• امروز : پنج شنبه - ۲۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 2 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Thursday - 9 May - 2024
4
رئیس اتاق بازرگانی گیلان؛

سیاستهای کمیسیون گردشگری همگام با کشاورزی باشد | به دنبال گردشگری کشاورزی هستیم

  • کد خبر : 17571
  • 28 مرداد 1402 - 21:47
سیاستهای کمیسیون گردشگری همگام با کشاورزی باشد | به دنبال گردشگری کشاورزی هستیم
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گیلان گفت: کمیسیون کشاورزی و گردشگری باید با هم هماهنگ باشند و ما به دنبال گردشگری کشاورزی هستیم، بنابراین سیاستهای کمیسیون گردشگری همگام با کشاورزی باشد
به گزارش انطباق، کمیسیون گردشگری و کسب و کارهای وابسته اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گیلان با حضور اعضا تشکیل جلسه داد.

در ابتدای این نشست رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گیلان با اشاره به ظرفیتهای بالای استان اظهار کرد: باغات چای روی تپه ماهورها از غرب مازندران آغاز شده و به غرب گیلان ختم شده و از حدود ۱۳۰ سال پیش ۳۴ هزار هکتار از جنگل‌ها که تبدیل به باغات چای شده تا امروز حدود ۶۰ هزار خانوار به صورت تک محصول از چای ارتزاق می‌کنند.

قاسم رضائیان با بیان اینکه طبیعی‌ترین چای دنیا را در ایران داریم و با کیفیت‌ترین برنج را هم تولید می‌کنیم، خاطرنشان کرد: یک مصرف کننده اگر ۱۲۰ گرم برنج گیلان را مصرف کند در برابر ۲۰۰ گرم برنج مازندرانی سیر می‌شود، بنابراین اصلا کیفیت برنج گیلان با برنج پاکستان و هند قابل مقایسه نیست.

وی در ادامه بیان کرد: خوشمزه‌ترین فندق در اشکورات تولید می‌شود، ۲۲ نوع دمنوش گیاهی در اشکورات داریم، زمانی کنف اقتصاد گیلان را شکوفا می‌کرد اما بی‌توجهی‌ها سبب شد امروز فرزندان ما با کنف آشنایی نداشته باشند.

رضائیان با اشاره به اینکه طبیعی‌ترین و خوشمزه‌ترین زیتون در رودبار تولید می‌شود، بیان کرد: با پیگیری مسئولان در بخش کشاورزی، تولید کیوی نیز رونق گرفته هرچند هنوز فرهنگ مصرف کیوی در ایران به خوبی شکل نگرفته است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گیلان با تاکید بر اینکه آنچه بیان شد تنها گوشه‌ای از محصولات گیلان است، افزود: کمیسیون کشاورزی و گردشگری باید با هم هماهنگ باشند و ما به دنبال گردشگری کشاورزی هستیم، بنابراین سیاستهای کمیسیون گردشگری همگام با کشاورزی باشد.

رضائیان متذکر شد: گیلان یک استان کشاورزی محور است و اگر گردشگری وارد گیلان می‌شود باید با محصولات کشاورزی گیلان نیز آشنا شود.

وی خاطرنشان کرد: دوست دارم اتاق گیلان متحول شود و در این سه ماه نیز تلاش کرده‌ایم که این تحول شکل بگیرد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گیلان در پایان گفت: کمیسیون‌های تخصصی بال محوری اتاق گیلان است و بحث رئیس محوری جمع شده است و به نظرات اعضا و روسای کمیسیون‌ها توجه می‌شود.

لینک کوتاه : https://entebaagh.ir/?p=17571

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.