• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
8
رئیس شورای شهر رشت:

شهروندان برای رفع مشکلات ساختمانی به افراد سودجو مراجعه نکنند

  • کد خبر : 16314
  • 23 خرداد 1402 - 19:12
شهروندان برای رفع مشکلات ساختمانی به افراد سودجو مراجعه نکنند
رئیس شورای اسلامی شهر رشت گفت: شهروندان به منظور بهره مندی از مزایای بند ت تبصره ۶ ساختمان های دارای حکم قطعی تخریب به افراد سودجو مراجعه نکنند و روند قانونی را پیگیری کنند.

به گزارش انطباق ،محمد حسین واثق کارگرنیا با اشاره به قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور و دستور العمل اجرایی وزارت کشور گفت: اخیرا وزارت کشور اعلام کرد که بر اساس بند ت تبصره ۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور و همچنین دستورالعمل اجرایی وزارت کشور، امکان تبدیل برخی از آرای تخریب تا قبل از سال ۱۴۰۰ به جریمه نقدی فراهم شده است.

وی با بیان اینکه برخی از افراد سودجو به دنبال آن هستند تا از این فرصت قانونی بهره برداری‌های غیر قانونی انجام دهند افزود: بر اساس قانون مصوب، آن دسته از تخلفات ساختمانی که رأی قطعی کمیسیون ماده صد و یا دیوان عدالت اداری در خصوص آنان تا پیش از سال ۱۴۰۰ صادر شده است، برابر مفاد بند ت تبصره ۶ امکان تبدیل برخی از آرای تخریب به جریمه نقدی برایشان فراهم شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با تاکید به اینکه شهروندان به منظور بهره مندی از این تبصره به شهرداری مراجعه کنند تصریح کرد: پس از اعلام این قانون، متاسفانه شاهد هستیم که برخی از افراد سودجو در تلاشند تا از طرق مختلف اعتماد افراد متقاضی را جلب کرده و به گونه‌ای وانمود می‌کنند که بهره مندی از این تبصره قانونی با دخالت و پیگیری آنان تسریع خواهد شد.

کارگرنیا با تاکید به اینکه شهروندان محترم می‌توانند با مراجعه حضوری به شهرداری‌ها و ارائه مدارک مربوطه از شرایط اجرای مقرره قانونی در خصوص ملکشان مطلع و بهره‌مند شوند گفت: شهروندان حضورا به شهرداری‌های مناطق مربوطه مراجعه کنند و با اعتماد به برخی از افراد فرصت طلب و سودجو، هزینه‌های بیهوده به خودشان تحمیل نکنند.

لینک کوتاه : https://entebaagh.ir/?p=16314

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.