• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
120
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

ضرورت جذب بودجه از منابع ملی و استانی برای توسعه حوزه سلامت گیلان

  • کد خبر : 11484
  • 13 مهر 1401 - 22:27
ضرورت جذب بودجه از منابع ملی و استانی برای توسعه حوزه سلامت گیلان
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان تاکید کرد: جذب بودجه از منابع ملی و استانی برای توسعه حوزه سلامت گیلان یک ضرورت است.

به گزارش انطباق نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (وب‌دا)؛ دکتر حیدرعلی بالو – سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان در آئین تکریم و معارفه روسای دانشگاه در سالن اجتماعات مرکز آموزشی و درمانی الزهرا (س) رشت با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب در خصوص جامعه دانشگاهی، اظهار کرد: دانشگاه سنگ و ساختمان نیست، بلکه ماهیت اصلی دانشگاه فرهنگی است که به همکاران خود و جامعه منتقل می‌کند.

وی با بیان اینکه دانشگاه محل آموزش و آموختن است، افزود: ما در کنار مسئولیت آموزشی و آموختن، مسئول فرهنگ انقلابی، ایثارگری، عدالت محوری، درستکاری و اخلاق‌مداری در دانشگاه هستیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه دانشگاه نیاز به قهرمان ندارد، گفت: همه ما از یک تیم هستیم و مهم این است از مسئولیتی که برعهده داریم، بدرستی حفاظت و صیانت کنیم.

دکتر بالو با اذعان به اینکه هرکسی در مسئولیت خود درست عمل نکند، همه آسیب خواهند دید، تصریح کرد: هر کسی که به امور محوله خود توجه نکند، آسیب‌ها بیشتر می‌شود، دانشگاه نیاز به همکاری و هم افزایی دارد و ما وامدار مردم و خون شهدا هستیم که آن‌ها قهرمانان واقعی هستند.

وی با اذعان به اینکه دانشگاه در همه ارکان زندگی مردم حضور مستمر دارد، گفت: دانشگاه از این رو شدیداً دارای ماهیت تخصصی و علمی می‌باشد، لذا در تمامی زمینه ها، جامعه پزشکی صاحبان اصلی این دانشگاه هستند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه همه باید با همگرایی و به دور از سیاست‌زدگی به یکدیگر کمک کنیم، گفت: باید با پرهیز از بحران‌سازی و دخالت‌های غیرتخصصی، تلاش کنیم تا خدماتی بهتر به مردم شریف استان ارائه نمائیم.

وی با اشاره به اینکه تأمین سلامت مردم علاوه بر دانشگاه نیاز به همراهی و حمایت سایر سازمان‌های استان دارد، گفت: از تمامی سازمان‌ها و نهادهای ذی ربط درخواست دارم تا به سهم خود در زمینه سلامت مردم همانند گذشته حساس و دغدغه‌مند باشند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان با گرامی‌داشت یاد و نام شهدای سلامت نیز اظهار داشت: ویروس کرونا جان مردم و تعداد زیادی از کادر بهداشت، درمان و کارمندان دانشگاه را گرفت که جا دارد از تلاش‌ها، جان‌نثاری‌ها و رشادت‌های تمامی اعضای خانواده بهداشت و درمان تقدیر نمایم.

دکتر بالو با اشاره به کمک‌های مالی و تأمین تجهیزات توسط دولت و وزارت بهداشت در دوران شیوع ویروس منحوس کرونا، گفت: آنچه موجب شد تا موفقیت‌ها در دانشگاه علوم پزشکی گیلان طی ایام کرونا در کشور کسب شود، هم‌گرایی، تلاش و جان‌فشانی همگانی بوده است.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی گیلان اکنون مسیر سختی را در پیش دارد، تصریح کرد: در شرایط کنونی ممکن است وزارت بهداشت و دولت منابع کافی در اختیار نداشته باشد، لذا لازم است مدیریت هزینه‌ها در دستور کار قرار گیرد.

دکتر بالو با اشاره به توانمندی بخش خصوصی در استان، گفت: بار زیادی از درمان در استان گیلان توسط بخش خصوصی به دوش کشیده می‌شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه نظام سلامت در بخش دولتی در منابع انسانی دارای ظرفیت بسیار خوبی است، افزود: دانشگاه علوم پزشکی گیلان به لحاظ فضای فیزیکی رشد نداشته و اغلب در تعداد تخت‌های بستری به ویژه در مرکز استان، نیازمند توجه است.

دکتر بالو با بیان اینکه دکتر سالاری و تیم مدیریتی ایشان تلاش‌های زیادی در راستای توسعه نظام سلامت استان داشته‌اند، تصریح کرد: مجوزهایی با تلاش‌های صورت گرفته، اخذ شده است، که یکی از آن‌ها مجوز ساخت بیمارستان جایگزین پورسینای رشت می‌باشد، در اینجا ذکر این نکته ضرورت دارد که این جایگزینی تنها باعث نوسازی تخت‌های موجود خواهد شد و تصمیم سازان کلان کشوری و استانی باید توجه داشته باشند که این موضوع مشکل کمبود تخت را مرتفع نمی‌کند، از طرفی تامین ریالی اعتبارات این مجوزها هم که شاید بالغ بر ۲ تا ۳ هزار میلیارد تومان است، نیازمند همت همه مسئولین استانی و کشوری می‌باشد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان با قدردانی از زحمات و تلاش‌های دکتر ارسلان سالاری ریاست پیشین دانشگاه بخصوص در ایام شیوع ویروس کرونا، گفت: به دلیل اعتمادی که به بنده داشتند تا به عنوان معاون درمان دانشگاه انجام وظیفه کنم، از ایشان تقدیر و تشکر می‌نمایم.

وی همچنین با تقدیر از مقام عالی وزارت و معاون درمان وزیر بهداشت، تصریح کرد: امیدوارم با هم‌گرایی و همکاری همه‌جانبه به گونه‌ای تلاش شود که لایق این اعتماد باشم.

لینک کوتاه : https://entebaagh.ir/?p=11484

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.