• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
3
گام های موثر شهردار رشت در حوزه سلامت و معیشت پاکبانان و نیروهای خدماتی

طی نامه ای به رئیس دانشگاه علوم پزشکی مطرح شد؛ پاکبان ها در اولویت تزریق واکسن کرونا قرار گیرند

  • کد خبر : 3106
  • 18 اسفند 1399 - 18:31
طی نامه ای به رئیس دانشگاه علوم پزشکی مطرح شد؛ پاکبان ها در اولویت تزریق واکسن کرونا قرار گیرند
ا این اوصاف با توجه به رکود اقتصادی جامعه و وجود تورم و فشار مالی بر قشر کارگر به نظر می رسد رسیدگی به حوزه سلامت پاکبانان و نیروهای خدماتی و در اولویت قرار دادن وضعیت معیشتی آنها دو محور مهمی است که شهردار رشت این روزها به خوبی به آن پرداخته است.

اختصاصی انطباق- گروه جامعه : این روزها که شهر با بیماری منحوس کرونا دست و پنجه نرم می کند افرادی هستند که بی منت بیش از هر زمان دیگری در مسیر نظافت و از بین بردن آلودگی های ناشی از ویروس کرونا برای شهروندانشان گام بر می دارند .

نارنجی پوشان و سبزپوشانی که وقت و بی وقت و گاه و بیگاه سلامتیشان را در کف دست خود گرفته تا به هموطنان خود پاکیزگی و تندرستی اهدا کنند.

پاکبانانی که چه در شرایط عادی و حتی در وضعیت قرنطینه ، در اوج سرما یا در عطش گرما کف خیابان جایگاهشان است تا با از خودگذشتگی هم پای پزشکان و پرستاران در خط مقدم حفظ سلامتی شهر خود باشند.

اما آنچه در این میان بیش از همه چیز به چشم می آید ضرورت حفظ جان و سلامتی این عزیزان است.

ضرورتی که شهردار رشت در اقدامی شایسته به آن پرداخت و با ارسال نامه ای به «ارسلان سالاری» رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از وی درخواست کرد تا با توجه به ماهیت شغلی پاکبانان و مواجهه روزانه آنان با پسماندهای عفونی و منابع آلودگی، این قشر زحمتکش در اولویت تزریق واکسن کرونا قرار گیرند.

شهردار رشت با اشاره به فعالیت مضاعف پاکبانان به‌ویژه در ایام پایانی سال که آنان را در معرض خطرجدی ابتلا به کووید ۱۹ قرار می دهد از سالاری تقاضا کرد تا به‌منظور پیشگیری از ابتلای این قشر زحمتکش واکسن مورد نیاز در اختیار شهرداری رشت قرار گیرد.

دغدغه سید محمد احمدی شهردار رشت در قبال وضعیت و شرایط نیروهای خدماتی و پاکبان ها بسیار حائز اهمیت بوده و چندی پیش نیز در حوزه پرداخت حقوق و معوقات این پرسنل خدوم اقدام قابل توجهی از سوی وی صورت گرفته است. احمدی وعده های کلامی شهرداران پیشین را جامه عمل پوشاند و مسبب آن شد تا پاکبان ها و نیروهای خدماتی فضای سبز حقوق خود را نه تنها همزمان بلکه یک روز زودتر از کارکنان رسمی، پیمانی و قراردادی شهرداری دریافت کنند.

با این اوصاف با توجه به رکود اقتصادی جامعه و وجود تورم و فشار مالی بر قشر کارگر به نظر می رسد رسیدگی به حوزه سلامت پاکبانان و نیروهای خدماتی و در اولویت قرار دادن وضعیت معیشتی آنها دو محور مهمی است که شهردار رشت این روزها به خوبی به آن پرداخته است.

لینک کوتاه : https://entebaagh.ir/?p=3106

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.