• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
3
معاون وزیر صمت و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران:

شاهد رشد روز افزون تجهیز و تکمیل زیرساخت های صنعتی و استقرار صنایع بسیار خوبی در سطح کشور هستیم

  • کد خبر : 10943
  • 09 شهریور 1401 - 11:36
شاهد رشد روز افزون تجهیز و تکمیل زیرساخت های صنعتی و استقرار صنایع بسیار خوبی در سطح کشور هستیم

به گزارش انطباق نقل از روابط عمومی شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان ، در جریان سفر یک روزه معاون وزیر صمت و رئیس سازمان توسعه تجارت به استان گیلان؛ مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گیلان با اشاره به افتتاح و آغاز بهره برداری از ۱۴ پروژه زیرساختی در سطح شهرکها و نواحی صنعتی استان […]

به گزارش انطباق نقل از روابط عمومی شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان ، در جریان سفر یک روزه معاون وزیر صمت و رئیس سازمان توسعه تجارت به استان گیلان؛ مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گیلان با اشاره به افتتاح و آغاز بهره برداری از ۱۴ پروژه زیرساختی در سطح شهرکها و نواحی صنعتی استان گیلان گفت: در هفته دولت امسال همزمان با بهره برداری از چندین پروژه زیرساختی در شهرک ها و نواحی صنعتی، کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی تعدادی پروژه زیرساختی آغاز شده است.

مهدی محبوبی تصریح کرد: این پروژه ها شامل افتتاح چندین فاز از تصفیه خانه ها، آسفالت مسیر دسترسی به شهرک ها، آشیانه و تجهیز ماشین آتش نشانی و …. بوده است.

وی با اشاره به اینکه در استان گیلان ظرفیت های بسیاری برای توسعه اقتصادی وجود دارد؛ تصریح کرد: تمام تلاش مان را برای تکمیل و به روز رسانی زیر ساخت در شهرک‌ها و نواحی صنعتی به کار می بریم.

وی وجود زیرسـاخت های قوی و به روز در سطح شهرک ها را زمینه سـاز جذب و رضایت حداکثری سرمایه گذاران صنعتی در استان و افزایش تولید و اشتغال پایدار عنوان کرد و افزود: شرکت شهرک های صنعتی در تلاش است با تکمیل و تجهیز زیر ساخت های لازم برای استقرار صنایع کوچک و متوسط، سطح سرمایه گذاری در بخش صنعت را ارتقا دهد.

محبوبی همچنین تصریح کرد: براساس تکالیف تعیین شده از سوی سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران به استان ها؛ تامین زیرساخت ها در شهرک های صنعتی، حمایت از شرکت ها و کمک به فرآیند دانش بنیان شدن، تامین نیازهای فناورانه از داخل کشور، خروج واحدهای صنعتی از رکود و افزایش تولید از اولویت های اصلی شرکت شهرکهای صنعتی در سطح گیلان  است.

معاون وزیر صمت و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران در این نشست بر اهمیت جایگاه شرکت شهرک های صنعتی در توسعه زیرساخت ها و الزامات اولیه استقرار صنایع تأکید کرد و گفت: به همت سازمان صنایع کوچک و متوسط ایران و بالتبع آن در شرکت شهرکهای صنعتی استان ها شاهد رشد روز افزون تجهیز و تکمیل زیرساختهای صنعتی و استقرار صنایع بسیار خوبی در سطح کشور هستیم.

علیرضا پیمان پاک با اشاره به اجرای طرح‌هایی مانند راه آهن رشت – آستارا و مناطق اینچه برون و گرمسار ایجاد زیرساخت های دیگر را از ضرورت‌های بلندمدت توسعه زیرساخت‌های تولیدی و تجاری در کشور عنوان کرد و گفت: با تکمیل حلقه های زیرساختی، کشورمان در موقعیت مناسبی قرار خواهد گرفت و با توجه به اینکه برخی از واحدهای تولیدی استان گیلان ظرفیت استفاده از بازار بزرگ اوراسیا را دارند و می توانیم از ظرفیت های کلان در حوزه روسیه و اوراسیا که به واسطه تغییرات ژئوپلتیکی در بخشی از بازار خود با مشکل روبروست، برای گسترش بازارهای خارجی و رشد اقتصادی کشور بهره ببریم.

وی استفاده از ظرفیت های توسعه‌ای روسیه، مانند صندوق‌های توسعه و بانک‌های سرمایه گذار در قالب همکاری مشترک و مشارکت در سرمایه گذاری در راستای توسعه زیرساخت ها را فرصتی قابل پیگیری عنوان کرد و گفت:  هم اکنون کشور ما پتانسیل صادرات حداقل ۱۰۰میلیارد دلاری به کشورهای هدف را داراست.

گفتنی است؛ علیرضا پیمان پاک؛ معاون وزیر صمت و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران در سفر یک روزه خود به استان گیلان ضمن بازدید از شرکت داروسازی کاسپین تامین و افتتاح طرح توسعه شرکت صنعتی نوین پینک و نشست با مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی و رئیس سازمان صمت و جمعی از تولیدکنندگان استان گیلان، از سازمان منطقه آزاد انزلی بازدید کرد و ضمن دیدار با مدیرعامل منطقه آزاد انزلی از ظرفیت های تجاری و صنعتی استان از نزدیک آشنا شد.

لینک کوتاه : https://entebaagh.ir/?p=10943

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.