست که در رابطه با زدوبندهای درون دستگاه پوتین در حال افشاگری است و به همین دلیل دشمنان بسیاری در میان هیأت رهبری روسیه دارد.ناوالنی و تیم او در آخرین ویدئویی که با عنوان یک کاخ برای پوتین منتشر کرده‌اند، برای نخستین بار تصاویر و گزارش شاهدان عینی و اسنادی را در باره صاحب عظیم‌ترین ثروت خصوصی روسیه افشا کرده‌اند.تیم ناوالنی در این ویدئو نشان می‌‌دهد که کاخ و ثروت تزاری پوتین که سر به میلیاردها می‌زند  تشکیل شده است از یک تالار بزرگ هاکی روی یخ، محل نشست و پرواز هلیکوپتر، کازینو و دیسکوی آبی که حول یک کاخ متعلق به پوتین بنا شده‌اند.
گروه ناوالنی در این ویدئو می‌گوید هزینه این ثروت تزاری پوتین از پول‌ رشوه‌هایی تأمین شده‌اند که رئیس کرملین و دوستانش از کنسرن‌های دولتی و اولیگارش‌ها مافیایی دریافت کرده‌اند. مقامات کرملین تمام این اتهامات را رد کرده‌اند.چند روز است که از انتشار این ویدئو با ۷۰ میلیون بازدیدکننده می‌گذرد و تاکنون هیچ کس خود را معرفی نکرده که این کاخ توصیف شده در ویدئو که در حاشیه دریای سیاه واقع است، متعلق به اوست. به گفته جامعه‌شناسان، انتشار این ویدئو بسیاری از شهروندان روسیه را خشمگین کرده و آنها را که بسیاری‌شان جوان هستند، به خیابان‌ها کشانده است.

لینک کوتاه : https://entebaagh.ir/?p=2195

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.