• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
5
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان عنوان کرد؛

ضرورت هدایت منابع خیران در جهت حمایت از دانش‌بنیان‌های سلامت

  • کد خبر : 8035
  • 26 فروردین 1401 - 13:40
ضرورت هدایت منابع خیران در جهت حمایت از دانش‌بنیان‌های سلامت
با تلفیق ایده و طرح‌های نوآورانه جوانان نخبه با منابع مالی خیران جهت رفع نیازهای دارویی و تجهیزاتی می توان برای توسعه اقتصادی کشور گام های مؤثری برداشت.

به گزارش انطباق ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر ضرورت هدایت منابع خیران در جهت حمایت از دانش‌بنیانی‌های حمایت از دانش‌بنیانی‌های تأکید کرد و گفت: با تلفیق ایده و طرح‌های نوآورانه جوانان نخبه با منابع مالی خیران جهت رفع نیازهای دارویی و تجهیزاتی می توان برای توسعه اقتصادی و ارزآوری کشور گام های مؤثری برداشت.
به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان نشستی به منظور تجلیل از اقدامات نوع‌دوستانه خیران و نیکوکاران سلامت با حضور دکتر ارسلان سالاری،رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، معاونین، جمعی از مدیران ستادی و همچنین مسئولان مجامع خیرین و مشارکت‌های مردمی سلامت در سالن اجلاس حوزه ریاست دانشگاه برگزار شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست با تقدیر از همراهی و مساعدت‌های خیران و نیکوکاران سلامت در استان، اظهار کرد: خیران و نوع دوستان حوزه سلامت طی سال‌های اخیر به‌ویژه در بحران کرونا در بخش‌های بهداشت و درمان کمک های قابل توجهی به مردم ارائه کردند.
دکتر ارسلان سالاری با اذعان به اینکه علیرغم تلاش‌های صورت گرفته، نظام سلامت گیلان همچنان با کم و کاستی‌هایی روبرو است، افزود:بخش عمده‌ای از مشکلات و موانع بخش‌های بهداشت و درمان استان گیلان می‌تواند با بهره‌گیری درست و بهینه از ظرفیت خیران مرتفع شود.
وی به  وجود آیات و روایات اسلامی متعدد در خصوص تأکید بر کار خیر و نیکوکارانه اشاره کرد و گفت:باید به موضوع خیرین فعالانه نگریسته شود و با سرعت و شتاب قابل قبولی همراه با خیران و نیکوکاران حوزه سلامت حرکت کنیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به کمک‌های نیکوکاران گیلانی مقیم خارج و همچنین خیران خارجی غیربومی، بیان کرد:در بحران کرونا علاوه بر خیران داخلی، نیکوکاران خارجی نیز به حوزه سلامت استان کمک کردند که باید سازوکارهای شناسایی آن‌ها در دستور کار قرار بگیرد.
دکتر سالاری همچنین  به اقدامات خیرین سلامت در سایر دانشگاه علوم پزشکی کشور اشاره کرد و افزود: دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌های فارس، چهارمحال بختیاری،خراسان رضوی و  زنجان با مساعدت خیرین، اقدامات قابل‌توجهی را در راستای ایجاد و توسعه زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی برای مردم فراهم کرده‌اند که شایسته تقدیر هستند.
وی با بیان اینکه در استان گیلان هنوز از ظرفیت خیران بدرستی بهره‌ گیری نشده، گفت: باید از ظرفیت خیران و تجارب دانشگاه‌های موفق در جذب و هزینه کرد منابع، به‌درستی استفاده شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر ضرورت گسیل توجهات خیران سلامت در سرمایه‌گذاری از طرح‌های دانش‌بنیانی جوانان در بخش سلامت نیز تأکید کرد و گفت:با توجه به تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران و همچنین شعار امسال که مزین به «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین» است، تلفیق ایده و طرح‌های نوآورانه جوانان نخبه با منابع مالی خیران و سرمایه‌های نیکوکاران، می توان با تشکیل هسته، واحد و شرکت‌های دانش‌بنیان در جهت رفع نیازهای دارویی و تجهیزاتی حرکت کرد و علاوه بر بی‌نیاز کردن کشور، در توسعه اقتصادی و ارزآوری گام های مؤثری را برداشت.
گفتنی است در پایان نشست امروز، از خیران و نیکوکاران عرصه بهداشت و درمان استان با اهدای لوح سپاس، تقدیر شد.

لینک کوتاه : https://entebaagh.ir/?p=8035

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.