• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3
شهردار رشت در نشست شهرداران مراکز استان با حضور وزیر کشور مطرح کرد:

ضرورت تقویت توان لجستیک شهرداری‌ها | تشریح اقدامات مدیریت پسماند و پروژه‌های سراوان

  • کد خبر : 9821
  • 15 تیر 1401 - 13:12
ضرورت تقویت توان لجستیک شهرداری‌ها | تشریح اقدامات مدیریت پسماند و پروژه‌های سراوان
سید امیر حسین علوی شهردار رشت در نشست شهرداران مراکز استان که با حضور احمد وحیدی وزیر کشور در وزارت کشور برگزار گردید، نسبت به ضرورت تقویت توان لجستیک شهرداریها تاکید کرد و اقدامات مدیریت پسماند را تشریح نمود.

به گزارش انطباق ، نشست شهرداران مراکز استان با سخنرانی احمد وحیدی، وزیر کشور و با حضور مهدی جمالی نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، علیرضا زاکانی شهردار تهران، سید امیر حسین علوی شهردار رشت و دیگر شهرداران در وزارت کشور برگزار شد.

احمد وحیدی، وزیر کشور در این نشست حفظ هویت شهری را رسالت مهم شهرداران در عصر امروز ذکر کرد و اظهار داشت: شهرداران باید از ساخت و سازهای بی‌رویه و ناهمگون با فرهنگ بومی و محلی که اثرات نامطلوبی بر فرهنگ شهری بر جای می‌گذارد، ممانعت به عمل آورند.

وزیر کشور با بیان اینکه فرهنگ از کالبد شهری تاثیر می‌پذیرد و باید به هویت بومی و اصیل شهر اهتمام لازم داشته باشیم، تصریح کرد: موضوع شهرداری تنها مساله یک دستگاه و یک نهاد نیست، بلکه موضوعی است که با بیش از ۷۰ درصد مردمی که در شهرها زندگی می‌کنند، ارتباط مستقیم و تنگاتنگ دارد.

وحیدی با اذعان به اینکه دستگاه‌های دولتی نباید در مسائل شهرداری‌ها دخالت کنند، کاهش کیفیت عملکرد شهرداری‌ها را از دلایل این امر خواند و یادآور شد: شهرداری‌ها در حوزه آسیبهای اجتماعی مسئولیتی راهبردی بر عهده دارند و باید اقتصاد پایدار شهری را تقویت کنند.

سید امیر حسین علوی، شهردار رشت نیز در این نشست با بیان اینکه شهرداری‌ها خدمات گسترده و متنوعی به شهروندان ارائه می‌دهند و ارتباط زیادی با مردم دارند، اظهار داشت: ضرورت تقویت توان لجستیک شهرداری‌ها و تخصیص امکانات و منابع اعتباری به این بخش امری است که تحقق آن را انتظار داریم.

شهردار رشت مهمترین اقدامات انجام شده شهرداری رشت در حوزه مدیریت پسماند و پروژه‌های سراوان را نیز به صورت کامل تشریح کرد و یادآور شد: بدون شک اصلاح قانون شوراها و شهرداری‌ها می‌تواند بسیار مثمرثمر واقع شود و امیدواریم نهادهای ذیربط و مسئول به این مسأله مهم توجه جدی داشته باشند.

 

لینک کوتاه : https://entebaagh.ir/?p=9821

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.