• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 26 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
6
دکتر آشوبی در مراسم تجلیل از پزشکان و داروسازان :

قدردان زحمات و جانفشانی های پزشکان و داروسازان هستیم

  • کد خبر : 17841
  • 07 شهریور 1402 - 12:59
قدردان زحمات و جانفشانی های پزشکان و داروسازان هستیم
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در مراسم تجلیل از پزشکان و داروسازان نمونه دانشگاه ضمن تبریک فرا رسیدن روز پزشک و داروساز گفت: قدردان زحمات و جانفشانی های پزشکان و داروسازان هستیم.

به گزارش انطباق نقل از پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (وب دا)؛ دکتر محمدتقی آشوبی -رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در مراسم تجلیل از پزشکان و داروسازان نمونه دانشگاه که صبح امروز در سالن اجتماعات مرکز آموزشی درمانی الزهرا(س) برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجائی و باهنر، فرا رسیدن روز پزشک و داروساز را تبریک گفت و افزود: در این روز یادی می کنیم از شهدای اسلام بویژه سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع)، شهید سردار حاج قاسم سلیمانی و شهدای مدافع سلامت که جانشان را در عرصه‌های سلامت در کف دست گرفتند و در راه خدمت به مردم، جان به جان‌آفرین تسلیم کردند.

دکتر آشوبی با بیان اینکه پزشکی و طبابت، حرفه مقدسی است، تصریح کرد: خداوند این حرفه و مهارت را به نخبگان منتخب خودش به امانت می‌سپارد و از علمش به مدافع سلامت اعم از پزشک و داروساز ما القا می‌کند تا جسم و روح بیمار را بهبود ببخشد.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی گیلان، مملو از فرهیختگان و نخبگانی از جنس پزشکان و متخصصان در بخش‌های مختلف است که علاوه بر کار درمان و سلامت جامعه، در علم و دانش و ارتقای جایگاه علمی استان در کشور و چه‌بسا در دنیا، گام‌های بسیار بزرگی برداشته و موجب عزت ایرانی‌ها هستند.

رئیس دانشگاه با اشاره به اینکه ارائه خدمات حوزه پزشکی و درمان و دارویی به مردم نجیب، با فرهنگ و با اصالت گیلان با پول قابل ارزش‌گذاری نیست، خاطرنشان کرد: این حرفه، بیش ازآنکه به پول نیاز داشته باشد، نیازمند ایثار، اخلاق، حضور و هنرمندی پزشکان و تلاشگران حوزه سلامت است که ما در جای‌جای این استان زرخیز، سرزمین گیل و دیلم از شمال تا جنوب، از شرق تا غرب شاهد آن هستیم.

دکتر آشوبی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: جامعه پزشکی و داروسازان گیلان در کنار دیگر گروه‌های فعال در نظام سلامت در همه ادوار و بحران ها در کنار مردم بوده و تجربه سال‌های اخیر نشان داده باید نیروهای کارآمد حوزه پزشکی جذب مراکز درمانی، مراکز علمی و دانشگاهی شوند و زمینه برای توزیع عادلانه نیروی انسانی در حوزه پزشکی نیز فراهم شود.

لینک کوتاه : https://entebaagh.ir/?p=17841

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.