• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
2
انتخابات مجلس گیلان روی خط انطباق؛

عروس گیلان، مرد عمل می‌خواهد نه نامزد کت و شلواری

  • کد خبر : 19218
  • 13 آبان 1402 - 12:24
عروس گیلان، مرد عمل می‌خواهد نه نامزد کت و شلواری
اختصاصی /سابقه و رویکرد افراد حاضر هر چه باشد باید در مسیر موفقیت مردم پیش برود تا وضعیت زندگی آن‌ها در این روزگاری که با جنگ اقتصادی روبه‌رو هستیم به مشکل نخورد. مردم به اندازه کافی با گرفتاری‌های تامین معیشت خود روبه‌رو هستند و اینکه افرادی بخواهند وارد رقابت شوند تا جای پای خود را محکم کرده و به منفعت‌های مالی و سیاسی دست پیدا کنند اقدامی مردود است

اختصاصی انطباق-  سرویس استانی: لاهیجان این عروس گیلان بی‌شک یکی از سرمایه‌های استان محسوب می‌شود؛ شهری که با جمعیتی بالای ۱۶۰هزار نفر سومین شهر پر جمعیت استان پس از رشت و انزلی است.

شهری با ویژگی‌های منحصربه‌فردخود که به قطب گردشگری استان تبدیل شده و هم زمان سنت و صنعت را می‌توان در این خطه از گیلان به چشم دید.

چنین نعمتی که از لحاظ کشاورزی، گردشگری، چایکاری، شالیکاری، صنعت دارای اهمیت بسیار است را بی‌شک باید مدیران و مسئولانی اداره کنند که با تمام جزییات و ریزه‌کاری‌های مربوط به شهر آشنا باشند و مسیر را به سمت تعالی و پیشرفت بیشتر طی کنند.

اما با وجود این همه پتانسیل گاهی اوقات شاهد آن هستیم که کار آنگونه که باید پیش نمی‌رود و پروژه‌های عمرانی و فرهنگی و اقتصادی زمین‌گیر می‌شوند که از لحاظ مدیریتی می‌تواند آسیب فراوانی به کیفیت زندگی در این شهر با ویژگی‌های ذکر شده وارد کند.

مشکلات مواصلاتی درون و برون شهری لاهیجان مانند پل روگذر میدان گیل، فرسایشی شدن ساخت محور سیاهکل، زمین‌گیر شدن پروژه رینگ آب‌رسانی لاهیجان بخاطر سنگ‌اندازی ها و کمبود بودجه، نبود مراکز فرهنگی و هنری در شأن شهرستان(برای مثال لاهیجان یک سینمای مناسب برای مردم ندارد)، وضعیت نا مناسب راه‌های روستایی، تنش‌های آبی در روستاها، بحران دپوی زباله تموشل و ایمن نبودن جاده‌های اطراف از لحاظ روشنایی و راهداری تنها بخشی از مشکلات شهری است که مردم را آزار می‌دهد.

البته در این دوره از فعالیت رسول فرخی میکال به عنوان نماینده لاهیجان و سیاهکل اقداماتی صورت گرفت و پروژه‌ها پیشرفت کردند ولی آنگونه که باید اتفاقی نیفتاد و همچنان بلااستفاده مانده‌اند.رسول فرخی در رابطه با پروژه‌های عمرانی نیمه تمام حوزه انتخابیه خود گفته: یکی از پروژه‌های بسیار مهم و نیمه کاره شهرستان لاهیجان، پروژه ملی میدان گیل بوده که با وجود پیشرفت بالای ۹۰ درصد با موانعی رو برو شده است، خوشبختانه با پیگیری‌های صورت گرفته توانستیم ۵۰ میلیارد تومان را برای این پروژه جذب کنیم و این مبلغ هم اکنون در اختیار شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور قرار گرفته و باید اقدامات بعدی در اسرع وقت انجام شود.نماینده لاهیجان و سیاهکل در مجلس عنوان کرد: یکی‌دیگر از پروژه‌های مهم شهرستان لاهیجان که مردم حدود ۲۲ سال در انتظار تکمیل و بهره‌برداری از آن بودند، فاز اول پروژه مجتمع فرهنگی هنری لاهیجان است که خوشبختانه مراحل ساخت آن به پایان رسیده  اما برای تجهیز به حدود ۱۰ میلیارد تومان نیاز دارد.وی ادامه داد: در همین راستا با معاون وزیر ارشاد نیز صحبت کردم و طبق وعده‌هایی که وی و سایر مسئولان دولتی به بنده دادند، به مردم قول بهره برداری تا هفته دولت را دادم . مردم و هنرمندان شهرستان لاهیجان چشم انتظار بهره برداری از این مجتمع هستند؛ لاهیجان یکی بزرگترین تئاترهای خیابانی کشور دارد؛ لذا امیدواریم هر چه سریع تر تجهیز و در اختیار هنرمندان قرار بگیرد.عضو هیات رئیسه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها ادامه داد: یکی دیگر از پروژه های عمرانی نیمه تمام حوزه انتخابیه بنده راه مواصلاتی سیاهکل بوده که سالهای زیادی مردم چشم انتظار تکمیل آن هستند اما متاسفانه منابع مالی مناسبی تاکنون تامین نمی‌شد از این رو باپیگیری‌های متعدد در سه سال اخیر موفق شدیم منابعی را از محل ماده ۵۶ تامین و از یکی از بانک‌ها ۲۱۰ میلیارد تومان تسهیلات بگیریم؛ برای این امر تضامین دولتی اخذ و پیمانکار پروژه نیز معین شده است؛ امیداریم به زودی عملیات راهسازی این پروژه آغاز کند.

گفتنی است این وعده‌ها را فرخی در اواسط تابستان به مردم داد ولی تا کنون همچنان خبری از افتتاح یا تکمیل پروژه‌‌ها نیست که بخش بزرگی از این زمین‌گیری بخاطر بدقولی‌های دولتی‌ها در اختصاص بودجه و بخشی نیز مرتبط با توانایی و قدرت نمایندگان است که فرخی در بحث آسفالت کردن جاده مهم سیاهکل به دیلمان که مصائب فراوانی برای مردم ایجاد کرده بود نشان داد اگر بخواهد می‌تواند بودجه لازم را برای اجرای طرح‌های عمرانی از دولت بگیرد.

فرخی در این دوره رقبای فراوان و قدری دارد که در صورت رهایی از فیلتر‌های گزینشی می توانند او را به چالش بکشند.

نجار تمیزکار چهره ای نام آشنا برای لاهیجانی هاست. از هنرجویان تئاتر گرفته تا دانشجویان دانشگاه آزاد واحد لاهیجان.منتخب ادوار مختلف شورای اسلامی شهر لاهیجان ، ریاست شورای شهر و ریاست دانشکده سماء این شهرستان از جمله مسئولیت های اوست.
لاهیجانی ها او را نیز از جمله یاران دیرین ندیمی نماینده اسبق می شناسند. او در طی سال های گذشته همواره سعی بر این داشته تا چهره ای مستقل از خود به نمایش بگذارد که تا حدود بسیاری نیز موفق شد.

نیکفر لیالستانی ، پزشک عمومی و نماینده دوره دهم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی است .
او که پس از سال ها رقابت انتخاباتی توانسته بود طلسم شکست خود پای فینال انتخابات را بی اثر نماید ، در سال ۹۴ به پیروزی رسید اما در گیر و دار تعاملات پشت پرده ی نمایندگان قدر گیلانی با دولت بواسطه ی مخالفت های ظاهری در جهت امتیاز گیری ، جبهه گیری در برابر کابینه ی تدبیر و امید را اولویت کاری خود برشمرده و به تاسی از همفکران جبهه ی پایداری گام در این مسیر نهاد که النهایه نتوانست بر حجم عظیمی از مطالبات عمومی وقعی بنهد . شکست نیکفر اگر چه متحمل و پیش بینی شده بود اما ریزش بسیار ملموس آراء او در مقایسه با انتخابات مجلس دهم ، برای او بسیار سنگین تمام شد .

رضاحیدری نژاد، رییس اسبق اداره گاز شهرستان های لاهیجان و سیاهکل با مدرک دکتری مدیریت که برای اولین مرتبه در انتخابات ۱۳۹۸ پا به عرصه انتخابات نهاد اما نتوانست از سد فیلترینگ شورای نگهبان عبور کند.

ابوذرندیمی ، نماینده ادوار شهرستان‌های لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی ایران (ادوار ششم، هفتم و نهم) و مشاور محمدباقر نوبخت در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در دولت قبل بود.
هنوز هم پس از گذشت سال ها نطق های آتشین و بیان قرّاء او در مجلس ، نقل محافل و مجالس عمومی و خصوصی خوام و عوام این دو حوزه ی انتخابیه است . اما هر بار که در سال های اخیر امید به حضور دوباره ی او و گذر کردن وی از سد فیلترینگ تقویت می یافت ، ناامیدی بر دل حامیانش چیره گشت .
این که او دوباره وارد مقوله انتخابات شده یا بتواند طلسم عدم احراز صلاحیت خود را بشکند ، سوالی است مبهم که باید پاسخش را به زمان سپرد .

حمید خوش سیرت اهل روستای حاج سلیم محله و دارای مدرک کارشناسی ارشد علوم اجتماعی است.وی نیز همچون حیدرنژاد از جمله اعضاء تیم همراه نماینده اسبق بوده در انتخابات پیشین مجلس به عنوان جوانترین کاندیدا اعلام کاندیداتوری کرد اما نتوانست نظر مثبت مراجع ذیصلاح را در خصوص احراز صلاحیت خود جلب کند.

سلمان‌زارع ، سال ها در کسوت یک مقام امنیتی- سیاسی مشغول به فعالیت بوده و در انتخابات پیشین و در میان رقابت میان دو نامزد شناخته شده و پای ثابت انتخابات ها ، در قالب چهره ای جدید و ناشناخته پا به میدان نهاد و توانست با بهره مندی از آراء خاکستری حامیان آنها آراء قابل توجهی کسب کند اما هنوز مشخص نیست سبد آراء شخص او چه میزان و در چه سطحی قرار دارد.

سرهنگ یوسف قاسمی گولک نماینده دوره هشتم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی بود.او که در غیاب ندیمی و بازماندن او از حضور در رقابت ها و در اوج دوران قدرت احمدی‌نژاد، به عنوان نماینده‌ای اصولگرا راهی بهارستان شده بود ، در طلایی ترین ایامی که هنوز سخن از خالی نبودن خزانه ی دولت و بدهی های چندین هزار میلیاردی و تحریم های کمرشکن به میان نیامده بود هم نتوانست مطالبات مردم حوزه انتخابیه اش را برآورده کند.

سابقه و رویکرد افراد حاضر هر چه باشد باید در مسیر موفقیت مردم پیش برود تا وضعیت زندگی آن‌ها در این روزگاری که با جنگ اقتصادی روبه‌رو هستیم به مشکل نخورد. مردم به اندازه کافی با گرفتاری‌های تامین معیشت خود روبه‌رو هستند و اینکه افرادی بخواهند وارد رقابت شوند تا جای پای خود را محکم کرده و به منفعت‌های مالی و سیاسی دست پیدا کنند اقدامی مردود است و چرا که دیگر زمان اینگونه افراد به پایان رسیده و حرکت در مسیر پیشرفت و توسعه نیازمند رجلی است که اهل عمل باشند نه افراد کت و شلواری اهل شعار و تزویر؛ در همین حال تفاوتی نمی‌کند چه فردی از کدام جریان سیاسی پا به میدان بگذارد مردم تشنه اقدام و عمل هستند.

لینک کوتاه : https://entebaagh.ir/?p=19218

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.