• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 26 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
0
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان ؛

صیانت از جمعیت، تکلیف دولت سیزدهم در حوزه سلامت است

  • کد خبر : 20360
  • 11 دی 1402 - 11:31
صیانت از جمعیت، تکلیف دولت سیزدهم در حوزه سلامت است
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان صیانت از جمعیت جوان و پویا را یک تکلیف در دولت سیزدهم در بخش سلامت دانست و افزود: برای تحقق این تکلیف همه باید کمک کنند.

به گزارش انطباق نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (گیل وب دا)، دکتر محمدتقی آشوبی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان امروز در همایش تجلیل از مادران دارای چهار فرزند و بالاتر رشتی در سالن همایش‌های معاونت بهداشتی گیلان با اشاره به اهمیت جمعیت، اظهار کرد: گیلان سالمندترین استان کشور است و پیری جمعیت در آن بیش از استان‌های دیگر مشهود است.

وی با اشاره به سیر نزولی زادوولد در گیلان، افزود: استان گیلان کمترین زادآوری را در بین استان‌های کشور دارد و با این سیر جمعیتی در آینده نه‌چندان دور قومی به نام گیلک و تالش و دیگر اقوام گیلانی وجود نخواهند داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تحسین خانواده‌های باشکوه دارای چند فرزند، گفت: این خانواده‌ها آینده‌ای روشن، پرنشاط، پویا و فعالی را در پیشرو خواهند داشت.

وی با اشاره به فرصت اندک گیلانیان برای جانشینی جمعیت پیر، خاطرنشان کرد: جمعیت استان گیلان در چاله جمعیتی فرونرفته و همچنان پنجره فرصت برای هم استانی‌های ما باز است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان پذیرش فرزند آوری را در کنار همسرداری و خانه‌داری و بعضاً اشتغال، جهادی بزرگ و ارزشمند توصیف کرد و گفت: شادابی و نشاط موجود در خانواده‌های چند فرزندی غیرقابل وصف است و وجود برکات و نعماتی چون پسر و دختر در نهاد خانواده، عنایت الهی است.

دکتر آشوبی صیانت از جمعیت جوان و پویا را یک تکلیف در دولت سیزدهم در بخش سلامت دانست و افزود: برای تحقق این تکلیف همه باید کمک کنند.

لینک کوتاه : https://entebaagh.ir/?p=20360

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.