• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
7
مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان؛

سهل انگاری شهرک های صنعتی در حوزه محیط زیست را نمی پذیریم/ مکان یابی های جدید صنعتی را در دستور کار داریم

  • کد خبر : 1218
  • 01 دی 1399 - 12:18
سهل انگاری شهرک های صنعتی در حوزه محیط زیست را نمی پذیریم/ مکان یابی های جدید صنعتی را در دستور کار داریم
فاضلاب صنعتی شهرک سفیدرود بعد از پسماندهای سراوان بزرگترین عامل آلایندگی استان گیلان محسوب می شود.

به گزارش انطباق، فریبرز سعیدی کیا در آیین تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان، با تاکید بر لزوم افتتاح مرکز کسب و کار شهرک های صنعتی استان، اظهار کرد: این مرکز در دهه فجر امسال افتتاح می شود.

وی تصفیه خانه شهرک صنعتی سفیدرود را یکی از دغدغه های حوزه صنعت استان دانست و افزود: فاضلاب صنعتی شهرک سفیدرود بعد از پسماندهای سراوان بزرگترین عامل آلایندگی استان گیلان محسوب می شود.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گیلان، از توسعه شهرک ها و نواحی صنعتی براساس سند آمایش استان خبر داد و تصریح کرد: در استان گیلان با کمبود عرصه مواجه هستیم لذا مکان یابی های جدید صنعتی را در دستور کار داریم.

سعیدی کیا، با اشاره به اتصال راه آهن رشت به انزلی و آستارا در آینده نزدیک، خاطرنشان کرد: باید برنامه ریزی های لازم را برای توسعه سرمایه گذاری صنعتی در بازار روسیه و حوزه قفقاز داشته باشیم.

وی با بیان اینکه به زودی بانک اطلاعاتی جامع شهرک های صنعتی استان تهیه می شود، اضافه کرد: در سال جهش تولید باید گام های موثری برای رفع مشکلات حوزه شهرک های صنعتی برداریم و ظرفیت های اسمی را فعال کنیم.

این مقام مسئول، یکی از اولویت های شرکت شهرک های صنعتی در دوره جدید مدیریت را مسائل زیست محیطی دانست و یادآور شد: هیچگونه سهل انگاری در حوزه محیط زیست را از شهرک ها نخواهیم پذیرفت.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گیلان، با بیان اینکه بهبود وضعیت بنگاه های صنعتی گیلان رضایت شهروندان را به دنبال دارد، تصریح کرد: گیلان پیرترین استان کشور محسوب می شود، زیرا بیکاری عامل مهاجرت جوانان جویای کار است لذا رونق اشتغال و ایجاد کسب و کار، از مهاجرت جوانان جلوگیری می کند.

احمدعلی شهیدی، مدیرعامل سابق شرکت شهرک های صنعتی گیلان نیز، با بیان اینکه طی چهار سال گذشته ۱۶۰۴ قرارداد در شهرک های صنعتی استان بستیم، خاطرنشان کرد: ۳۳ شهرک و ناحیه صنعتی فعال در استان داریم.

وی عمده شهرک های صنعتی گیلان را دارای خدمات زیربنایی دانست و افزود: در حال حاضر ۸۸۶ واحد بهره بردار داریم و ۴۹۷ واحد در مرحله نصب سوله و ۲۲۰ واحد در مرحله دیوارکشی است.

مدیرعامل سابق شرکت شهرک های صنعتی گیلان، با بیان اینکه در نیمه نخست امسال ۳۲ واحد تعطیل را بازفعال سازی کردیم، گفت: تا بهار ۱۴۰۰ تصفیه خانه شهرک صنعتی سفیدرود رشت به بهره برداری می رسد. تصفیه خانه شهرک صنعتی لاهیجان نیز دارای پیشرفت ۶۰ درصدی است.

لینک کوتاه : https://entebaagh.ir/?p=1218

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.