• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 26 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
9
بلاتکلیفی جمعی از سازندگان سندساز شهر رشت:

ساختمانهای سندداری که بعد ساخت و پایان کار جلوی آن گرفته شده است!

  • کد خبر : 18124
  • 26 شهریور 1402 - 12:59
ساختمانهای سندداری که بعد ساخت و پایان کار جلوی آن گرفته شده است!
سازندگان می‌گویند با وجود آن‌که مجوز و پروانه ساخت این ساختمان‌ها با سند تک برگی توسط شهرداری رشت صادر شده و پرداخت خلافی و تایید پایان کار هم صورت گرفته است، اما حال می‌گویند چون در مسیر حریم خط لوله نفت قرار داریم باید دفتر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت استعلام نهایی را بگیرد.

به گزارش انطباق ،جمعی از سازندگان شهر رشت گلایه خود را نسبت به معطلی و عدم پاسخگویی نهادهای مربوطه درباره ساخت ساختمان‌های خیابان ۱۸ متری نفت ابراز داشتند.

این سازندگان می‌گویند با وجود آن‌که مجوز و پروانه ساخت این ساختمان‌ها با سند تک برگی توسط شهرداری رشت صادر شده و پرداخت خلافی و تایید پایان کار هم صورت گرفته است، اما حال می‌گویند چون در مسیر حریم خط لوله نفت قرار داریم باید دفتر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت استعلام نهایی را بگیرد. مدیریت این دفتر هم دست افراد غیربومی است که وقتی برای پاسخگویی می‌رویم،می‌گویند هیچ ارتباطی به ما ندارد و دست هیات مدیره شرکت خط لوله نفت و مخابرات مستقر در تهران است و ممکن است نامه تاییدیه مدت‌ها طول بکشد. بعد هم می‌گویند ما در رشت زیرنظر هیچ ارگانی نیستیم که پاسخگو باشیم!

یکی از معترضین با اشاره به ساخت اصولی ساختمان‌های مورد نظر می‌گوید: شهری مثل رشت که پر شده از زمین‌ها و ساختمان‌های نسقی و بی‌کیفیت و ما طبق اصول رعایت سه‌گانه نطام مهندسی ساخته‌ایم و با ما اینگونه برخورد می‌شود و در این مشکلات گسترده اقتصادی باید معطل بازگشت سرمایه خودمان باشیم.

یکی دیگر از سازندگان هم گفته است: چرا باید شهرداری بعد دو سال نامه نگاری کند به ارگانی چون «خط لوله نفت» که برای شروع، جواز و پروانه استعلام انجام شده، ما که قبلا تاییدیه شرکت خط لوله نفت را طبق قانونی پروانه ساخت انجام دادیم، و هم با صورتجلسه نماینده خطوط نفت رعایت شده، و حتی حریم هم زمان فونداسیون و بتن ریزی با حضور نمایندگان نفت انجام شده، از نظر قانونی و شرعی قصوری از سازنده صورت نگرفته است و حالا  سازنده‌ها باید با  سیلی از شکایت خریداران واحد مواجه شوند. چه کسی هزینه این شکایت را پرداخت می‌کند؟

تصاویری که به دست ما رسیده نشان می‌دهد اطراف این فنس خط نفت بخاطر عدم بی‌توجهی به بازسازی و ترمیم باعث وجود حشرات موذی و جمع شدن اب‌های سطحی و غیربهداشتی مولد بیماری در فصل گرمای تابستان شده و خطراتی ساکنین آن را تهدید می‌کند.

مسائلی که پیش آمده ضرورت پاسخگویی نهادهای ذی‌ربط را می‌طلبد.

لینک کوتاه : https://entebaagh.ir/?p=18124

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.