• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1
کارگرنیا اظهار داشت:

شروع فعالیت کارگروه ساماندهی دستفروشان در رشت؛ تعیین محدوده زمانی و مکانی برای دستفروشی

  • کد خبر : 20491
  • 19 دی 1402 - 11:18
شروع فعالیت کارگروه ساماندهی دستفروشان در رشت؛ تعیین محدوده زمانی و مکانی برای دستفروشی
در دیدار جمعی از دستفروشان با کارگرنیا رئیس شورای اسلامی شهر رشت از آغاز به کار کارگروه ساماندهی دستفروشان با هدف ایجاد نظم در معابر رشت خبر داده شد.

به گزارش انطباق ،محمد حسین واثق کارگرنیا رئیس شورای اسلامی شهر رشت، امروز در دیدار با جمعی از دستفروشان رشت در ساختمان شورا با اشاره به اینکه از قدیم الایام دستفروشی در رشت انجام می‌شد اظهار کرد: باید بپذیریم که امروز برخی از دستفروشان حتی بیشتر از گنجایش یک مغازه فضای عمومی را تصاحب کرده و این عمل موجب نارضایتی بسیاری از شهروندان و مغازه داران شده است.

وی با بیان اینکه متاسفانه خیلی‌ها از تداوم فعالیت دستفروشان گلایه به حق دارند، افزود: متاسفانه کار به جایی رسیده که تعدادی افراد از دیگر شهرهای استان و حتی استانهای دیگر برای دستفروشی به رشت می‌آیند.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت به آغاز فعالیت کارگروه ساماندهی دستفروشان در رشت اشاره کرد و گفت: در کارگروه دستفروشان تصمیم گرفته شده تا محدوده زمانی و مکانی فعالیت برای دستفروشان مشخص باشد و در تلاشیم تا مکان‌هایی که جاذبه‌های لازم را به منظور فعالیت دستفروشان دارد را در اختیار آنان قرار دهیم.

کارگرنیا با تاکید به اینکه امنیت شهروندان بسیار حائز اهمیت است افزود: چند نقطه از پیاده راه فرهنگی رشت برای مجموعه مدیریت شهری رشت خط قرمز است و تمامی محدودیت‌ها مشخص شده و کارگروه ساماندهی دستفروشان در این باره نظارت کامل دارد.

وی با اشاره به اینکه مجموعه مدیریت شهری رشت قصد ندارد درآمد یا معیشت فرد یا گروهی را با مشکل مواجه کند بیان کرد: جلسات کارگروه که با حضور مسئولین ذیربط و با نظارت کیا عاشوری فرماندار رشت برگزار شده، به دنبال حذف دستفروشان نبوده و هدف ارایه راهکارهای مناسب جهت ساماندهی دستفروشان و ایجاد نظم و امنیت و ارامش برای مردم و کسبه می‌باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه درگیری با نیروهای شهرداری رشت در حین انجام وظیفه قابل قبول نیست افزود: هر جایی که ببینیم حق و حقوقی حتی از دستفروشان هم تضییع شود شورا ورود می‌کند و باید بپذیریم که رفع این مشکل نیازمند همکاری دو جانبه است.

لینک کوتاه : https://entebaagh.ir/?p=20491

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.