• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
5
شهردار رشت در جلسه بررسی پیشرفت فیزیکی و روند اجرای پروژه‌های عمرانی شهرداری عنوان کرد:

سالها غفلت در بخش زیرساختی و پروژه های عمرانی شهر / تسریع در عملیات اجرایی دو پروژه رینگ ۹۰ متری و تالاب عینک

  • کد خبر : 9034
  • 07 خرداد 1401 - 10:20
سالها غفلت در بخش زیرساختی و پروژه های عمرانی شهر / تسریع در عملیات اجرایی دو پروژه رینگ ۹۰ متری و تالاب عینک
صبح روز جمعه ششم خرداد ماه ۱۴۰۱ جلسه بررسی پیشرفت فیزیکی و روند اجرای پروژه های عمرانی شهرداری به ریاست سید امیر حسین علوی شهردار رشت و با حضور سید حسین رضویان عضو شورا، خاوری مشاور امور عمرانی، معاونین و مدیران شهرداری رشت برگزار شد.

به گزارش انطباق به نقل از واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت – سید امیر حسین علوی شهردار رشت در این جلسه اظهار داشت: تعیین تکلیف و اتمام سریعتر پروژه‌های عمرانی ما را یک گام دیگر به سوی جلب رضایت عمومی شهروندان به پیش‌ می‌برد، بنابراین اهمیت اقدامات این حوزه برای شهرداری رشت دو چندان است.

شهردار رشت با بیان اینکه با حضور مشاور پروژه‌های عمرانی شهرداری همکاری مشترک و انسجام خوبی بین حوزه‌های مدیریتی و ستادی شکل خواهد گرفت، افزود: بدون تردید با بسترسازی که فراهم شده و با حل مشکلات و موانع می‌توانیم پروژه‌های عمرانی شهرداری رشت را با سرعت و قدرت بیشتری پیگیری کنیم.

سید امیر حسین علوی با اشاره به بودجه سال ۱۴۰۱ که به شکل رسمی هزار و ۸۰ میلیارد تومان در آن بودجه عمرانی تعریف شده است، مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد: با موازنه‌ای که افزایش هزینه‌های جاری ایجاد می‌کند، ممکن است بخشی از این عدد تقلیل یابد که البته در صورت عملکرد بهتر سازمانها و مناطق می‌توان افزایش هزینه‌ها را با افزایش درآمدها جبران کرد.

وی یادآور شد: پیش بینی می‌شود با پروژه‌هایی که در حال برنامه‌ریزی است، شهرداری رشت حتی بیشتر از بودجه هزار میلیاردی خود در حوزه عمرانی خیز برداشته و هدفگذاری کرده است. به طوری‌که عدد پروژه‌های عمرانی در دست انجام به حدود دو تا سه هزار میلیارد تومان می‌رسد. به بیان دیگر ارزش ریالی پروژه‌های عمرانی شهرداری در بازه زمانی اجرا بسیار بیشتر از بودجه‌ای است که در سال ۱۴۰۱ تعریف شده است.

شهردار رشت تشکیل تیمهای منسجم در تمامی حوزه‌های برنامه‌ریزی را لازم و ضروری خواند و تصریح کرد: به واسطه آنکه سالها در بخش زیرساختی به پروژه‌های عمرانی شهر رشت پرداخته نشده، پروژه‌هایی مانند بازگشایی معابر و خیابانها مورد غفلت قرار گرفت.

علوی با بیان اینکه شهرداری رشت امسال چند طرح مهم بازگشایی را در سطح شهر اجرایی می‌کند و چند طرح دیگر بازگشایی را هم در دست بررسی و مطالعه دارد، یادآور شد: مسیر سعدی به سرگل و رینگ ۹۰ متری جزو اولویتهای اصلی و امسال شهرداری رشت در حوزه بازگشایی‌هاست.

وی میزان پیشرفت پروژه میدان امام علی (ع) و ولیعصر(عج) را به غیر از تقاطع چیزی بالای ۸۰ درصد اعلام کرد و افزود: در کنار اقدامات اشاره شده و به غیر از طرحهای با مقیاس کوچک که باید توسط مناطق پیگیری شود، پروژه‌هایی مانند پارک ۵۰۰ هکتاری لاکان، تالاب عینک و مجموعه‌های اینچنینی هم در برنامه‌ریزی‌های شهرداری رشت گنجانده شده است.

گفتنی است مشاوران و مدیران دو پروژه رینگ ۹۰ متری و تالاب عینک نیز ضمن حضور در این جلسه آخرین وضعیت این دو پروژه و میزان پیشرفت فیزیکی هر کدام از آنها را در کنار مسائل، موارد و موانعی که در مسیر اجرای سریعتر طرحها وجود دارد در قالب گزارشی ارائه نمودند.

لینک کوتاه : https://entebaagh.ir/?p=9034

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.