• امروز : یکشنبه - ۲۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 5 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Sunday - 12 May - 2024
5
آغاز تغییر در تیم اقتصادی دولت؛

عضو کمیسیون صنایع‌و‌معادن مجلس: احتمال استیضاح وزیر صمت در هفته آتی وجود دارد/ عضو کمیسیون برنامه‌و‌بودجه مجلس: کارت زرد به وزیر صمت نشان از عزم جدی نمایندگان برای اصلاح وضعیت اقتصادی کشور دارد

  • کد خبر : 9352
  • 24 خرداد 1401 - 13:04
عضو کمیسیون صنایع‌و‌معادن مجلس: احتمال استیضاح وزیر صمت در هفته آتی وجود دارد/ عضو کمیسیون برنامه‌و‌بودجه مجلس: کارت زرد به وزیر صمت نشان از عزم جدی نمایندگان برای اصلاح وضعیت اقتصادی کشور دارد
امروز وزیر کار استعفا داد و مجلس هم با نشان دادن اولین کارت زرد به وزیر دولت عزم خود را برای داشتن نظارت بر دولت بیش از گذشته جزم کرد اما این تغییرات ظاهرا شروع کار اصلاح تیم اقتصادی دولت است.
به گزارش انطباق ،امروز بیشترین انتقادات مجلسی‌ها از دولت معطوف به تیم اقتصادی دولت رییسی است. وزرای اقتصاد ،کار و صمت، مدتی است که زیر ضرب نمایندگان مجلس قرار دارند اما بنا به مصلحت تا این لحظه مجلس از اصلی ترین ابزار نظارتی  خود یعنی درخواست استیضاح وزرا استفاده نکرده است.
هرچند  امروز وزیر کار استعفا داد و مجلس هم با نشان دادن اولین کارت زرد به وزیر دولت عزم خود را برای داشتن نظارت بر دولت بیش از گذشته جزم کرد اما این تغییرات ظاهرا شروع کار اصلاح تیم اقتصادی دولت است.
باید تاکید داشت که کار مجلس خصوص ترمیم کابینه با  کارت زرد به وزیر صمت به خاطر وضعیت صنعت خودرو و افزایش قیمت کالاها شروع شد و احتمالا هفته های آتی طبق گفته نمایندگان  به استیضاح این وزیر و بدنبال آن وزیر اقتصاد بخاطر گرانی کالاها و مشکلات اقتصادی کشور ختم  شود .
 احتمال استیضاح وزیر صمت در هفته آتی وجود دارد
اما لطف الله سیاهکلی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از شروع کار ترمیم کابینه از سوی مجلس سخن گفت و تاکید کرد:«از اول هم  پیش بینی می شد که برخی از وزرا نتوانند کار را آنگونه که هست پیش ببرند.مجلس هم سمت و سویش مشخص بود و تعدادی از وزرا استیضاح شان در دستور کار بوده و هست. »
وی افزود:«هفته آتی مجلس استیضاح برخی از وزرا را مثل صمت اعلام وصول می کند.به هرحال یکی از کارهای مجلس نظارت است و اگر وزیری نتواند کارش را درست انجام دهد مجلس از ظرفیت های قانونی اش برای ترمیم کابینه استفاده میکند.»
کارت زرد به وزیر صمت نشان از عزم جدی نمایندگان برای اصلاح وضعیت اقتصادی کشور دارد
جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نیز تاکید کرد:« در برخی حوزه ها نمایندگان ناراضی هستند و دولت باید اصلاحات و تغییراتی انجام دهد.طبیعتا اگر این رویکرد از طرف دولت پیاده نشود مجلس به دنبال طرح سوال و استیضاح می رود.»
به نظر می رسد خط و نشان امروز نمایندگان پایان تعارفات بین دولت و مجلس باشد و  استیضاح وزرای اقتصادی، عزم جدی نمایندگان برای اصلاح وضعیت اقتصادی کشور.
لینک کوتاه : https://entebaagh.ir/?p=9352

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.