• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
4
خبرسازی ها حکایت از سوق دادن سید فعلی در مسیر سید قبلی دارد

علوی، ساز ناکوک برای حاشیه سازان!

  • کد خبر : 5530
  • 29 آبان 1400 - 23:09
علوی، ساز ناکوک برای حاشیه سازان!
البته که انتظار معجزه از شهردار جوان در همین کمتر از یک ماه نداریم و نداشتیم، اما حمله بدخواهان به علوی نشان می دهد او در مسیر درستی قرار دارد که زیاده خواهان را عصبی کرده است. خبرسازی های دروغین مثل حمله به دفتر دیوان محاسبات و یا انتصاب افراد مسئله دار به مشاغل مدیریتی و یا سوق دادن سرمایه گذاران فیک به دفتر شهردار جملگی نشان از تنگ نظری های برخی ها دارد.

اختصاصی انطباق -سرویس جامعه : خبرسازی های دروغین علیه شهرداری که هنوز عمر مدیریتی اش به یک ماه هم نمی رسد، حکایت از گام های استوار سیدامیرحسین علوی در مسیر مدیریت شهری و انتصاب های درست مدیریتی دارد، چراکه اگر اینگونه نبود تنگ نظری ها به این زودی با جعل خبر خود را نمایان نمی کرد.

در شهرداری رشت از هر مدیر و مدبری بپرسید، کسی منکر توانایی و پتانسیل بالای فنی مسعود نصرتی و و تا حدی ناصر حاج محمدی، شهرداران پیشین رشت نمی شود، اینان فقط یک عیب بزرگ وغیرقابل اغماض داشتند، رشتی که هیچ، گیلانی هم نبودند و فقط آمده بودند رزومه ای پر کنند و بروند، این را می شود از مدت زمان حضورشان در راس شهرداری رشت، به خوبی فهمید، بنابراین غیربومی دایه مهربان تر از مادر نمی شود و باید قدر امثال سید محمد احمدی و سید امیرحسین علوی را دانست.
به گزارش انطباق، شورای ششم شهر رشت، همه تلاشش را انجام داد تا فاکتورهای لازم و کافی در گزینه نهایی آنها برای هدایت سکان شهرداری کلانشهر رشت وجود داشته باشد؛ سید محمد احمدی خروجی مناسبی بود، ولی تا به امروز هنوز کسی چرایی استعفایش را بعد از یک ماه، نفهمید.
شورای ششم در دومین انتخابش هم سربلند بود، با احترام به سایر گزینه ها؛ سید امیرحسین علوی که به تازگی چهل سالگی را پشت سر گذاشته یقینا فاکتور جوانی را دارد، جوانی که اهل گیلان است و فاکتور بومی بودن را نیز در چنته دارد، این جوان بومی، مکانیک خوانده و مدیریت را تا دکترا، پس تخصص هم دارد و مهمتر از همه هشت سال عضو و رییس شورای شهر رشت بوده و کاملا به چالش های حوزه مدیریتی خود آشناست، پس فاکتور تجربه را هم دارد.
او همه فاکتورهای مکفی را دارد و فقط ممکن است شرط لازم که نیت پاک برای اداره شهر است را نداشته باشد، نه اینکه نداشته باشد بلکه کسی جز باری تعالی از نیت افراد مطلع نیست و بر ما پوشیده است علوی با چه نیتی پای در آوردگاه مهم مدیریت شهری گذاشته است. خودش که می گوید همیشه آرزو داشته افکارش برای توسعه شهر را در رشت پیاده کند.
اما آیا این امر امکانپذیر است؟ شهری که به قول علوی به لحاظ مالی متمول نیست در خوشبینانه ترین حالت ماهی ۶۰ میلیارد تومان هزینه جاری از حقوق و مزایای حدود سه هزار پرسنل گرفته تا اب و برق و گاز و چای دارد. هرچه که هست امیرحسین علوی استارتش را زده و وظیفه همه ما از شهروند و شورا گرفته تا کارگر و کارمند حمایت از اوست.
او در همان ابتدا اجازه بازی با سرنوشت شرکت کودآلی رشت را نداد و حاضر به پذیرش ریسک آزمایش دستگاه ویندرو تولید داخل نشد و تاکید کرد همان برند آلمانی مورد استفاده قرار گیرد. شاید هرکس جای وی بود، در راستای شعار حمایت از تولید ملی، سراغ ساخت ایران می رفت، ولی شرکت کود آلی که سالهاست بودجه کلان می بلعد و پیشرفتش کلان نیست، دیگر جای ریسک برای شهردار جدید باقی نگذاشت و با نگاهی تکنوکرات گونه بهترین تصمیم را گرفت.
وی حتی یک گام عملیاتی رو به جلو برای تحقق شهر هوشمند نیز برداشت و قصد فعال‌ سازی کیف پول الکترونیکی را دارد، البته علوی این گام را برداشته شده فرض کرد و در گامی جلوتر خواستار پرداخت الکترونیک مبالغ پسماند خشک از طریق این کیف پول شد، که این، افق دید شهردار جوان بومی را نشان می دهد.
اما نکته جالب فعالیت یک ماهه علوی در نشست با مدیران رصدخانه کوشیار رقم خورد جایی که علوی در آن تسریع در روند بهره‌برداری از رصدخانه کوشیار گیلانی را خواستار شد، اما با بیان این جمله که ” NGO های نجوم در شهر رشت به شکل آماتور و محدود فعالیت می‌کنند، و باید با شروع فعالیت رصدخانه کوشیار تحول خوبی در بخش فعالیت‌ NGO های نجوم ایجاد و بستر لازم جهت رشد آنها فراهم می‌شود.” نشان داد، این مدیر اجرایی به فضای علمی شهر نیز کاملا اشراف دارد.
اما او با امضای قرارداد سرمایه‌گذاری احداث و راه‌اندازی ایستگاهها و خانه‌های دوچرخه در شهر رشت، می خواهد یاد بیدود تهران را زنده نماید. به هرحال گسترش خدمات عمومی هم از وعده هایش بود که دارد به ان جامه عمل می پوشاند.
البته که انتظار معجزه از شهردار جوان در همین کمتر از یک ماه نداریم و نداشتیم، اما حمله بدخواهان به علوی نشان می دهد او در مسیر درستی قرار دارد که زیاده خواهان را عصبی کرده است. خبرسازی های دروغین مثل حمله به دفتر دیوان محاسبات و یا انتصاب افراد مسئله دار به مشاغل مدیریتی و یا سوق دادن سرمایه گذاران فیک به دفتر شهردار جملگی نشان از تنگ نظری های برخی ها دارد.
فاصله این برخی ها با علوی هم زیاد دور نیست، یقینا از سمت کسانی است که از تحرکات شهردار با خبر هستند، کسانی که به لحاظ روحی و جسمی به وی نزدیکند، کسانیکه علوی جایشان را تنگ کرده و خرده فرمایشاتشان را اطاعت نکرده، تنها راه مقابله با اینان کار است و کار است و کار.
اینان منتظر تعلل و اشتباه علوی هستند، پس شهردار جوان باید بهانه دست این افراد ندهد و همانطور که گفته برنامه هایش را برای رشت اجرایی کند تا به کلانشهری هوشمند تبدیل شود.
علوی از درون شورایی برخاست که یازده عضو دارد، با یازده عقیده و نظر مختلف، هرکدام داعیه خدایی سرزمینی را دارند، اخذ اکثریت آرا از چنین شورایی، کاری بود که فقط از عهده سیدامیرحسین علوی برمی امد و اکنون باید در مسیری قرار داشته باشد که خدایان این سرزمین سرنوشت شومی برایش رقم نزنند. پربیراه نیست اگر علوی نظارت توام با صدرات اینان را تحمل نکند، حکایت سیدمحمد احمدی یکبار دیگر در شهرداری رشت تکرار خواهد شد.

لینک کوتاه : https://entebaagh.ir/?p=5530

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.