• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
7
چرا کارگرنیا نمی تواند گزینه مناسبی برای ریاست شورای ششم باشد؟

شورای آشفته رشت تشنه آرامش و همدلی

  • کد خبر : 9793
  • 14 تیر 1401 - 20:15
شورای آشفته رشت تشنه آرامش و همدلی
در این میان نقش جدی و مصمم هیات رییسه و در راس آن رئیس شورا می تواند متضمن آرامش و پویایی یک شورای موفق باشد. شورایی که نه با دید پادگانی بلکه با همدلی و شُور و مشورت اعضا شکل گیرد تا در نهایت به اهداف و نتایج مشترک برسد

اختصاصی انطباق -سرویس استانی : مردادماه ۱۴۰۱ عمر یکساله شورای ششم رشت به پایان می رسد و این در حالیست که برخلاف شعارهای روزهای آغازین اعضاء شورا ،این دوره به نسبت زمان تشکیل آن یکی از  بحرانی ترین ادوار شوراهای رشت بوده است. چهره هایی که در ابتدای کاربه ظاهر خود را دردمند ، انقلابی و برخواسته از دل مردم معرفی کردند امروز پس از یکسال شاهد آن هستیم که تنها دغدغه ای که در وجودشان هویدا نیست غم و آلام رشتوندان فهیم است تا جایی که بر سر ماندن یا نماندن شهردار تازه کار رشت بر یکدیگر می تازند و در عرض کمتر از ۸ ماه دوبار بساط استیضاح را فراهم میکنند تا بی ثباتی مدیریتی و ایجاد فضای اضطراب و دلهره در شهرداری رشت ارمغان یکساله عملکرد آنها برای شهروندان باشد!
هر چند بروز اختلاف نظر در نهادهای مشورتی که با حضور چندین تفکر وسلیقه شکل می گیرد امری طبیعی است اما آنچه امروزه در شورای ششم رشت موج میزند نوعی لجبازی و به تعبیر دیگر یارکشی منفعت طلبانه برای رسیدن به اهدافی خاص می باشد. اهدافی که این بار با نزدیک شدن به پایان دوره یکساله شورای ششم دیگر رنگ و بوی منافع شهر را نمی دهد و بنظر می رسد تصاحب کرسی های هیات رئیسه و کمیسیون ها بهانه خوبی برای نا آرامی اخیر شورا باشد.(اینجا را بخوانید)
در این میان نقش جدی و مصمم هیات رییسه و در راس آن رئیس شورا می تواند متضمن آرامش و پویایی یک شورای موفق باشد. شورایی که نه با دید پادگانی بلکه با همدلی و شُور و مشورت اعضا شکل گیرد تا در نهایت به اهداف و نتایج مشترک برسد اما شورای ششم رشت در کمتر از یکسال نشان داد که ضعیف ترین رییس شورا و هیات رئیسه  را در ادوار شکل گیری شوراها در اختیار داشته و کارنامه بسزایی برای ارائه به مردم ندارد. مهمترین ضعف در هیات رئیسه شورای ششم فقدان حس و روحیه کدخدامنشی برای ایجاد آرامش در بطن شوراست. محمد حسین واثق کارگر نیا بعنوان رییس شورا در این دوره بر خلاف وعده های انتخاباتی اش می توانست در قامت فردی الگومنش و با سابقه، ریش سفید گعده برخی افراد خام و بی تجربه در شورا باشد اما نه تنها این بزرگ منشی از وی سر نزد بلکه به نظر می رسد وی از شرایط موجود بهره می برد! شهرداری که با حمایت جدی وی بر کرسی مدیریت شهری رشت نشست به ناگهان در کمتر از سه ماه به مدد کارگرنیا کاندیدای برکناری از سمتش شد جالب اینکه در هر نهادی به سرپرست ،حداقل فرصت سه ماهه برای مدیریت داده می شود.(اینجا را بخوانید)
حال فرصت یکساله کارگرنیا در قامت ریاست شورا به اتمام رسیده و با توجه به تلاطم و آشفتگی موجود در شورای ششم نیاز به یک هیات رییسه  آرام و کار آزموده احساس می شود.هادی رمضانی تحصیلکرده حقوق که سابقه ریاست شورای پرحاشیه سوم رشت را در کارنامه دارد گزینه جدی مخالفان استیضاح شهردار رشت برای کرسی ریاست شورا برای دومین سال بوده و شنیده ها حاکیست تایید نهادهای بیرونی را نیز بهمراه دارد. وی با اینکه در طول یکسال گذشته از منتقدان علوی شهردار رشت بود اما همواره در ساز و کار شورا مَنِشی معتدل داشت و بنظر می رسد در سال پیش رو، حضور وی بعنوان رییس بتواند آرامش، همدلی و کارآمدی را برای شورای مستاصل ششم به بار آورد.

لینک کوتاه : https://entebaagh.ir/?p=9793

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.