• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
6
دکتر آشوبی در همایش تجلیل از ماماهای نمونه گیلان:

سخت‌کوشی توأم با مسوولیت‌شناسی از خصیصه‌های منحصربه‌فرد ماماها/ ترویج و تغییر تفکر، لازمه جوانی جمعیت است

  • کد خبر : 15450
  • 21 اردیبهشت 1402 - 12:19
سخت‌کوشی توأم با مسوولیت‌شناسی از خصیصه‌های منحصربه‌فرد ماماها/ ترویج و تغییر تفکر، لازمه جوانی جمعیت است
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان، سخت‌کوشی توأم با مسوولیت‌شناسی ماماها را خصیصه‌ای منحصربه‌فرد و مبارک توصیف کرد و گفت: این خصیصه، الگویی برای همه‌کسانی است که به خدمت بی‌منت و صادقانه به مردم می‌اندیشند.

به گزارش انطباق نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ( وب‌دا)؛ دکتر محمدتقی آشوبی – سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان، امروز در همایش تجلیل از ماماهای نمونه استان در سالن همایش‌های مرکز آموزشی درمانی الزهرا (س) رشت با تبریک روز جهانی ماما، اظهار کرد: ماماها، فرشتگان الهی بر روی زمین هستند و دستانشان، نوازشگر مادر و نوزاد در نخستین ساعات تولد است.

وی با یاد کردن از تنها شهیده مدافع سلامت عرصه مامایی استان – شهیده انوشه بکیان- افزود: روز جهانی ماما، فرصت مناسبی برای یادآوری اهمیت و جایگاه مامایی در نظام سلامت کشور و تجلیل و قدردانی از خدمات خالصانه و زحمات بی‌شائبه قشر صبور و مخلصی است که در راستای تأمین، حفظ و ارتقاء سطح سلامت مادر و نوزاد تلاش می‌کنند.

دکتر آشوبی با اشاره به چالش عدیده گیلان در حوزه جمعیتی، گفت: کار تبلیغی، ترویجی و رسانه‌ای در اقناع افکار عمومی در حوزه فرزندآوری بسیار حایز اهمیت است.

وی تغییر تفکر در حوزه جمعیتی را لازم و ضروری برشمرد و افزود: جوانی جمعیت در تمامی دنیا مطرح بوده و متناسب با آن ، ایران به ویژه استان گیلان، نیازمند توجه جدی در این زمینه است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به تجربه مدیریتی خود در نظام سلامت و آشنایی کامل با اوضاع و احوال فعالان عرصه مامایی، گفت: کاملاً از شرایط، اوضاع و احوال ماماهای پرتلاش و البته خستگی‌ناپذیر، آگاهم.

دکتر آشوبی با اشاره به گوشه‌ای از تلاش‌های ماما در نظام سلامت، خاطرنشان کرد: این قشر پرتلاش با صبر و اخلاص، کوشش می‌کنند تا با آموزش مستمر و آگاهانه و بهبود بهداشت باروری، زمینه تحقق قانون الهی، واجب و قطعی جوانی جمعیت و حمایت از خانواده را در نظام سلامت محقق کنند.

وی سخت‌کوشی توأم با مسوولیت‌شناسی ماماها را خصیصه‌ای منحصربه‌فرد و مبارک توصیف کرد و افزود: می‌توانم ادعا کنم این خصیصه، الگویی برای همه‌کسانی است که به خدمت بی‌منت و صادقانه به مردم می‌اندیشند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: جامعه مامایی، به‌عنوان یکی از اعضای خانواده بزرگ دانشگاه به‌واسطه مهارت، دانش، ایثار، اخلاص و معنویاتش همیشه نویدبخش حیات، نشاط و سلامت برای اهالی گیل و دیلم بوده و خدمات ارزنده‌ای را در راستای حفظ سلامت مادر و کودک ارائه کرده‌اند.

لینک کوتاه : https://entebaagh.ir/?p=15450

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.