• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
29
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج در گیلان راه‌اندازی می‌شود

  • کد خبر : 12098
  • 15 آبان 1401 - 10:49
صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج در گیلان راه‌اندازی می‌شود
در نشستی که به‌منظور راه‌اندازی صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج در گیلان برگزار شد، الزامات قانونی و فرآیندهای اجرایی راه‌اندازی این صندوق، مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش انطباق نقل ازخبرگزاری فارس از رشت، صبح امروز در نشستی با حضور حیدرعلی بالو، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان و جمعی از مسئولان بیمه سلامت، تأمین اجتماعی و سایرین در دانشگاه علوم پزشکی گیلان با محوریت «ایجاد صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج» برگزار شد.

در این نشست، الزامات قانونی و فرآیندهای اجرایی راه‌اندازی صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج مورد بررسی و تجزیه‌وتحلیل قرار گرفت.

 حیدرعلی بالو، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست با تأکید بر راه‌اندازی هرچه سریع‌تر صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج، اظهار کرد: این صندوق می‌تواند حامی بیماران مستضعف و کم‌توان جامعه هدف در درمان بیماری‌ها باشد.

 وی، بر ضرورت عزم همگانی در راه‌اندازی صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج تأکید کرد و گفت: شناسایی هر چه سریع‌تر بیماران و تلاش برای جذب اعتبارات، مورد انتظار است.

به گفته سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان کوتاهی در راه‌اندازی و جذب اعتبارات منابع در صندوق حمایت از بیماران صعب‌العلاج، کم‌کاری در حق این بیماران است.

 بالو با اذعان به اینکه هزینه درمان به‌ویژه بیماران صعب‌العلاج بسیار سنگین و سخت است، تصریح کرد: باید با تلاش همه‌جانبه در راه‌اندازی صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج در جهت کاهش دغدغه این بیماران شتافت.

 گفتنی است؛ صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج قرار است بسته‌های خدمتی شامل: دارو، تجهیزات پزشکی و خدمات مرتبط با بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج مشتمل بر، خدمات تشخیصی، درمانی، توان‌بخشی، مراقبت دوره‌ای و تسکینی، پرستاری و خدمات ارتقای سلامت که به تائید مراجع ذیصلاح رسیده باشد را به ذینفعان ارائه کند.

لینک کوتاه : https://entebaagh.ir/?p=12098

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.