• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
3
موافقان استیضاح مجددِ شهردار رشت، دردِ دستیابی به کرسی های مهم شورا را دارند؛

سهم خواهی یا وزن کشی در شورای ششم با حربه استیضاح مجدد!

  • کد خبر : 9707
  • 10 تیر 1401 - 17:11
سهم خواهی یا وزن کشی در شورای ششم با حربه استیضاح مجدد!
به نظر می رسد در شرایط کنونی بازی استیضاح کنندگان شکل دیگری به خود گرفته و با توجه به نزدیک شدن دومین سال انتخابات هیات رئیسه و روسای کمیسیون های شورا ، تاکتیک تیم مخالفان رنگ و لعابی دیگر یافته است.

اختصاصی انطباق -مهدی روحی : موسم استیضاح برای شهردار جوان رشت مجدد فرا رسید و در فاصله کمتر از چند ماه یکشنبه آینده امیر حسین علوی برای بار دوم باید پاسخگوی سوالات تکراری مخالفان قسم خورده اش باشد! اما این بار ظاهرا عطش استیضاح کنندگان کمتر بوده و با امضاء ۴ نفر از اعضاء شواری ششم استیضاح اعلام وصول شد. به نظر می رسد در شرایط کنونی بازی استیضاح کنندگان شکل دیگری به خود گرفته و با توجه به نزدیک شدن دومین سال انتخابات هیات رئیسه و روسای کمیسیون های شورا ، تاکتیک تیم مخالفان رنگ و لعابی دیگر یافته است.

*وزن کشی مخالفان و موافقان استیضاح

محمد حسین واثق کارگر نیا برای دومین سال نیز مدعی کرسی ریاست شوراست و به هیچ عنوان نمی خواهد این موقعیت را از دست دهد تا جایی که شاید بتوان ادعا کرد بازیگردان اصلی این استیضاح کارگرنیاست و مهره ها توسط وی در بازی استیضاح چیده شده است. اما این بار وی یک رقیب جدی به نام هادی رمضانی را پیش روی خود دارد .رمضانی که در استیضاح قبلی از منتقدین علوی بشمار میرفت با نزدیک شدن به تغییرات هیات رییسه شورای ششم، تحت حمایت تیم حامی علوی قرار گرفته و گامهایش را بسوی صندلی ریاست شورا مصمم تر کرده است .از این رو کارگرنیا به همراه اعوانش در تلاش است با بلوای استیضاح دوم عرصه را برای حامیان علوی تنگ نموده تا با بغرنج نمودن فضا و گرم کردن بساط استیضاح شاید بتواند امتیازی از آن سو کسب نماید. هر چند در این زورآزمایی شمس شفیعی نیز نیم نگاهی به کرسی ریاست شورا دارد اما رفتار دو پهلوی وی در این خصوص جای بسی تامل است . با توجه به دو جبهه شدن اعضای شورای ششم نسبت به شهردار وقت، رویکرد و رفتار شمس شفیعی تا حدی مرموز وجالب توجه است .وی از طرفی در جلسات صحن، خود را مخالف و منتقد شهردار نشان می دهد و از سوی دیگر بر خلاف سایر اعضای منتقد، در بسیاری از جلسات و بازدیدها و مکان های عمومی شهردار و حامیان شورایی اش را مشایعت می کند!

*شهردار رشت، قربانی جدال بر سر کرسی های شورا

آنچه بدیهی و مسلم بنظر می رسد آنست که ترکیب ۶ موافق و ۵ مخالف استیضاح در شورای ششم تا روز پاسخگویی شهردار رشت دست نخورده باقی خواهد ماند و در این میان شنیده ها حاکی از آنست که موافقان استیضاح(کارگرنیا،شهرستانی، نوری، عباس نژاد،شفیعی و کریمی) جهت نیل به خواسته ها و کرسی های مدنظرشان با حربه طرح سوال و استیضاح ۵ مخالف(رضویان، عاشری، رمضانی،حسینی و عزیزی) را با هر ترفندی تحت فشار قرار داده تا به زعم خود به یک بازی برد-برد دست یابند .بدان معنا که با فشار استیضاح و عوامل بیرونی یا هیات رئیسه و کمیسیون های مد نظرشان را تصاحب نمایند یا اینکه با رایزنی با برخی از مخالفان استیضاح و اعطای چند کمیسیون کلیدی به آنها کار شهردار وقت را یکسره کنند.کارگرنیا بخوبی می داند اگر کرسی ریاست دوره دوم شورا را از دست دهد یارانش اقبال کمی در رسیدن به ریاست کمیسیون های کلیدی خواهند داشت.

*استیضاح از پیش شکست خورده

هر چند دو بار استیضاح و چندین جلسه طرح سوال از شهردار در عرض کمتر از ۸ ماه می تواند در ساز و کار نظارت مدیریت شهری امری نادر محسوب شود اما در رزومه شورای ششم شهر رشت می توان آن را به خوبی جستجو کرد و بدان دست یافت و از شورانشینان به ظاهر دلسوز پرسید در این مدت چقدر انرژی و زمان صرف این فرایند نموده اید و با توجه به یکساله شدن این شورا، رشتوندان مایلند بدانند موکلینشان غیر از طرح سوال و استیضاح چه دستاورد مهمی برای شهر رشت در این مدت داشته اند؟! هیچ فرد و نهادی منکر وظیفه نظارتی و ابزار پرسشگری شورا از مدیریت شهری نیست اما “هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد…”

به نظر می رسد اکنون وقت ارائه گزارش عملکرد یکساله تک تک اعضای شورای ششم فرا رسیده است.

لینک کوتاه : https://entebaagh.ir/?p=9707

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.