• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
9
در گفتگویی مطرح شد؛

شرط سعید جلیلی برای ورود به انتخابات ۱۴۰۰ / نقوی حسینی : اگر آیت الله رئیسی نامزد شود اصولگرایان با هم متحد می شوند در غیر اینصورت اجماعی در کار نیست

  • کد خبر : 2394
  • 12 بهمن 1399 - 22:36
شرط سعید جلیلی برای ورود به انتخابات ۱۴۰۰ / نقوی حسینی : اگر آیت الله رئیسی نامزد شود اصولگرایان با هم متحد می شوند در غیر اینصورت اجماعی در کار نیست
سید حسین نقوی حسینی، فعال سیاسی اصولگرا گفت: .اگر آیت الله رئیسی نامزد شود همه طیف‌های اصولگرا با هم متحد می‌شوند، ولی غیر از رئیسی زمینه وحدتی در بین اصولگرایان وجود ندارد و هر کدام از جریان‌ها نامزد خود را دارند و روی گزینه‌های خود در حال فعالیت هستند.

به گزارش انطباق، سید حسین نقوی حسینی، فعال سیاسی اصولگرا در گفتگویی تفصیلی به بیان نکاتی درباره انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم، وحدت بین اصولگرایان و … پرداخته است.

بخشی از این گفتگو را در ادامه می‌خوانید.

با توجه به حرکت‌های ناگهانی جبهه پایداری و صحبت‌هایی که بعضا از سمت موتلفه ای‌ها مطرح می‌شود، وضعیت جریان اصولگرا را در حال حاضر چطور می‌بینید؟ فکر می‌کنید بتوانند انسجام لازم و کافی را برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ به دست بیاورند و به نتیجه مطلوب برسند؟

اصولگرایان جریانی هستند که سه چهار طیف اصلی دارند؛ یک قشر آن‌ها جبهه پایداری است، یک رشته آن‌ها اصولگرایان سنتی مانند موتلفه ای‌ها و امثالهم هستند، رشته دیگر جبهه پیروان خط امام و رهبری هستند، یک رشته آن شورای ائتلاف است که یک دوره وارد انتخابات شده است و نتیجه مطلوب گرفته و رشته دیگر آن طرفداران دولت جوان انقلابی هستند؛ بنابراین در اصولگرایان چند طیف داریم که رشته‌های اصلی اصولگرایان را تشکیل می‌دهند و خیلی تلاش می‌کنند که از نظر تشکیلاتی و نامزد انتخاباتی به وحدت برسند.

از نظر تشکیلاتی خیلی سخت می‌دانم که این گروه‌ها با هم به وحدت برسند؛ مثلا جبهه پیروان خط امام و رهبری تشکیلات جدیدی را به نام شورای وحدت راه اندازی کرد و برای آن حدود ۲۰ نفر را در نظر گرفته‌اند و به تشکل‌های مختلف سهم اختصاص داده‌اند و ترکیب جدیدی تشکیل دادند و به عنوان محور قرار گرفته‌اند که شورای ائتلاف هنوز نظری در ارتباط با این تشکیلات نداده است و سه نفری هم که از شورای ائتلاف باید در جلسات شورای وحدت شرکت کنند، در این جلسات حاضر نمی‌شوند.

شورای ائتلاف هم کار خود را با قدرت پیش می‌برد و این دو جریان به صورت موازی با هم در حال حرکت هستند؛ جبهه پایداری هم با هیچ کدام از این گروه‌ها به توافق نرسیده است؛ جریان دولت جوان انقلابی هم به همین صورت با هیچ کدام از این گروه‌ها کاری ندارد و به صورت مستقل کار خود را پیش می‌برد؛ بنابراین وحدت این چند گروه کار سختی است، اما غیرممکن نیست که نامزد آن‌ها می‌تواند نقطه اتصال این گروه‌ها و رشته‌ها با هم باشد.

اگر آیت الله رئیسی نامزد شود همه طیف‌های اصولگرا با هم متحد می‌شوند، ولی غیر از رئیسی زمینه وحدتی در بین اصولگرایان وجود ندارد و هر کدام از جریان‌ها نامزد خود را دارند و روی گزینه‌های خود در حال فعالیت هستند.

با توجه به قرابتی که با سعید جلیلی داشتید، آیا ایشان برنامه‌ای برای ورود به انتخابات دارند؟ برخی خبر‌ها از ورود سعید جلیلی به انتخابات مجلس و برخی دیگر از آمادگی او برای ورود به انتخابات ریاست جمهوری خبر می‌دهند؛ چه تصمیمی برای ورود به انتخابات دارد؟

سعید جلیلی مدعی نامزدی نیست، اما می‌گوید اگر اصولگرایان سر من به اجماع برسند به انتخابات وارد خواهم شد؛ ولی اگر اجماع نباشد او قصد ورود به انتخابات ندارد. اینکه گفته می‌شود او برای مجلس وارد خواهد شد و قالیباف به انتخابات ریاست جمهوری می‌رود و حرف‌هایی از این دست، صحبت‌هایی است که در جلسات غیررسمی مطرح می‌شود و هیچ مصوبه رسمی‌ای برای آن وجود ندارد و صرفا بین نخبگان این جریانات مطرح شده است.

صحبت‌هایی شده است که اگر اجماع اصولگرایان روی قالیباف انجام شد و او برای ریاست جمهوری آمد، جلیلی میاندوره مجلس وارد شود و ریاست مجلس را برعهده بگیرد؛ در همین جلسات مطرح شد که سعید محمد هم گزینه شهرداری تهران باشد که او واکنش نشان داد و گفت که صرفا برای ریاست جمهوری وارد خواهم شد.

چرا برخی سعید جلیلی را تندرو می‌دانند و در برخی از رسانه‌ها از سعید جلیلی و حامیانش با عنوان تندرو‌ها یاد می‌کنند؟

جریان تخریب‌گری که سال ۹۶ علیه رئیسی فعالیت می‌کرد، حالا علیه سعید جلیلی فعالیت خود را آغاز کرده است و او را تندرو می‌خواند.

به نظر شما بالاخره اصولگرایان به وحدت می‌رسند یا خیر؟

اگر نامزدی رئیسی قطعی شود، خردادماه ۱۴۰۰ همه اصولگرایان در کنار او جمع می‌شوند و او با رای بالا در انتخابات به پیروزی می‌رسد. اگر غیر از رئیسی شخص دیگری نامزد ریاست جمهوری اصولگرایان باشد، زمینه وحدتی بین اصولگرایان نمی‌بینم.

به عنوان یک شهروند معمولی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ از میان اسامی موجود به چه کسی رای می‌دهید؟

اگر آیت الله رئیسی نامزد ریاست جمهوری شود حتما به او رای خواهم داد؛ در غیر این صورت به گزینه‌ای که اصولگرایان بر سر آن به وحدت برسند رای خواهم داد.

اگر احمدی نژاد از فیلتر شورای نگهبان رد شود با اختلاف زیاد نفر اول انتخابات می‌شود

نظرتان درباره این چند اسم و عبارت چیست؟

سعید جلیلی: شخصیت متدین، انقلابی، پر جوش و خروش و با برنامه برای کشور، اما ادعایی ندارد.

جبهه پایداری: خیلی از رسانه‌ها من را منصوب به آن‌ها می‌دانند، اما از همین جا می‌گویم هیچ عضویتی در این جبهه ندارم، ولی با اعضای آن دوست هستم؛ جبهه پایداری جریان دلسوز کشور است.

محمدباقر قالیباف: مدیر اجرایی خوبی است؛ شاید یکی از دلایلی هم که دوست دارد وارد انتخابات ریاست جمهوری شود همین باشد، اما حاشیه زیاد دارد.

انتخابات ۱۴۰۰: حماسه با شکوه مردم سالاری دینی

هشتمین رئیس جمهور: امیدواریم پاسخگوی مشکلات مردم باشد.

محمود احمدی نژاد: دوره اول ریاست جمهوری اش خیلی خوب کار کرد، اما گرفتار جریانات انحرافی شد.

حضورش در انتخابات می‌تواند برای جریان اصولگرا خطرناک باشد؟

اگر نامزد شود و از فیلتر شورای نگهبان عبور کند، با اختلاف زیاد نسبت به همه نامزد‌ها رای اول را کسب خواهد کرد.

اگر نفر معرفی کند چطور؟

کسی نمی‌تواند جایگزین یا جانشین احمدی نژاد شود.

لینک کوتاه : https://entebaagh.ir/?p=2394

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.