• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 8 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
5

سه بنای تاریخی گیلان به صندوق حفظ احیای کشور معرفی شدند+ جزئیات

  • کد خبر : 960
  • 24 آذر 1399 - 16:10
سه بنای تاریخی گیلان به صندوق حفظ احیای کشور معرفی شدند+ جزئیات
معاون میراث‌فرهنگی گیلان گفت: دو بنا از سه بنا تاریخی معرفی شده گیلان به منظور واگذاری به صندوق حفظ احیای کشور در دومین جلسه نفایس کشور مورد تایید اعضا و کمیته نفایس کشور قرار گرفتند.

به گزارش انطباق ،ولی جهانی در دومین جلسه کمیته ملی نفایس ملی کشور به ریاست وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی معاون میراث فرهنگی کشور و مدیران ستادی و استانی به‌صورت حضوری و مجازی در تاریخ ۲۲ آذر برگزار شد.

معاون میراث‌فرهنگی گیلان با اعلام این خبر گفت: در این جلسه سه بنا تاریخی از استان گیلان که به منظور واگذاری به صندوق حفظ احیای کشور معرفی شده بودند، مورد بررسی قرار گرفتند. بنای تاریخی کاروانسرا تی‌تی به دلیل داشتن موقعیت جغرافیایی مناسب و دارا بودن شاخص‌های معماری مربوط به کاروانسراهای کشور و تمایز این کاروانسرا با دیگر کاروانسرا‌های کشور و قرار گیری آن در منطقه کوهستانی جنگلی به عنوان یکی از بناهای ارزشمند و جز نفایس ملی کشور تصویب شد.

جهانی افزود: حمام تاریخی مریان دیگر بنای معرفی شده قابل واگذاری به صندوق بود؛ این بنا در ۲۲ کیلومتری ارتفاعات شهرستان تالش و در روستای مریان قرار دارد و به عنوان یکی از بناهای واگذاری مورد تایید اعضا و کمیته نفایس کشور قرار گرفت.

او در انتها عنوان کرد: بنای تاریخی خانه صادقی در شهر لاهیجان دیگر بنای معرفی شده بوده که در داخل بافت تاریخی شهر لاهیجان قرار گرفته و در حال حاضر به عنوان اداره میراث فرهنگی شهرستان لاهیجان مورد استفاده قرار می‌گیرد و مقرر شد به عنوان یک بنای تاریخی ارزشمند مورد مطالعه و بررسی بیشتر قرار گیرد و در صورت تصویب کمیته نفایس ملی کشور قابلیت واگذاری به بخش خصوصی را خواهد داشت و می‌تواند به سرمایه گذاران خصوصی واگذار شود.

لینک کوتاه : https://entebaagh.ir/?p=960

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.