• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
5
وریا غفوری:

سازمان لیگ از قرارداد بازیکنان درصد می گیرد، این فاجعه است؛ هیچ کس هم نمی‌داند این پول کجا خرج می‌شود/ طبق چه قانونی این پول باید از قرارداد بازیکنان کم شود؟!

  • کد خبر : 5178
  • 05 آبان 1400 - 12:04
سازمان لیگ از قرارداد بازیکنان درصد می گیرد، این فاجعه است؛ هیچ کس هم نمی‌داند این پول کجا خرج می‌شود/ طبق چه قانونی این پول باید از قرارداد بازیکنان کم شود؟!
کاپیتان تیم استقلال تهران گفت: به صورت درصدی وقتی قرارداد بازیکنان ۱۰۰ میلیون بود مثلا ۲ یا ۳ درصد کم می‌کردند می‌شد ۲-۳ میلیون تومان اما الان قراردادها رفته بالا و همه رقم‌ها زیاد شده بازهم می‌آید درصدی پول کم می‌کنند. اصلا باید مشخص شود این پول‌ها که از قرارداد بازیکنان کم می‌کنند کجا هزینه می‌شود؟! اصلا آیا حق دارند چنین پولی را کم کنند؟! بعد این پول کجا هزینه می‌شود؟ و طبق چه قانونی این پول باید از قرارداد بازیکنان کم شود؟!

به گزارش انطباق ،سرانجام بعداز کش و قوس‌های فراوان لیگ بیست و یکم هم آغاز شد و تیم استقلال در اولین گام توانست با یک گل تیم هوادار را شکست دهد. نکته مهم در این مسابقه پنالتی وریا غفوری کاپیتان تیم استقلال در جریان این مسابقه بود که از سوی داور تکرار شد و در تکرار وریا غفوری نتوانست پنالتی دوم را تبدیل به گل کند. همین مساله بهانه ای شد تا محمد زارعی به گفتگو با وریا غفوری بنشیند. وریا غفوری در این گفتگو پیرامون مسائل زیادی صحبت کرد، از جمله آنها وضعیت استقلال در آغاز لیگ، حضور مصطفی آجورلو در استقلال، تبلیغات محیطی، اختصاص درصدی از قرارداد بازیکنان به سازمان لیگ، مساله VAR و تکرار پنالتی اش مقابل هوادار و همینطور توییت مهدی طارمی درخصوص دراگان اسکوچیچ بود. این گفتگو را حتما بخوانید.

از بازی با هوادار شروع کنیم. در نیمه اول هوادار سعی می‌کرد بالا بازی کند و کاملا پرس می‌کرد. به نوعی دفاع استقلال را تحت فشار می‌گذاشت اما نیمه دوم استقلال یک مقدار بهتر شد و کار را در آورد. نظر شما چیست؟

اول اینکه خیلی خوشحالیم سه امتیاز را گرفتیم. چراکه مهم‌ترین موضوع در بازی‌های ابتدایی لیگ گرفتن کامل امتیازات است. به خصوص در دو- سه بازی اول بسیار حائز اهمیت است. برای قدم اول خوب بود. حالا برای آینده با انجام تمرینات و بالاخره به دست آوردن آمادگی نسبی قطعا تیم به مرور رشد می‌کند. مطمئنا هم از نظر تاکتیکی و هم از نظر بدنی به آن شرایط ایده آل خواهد رسید. اما مهم‌ترین موضوع برای ما گرفتن سه امتیاز بود. حالا هم همین طور آماده می‌شویم برای بازی بعدی‌مان، ان شاءالله در اصفهان جلوی ذوب آهن بتوانیم سه امتیاز را بگیریم. چرا که واقعا سه امتیازهای اول فصل برایمان حیاتی است.

در جریان بازی با هوادار تکرار پنالتی شما باعث تعجب همگان شد. حتی فرهاد مجیدی هم در کنفرانس بعداز بازی گفت نمی‌دانم به چه دلیلی پنالتی تکرار شد نظر خودتان در این ارتباط چیست؟ خود ما هم وقتی تکرار صحنه را دیدیم واقعا دلیلی بر تکرار پنالتی وجود نداشت حالا می‌خواستیم خودتان به عنوان کسی که پنالتی را زد در این ارتباط برایمان بگویید.

واقعا من هم نفهمیدم چه شد! فکر کردم بازیکنان ما زودتر وارد محوطه جریمه شدند اما موقعی که تکرار صحنه را بعداز بازی دیدم تعجب کردم! چون داور بازی داشت کامل صحنه را نگاه می‌کرد و معمولا در چنین صحنه‌هایی اگر بازیکنان یکی – دو قدم هم داخل بیایین داوران چشم پوشی می‌کنند و گل را قبول می‌کنند ولی در این مورد که حتی کسی هم نیامده بود داور آن اشتباه را کرد و من هم یک مقدار تمرکزم برهم ریخت و نتوانستم ضربه دوم را گل کنم. بالاخره تجربه شد ولی آن صحنه خیلی می‌توانست در روند تیم ما تاثیر بگذارد. چراکه پارسال ما فینال حذفی به خاطر اینکه گلرمان پایش چند سانتیمتر از روی خط جدا شده بود پنالتی را تکرار دادند و می‌توانم به جرات بگویم که به قیمت از دست دادن یک جام برای استقلال تمام شد آنهم فقط برای تکرار یک پنالتی.

یعنی می‌خواهید تاکید کنید حتی تکرار یک پنالتی چقدر می‌تواند در روند نتیجه یک تیم تاثیر بگذارد؟

بله. همین تکرار پنالتی بازی با هوادار می‌توانست روند بازی ما را دچار مشکل کند اما خدا را شکر بعداز آن صحنه توانستیم گل را بزنیم و این را نمی‌دانم آدم می‌تواند به صورت خواهش به داور بگوید که دقت بیشتری کنند. هرچند در این فوتبال به آن صورت به داوران رسیدگی نمی‌شود و باید توجه بیشتری به این قشر از جامعه فوتبال شود. ولی چیزی که می‌توانیم بگویم و تمام باشگاه‌ها، مربیان و بازیکنان از چیزی که استقبال می‌کنند آوردن var است که بشود به همه تیم‌ها کمک کند که حق به حقدار برسد و حق هیچ تیمی ضایع نشود.

ان شاءالله هرچه زودتر این اتفاق بیفتد.

ان شاءالله با دعای خوبان عالم (خنده)

تیتر ما هم در آمد. (خنده وریا غفوری)

به نظر از روند فنی بازی برابر هوادار خودتان هم راضی نبودید موضوعی که فرهاد مجیدی در کنفرانس بعد از بازی هم به آن اشاره کرد نظر شما در این باره چیست؟

به هرحال تمرین کرده بودیم و در تمریناتمان خیلی بهتر بودیم. نمی‌دانم شاید نداشتن زمین تمرینی در این مدت به ما ضربه زده بود. قطعا این موضوع (نداشتن زمین تمرینی مناسب) بی‌تاثیر نبود. ولی طبیعی هم است، بازی‌های ابتدایی لیگ را شاهد هستیم و آن آمادگی تاکتیکی به یک حد خوبی نرسیده است. مطمئنم در ادامه خیلی بهتر و آماده‌تر می‌شویم. گفتم مهم گرفتن سه امتیاز در بازی‌ها اول لیگ است که باید به هر قیمتی کسب شود.

استقلال در همین دوران امادگی پیش فصل ۴ زمین تمرین عوض کرد، این مساله چقدر در کیفیت تیم تاثیر می‌گذارد؟ به هرحال یکسری مصدومیت‌ها و مسایل پیرامونی را در این ارتباط شاهد هستیم خودتان بیشتر در این ارتباط توضیح می‌دهید؟

قطعا برای موفقیت هر تیمی که بخواهد یک تیم قدرتمند و مدعی قهرمانی شود اول باید بازیکنان خوب و با کیفیت داشته باشند دومین مساله بحث امکانات است و در بحث امکانات زمین تمرین خوب مهمترین موضوع است. در این مدت زمین تمرین مناسب نداشتیم و واقعا اذیت می‌شدیم. یعنی هر روز در یک زمین تمرین می‌کردیم و نبود زمینی که ایده آل باشد تا تمرینات آن طور که مدنظرمان است برگزار شود. در کل قطعا تاثیر دارد، اگر تاثیر نداشت در اروپا هم فوتبال‌شان را در زمین‌های بی‌کیفیت انجام می‌دادند و برای کاشت ونگهداری چمن‌های با کیفیت اینقدر هزینه نمی‌کردند.

هواداران از استقلال قهرمانی می‌خواهند و دوست دارند تیم محبوب‌شان بعد از چند سال توسط شما جام قهرمانی را بالا سر ببرد. به نظر شما که کاپیتان تیم هستید استقلال را می‌توانیم مدعی قهرمانی بدانیم؟

قطعا همین طور است. اگر استقلال بخواهد بازی‌ها را شروع کند و خودش را در قواره قهرمانی نبیند اسم این تیم استقلال نمی‌شد. قطعا همین طور است با تمام وجود تلاش می‌کنیم. درکنارش خیلی امیدوارم با امدن آقای آجورلو شرایط تیم ما بهتر شود. نشان داده دارد کار می‌کند. من احساس می‌کنم به تیم ما آرامش می‌دهد و قطعا آن مشکلات مدیریتی که سال گذشته بود قطعا امسال دیگر نیست و خیلی امیدوارم ایشان بتواند آرامش را به تیم تزریق کند. امکانات را به ما بدهند تا ما ان شاءالله بتوانیم بهترین نتیجه را بگیریم و همه را خوشحال کنیم. یعنی هم خودمان، همه خانواده‌هایمان و هم هواداران را خوشحال کنیم.

در مورد پستی که خودتان بازی می‌کنید یک سوال داشتم اینکه در آن اوایل فول بک بازی می‌کردی در سیستم چهار دفاعه در دفاع کناری بودی. کی روش هم در این پست تو را می‌خواست. بعد شفر وینگر از شما استفاده کرد و الان هم در سیستم سه دفاعه وینگ بک بازی می‌کنید خودتان در کدام پست راحت‌تر هستید؟

به نظرم پستی که الان دارم بازی می‌کنم خیلی ایده آل است. هم می‌توانم وسط باشم، هم در دفاع و هم در حمله می‌توانم حضور داشته باشم. این پوزیشن را خیلی دوست دارم و در کل در دفاع کنار راحت ترم و می‌توانم بگویم تخصصی‌تر است ولی در وینگر راست هم توانایی بازی کردن هم دارم اما باز هم می‌گویم پوزیشنی که الان بازی می‌کنم را دوست دارم. به نظرم جایی که می‌توانم توانایی‌هایم را به صورت ایده آل به نمایش بگذارم.

در مورد تبلیغات دور زمین این روزها بحث‌های زیادی بین باشگاه استقلال و سازمان لیگ شده است. سازمان لیگ برای کل باشگاه‌ها ۱۶۰ میلیارد تومان قرارداد بسته اما الان باشگاه استقلال مدعی شده که به تنهایی برای می تواند برای خودش درآمد ۱۵۰ میلیاردی داشته باشد اما سازمان لیگ می‌گوید قانون نمی‌گذارد. البته قانونی که خود سازمان لیگ آن را نوشته است. نظر شما در این باره چیست؟

این بحث یک تخصصی است و باید مدیران باشگاه‌ها به آن معترض باشند. به خصوص دو باشگاه استقلال و پرسپولیس که به نظر من حق‌شان در زمینه ضایع می‌شود. اما بحث اصلی در مورد سازمان لیگ اینکه می‌آید درصدی از قرارداد بازیکنان پول می‌گیرد، خیلی فاجعه است. به صورت درصدی وقتی قرارداد بازیکنان ۱۰۰ میلیون بود مثلا ۲ یا ۳ درصد کم می‌کردند می‌شد ۲-۳ میلیون تومان اما الان قراردادها رفته بالا و همه رقم‌ها زیاد شده بازهم می‌آید درصدی پول کم می‌کنند. اصلا باید مشخص شود این پول‌ها که از قرارداد بازیکنان کم می‌کنند کجا هزینه می‌شود؟! اصلا آیا حق دارند چنین پولی را کم کنند؟! بعد این پول کجا هزینه می‌شود؟ و طبق چه قانونی این پول باید از قرارداد بازیکنان کم شود؟! شما فکر کنید چند بازیکن در لیگ برتر داریم؟ ۵-۶ درصد قرارداد بازیکنان گرفته می‌شود و هیچ کس هم نمی‌داند این پول کجا خرج می‌شود؟! آیا این درست که اینطور پولی از قرارداد بازیکنان کم شود؟! بعد چطور می شود از قرارداد آن بازیکنی که ۳۰۰ میلیون می گیرد و رقمش پایین است ۶ درصد کم شود، از بازیکنی هم که مثلا قراردادش ۶ میلیارد است باز هم ۶ درصد کم شود؛ اصلا چنین چیزی درست نیست. به نظر من این ظلم است که سازمان لیگ و هیات فوتبال دستشان در جیب بازیکنان است و این اصلا درست نیست.

یعنی این موضوع را یک ظلم به بازیکنان می‌دانید؟

به نظر من اگر قرار است پولی گرفته شود باید صورت وضعیت بدهند تا همه بدانند این پول کجا هزینه می‌شود و مشخص شود هر بازیکنی یک پول معینی بدهد. من فکر می‌کنم این پول برای فوتبال پایه و فوتبال بانوان هزینه می‌شود اما باید مشخص شود هر بازیکنی یک پول معینی را بدهد. نمی‌دانم حالا مثلا ۱۵ میلیون، ۲۰ میلیون، ۳۰ میلیون و هر چقدر که مشخص کنند اما اینها می‌آیند درصدی از هر بازیکنی یک مقدار پول متفاوتی می‌گیرند. الان چند سال که این کار انجام می‌شود و هیچ کس هم نمی‌داند این پول کجا هزینه می‌شود‍!

در گذشته این بحث مطرح شد اما به نتیجه نرسید درست است؟

من فکر می‌کنم اگر بازیکنان اتحادیه یا نهادی داشتند که حمایت شان می کرد، قطعا جلوی این اتفاق گرفته می‌شد. اصلا چنین چیزی درست نیست که بخواهید بیاید و اینطور دست کنید در قرارداد بازیکنان پول بردارید.

در مورد توییتی که طارمی در مورد صحبت‌های اسکوچیچ مبنی برعدم تاکتیک پذیری بازیکنان ایرانی صحبت می‌کنید؟

آقای طارمی بازیکن بزرگی است و الان خیلی از شرایط‌ها را دارند می‌بینند. نه من نمی‌خواهم درباره توییت ایشان بخواهم اظهارنظری داشته باشم ولی حتما چیزی بوده و یا لازم بوده که ایشان (طارمی) صحبت کردند.

به هرحال این توییت طارمی درباره اسکوچیچ خیلی مهم بود و خود شما هم در گذشته درباره اسکوچیچ صحبت‌های را داشتید و من هم به خاطر همین موضوع در این باره از شما سوال کردم.

دقیقا. حالا خیلی نمی‌خواهم وارد این مباحث شوم تمرکزم بیشتر روی تیم خودم است هرچند که نا امید نیستم، بازهم تلاش می‌کنم در لیست تیم ملی قرار بگیرم.

از زمانی که اسکوچیچ به عنوان سرمربی تیم ملی شد دیگر هیچ گاه به تیم ملی دعوت نشدی درست است؟

هیچ شانسی به من ندادند و بعد این‌ور و آن‌ور می‌نشینند و می‌گویند این بازیکن تحرک ندارد. پس ۱۰ کیلومتر را بی تحرک می دوم؟!

در بازی با هوادار هم به اذعان کارشناسان و اهالی رسانه جزو بهترین بازیکن استقلال بودید.

لطف دارند وظیفه‌ام این است که با تمام وجود تلاش کنم و باید خیلی بهتر از این هم شوم تا برای تیم مثمرثمرتر باشم.

منبع: همشهری

لینک کوتاه : https://entebaagh.ir/?p=5178

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.