• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
4
با حضور جمعی از چهره ها؛

رونمایی از پوستر نخستین کنگره ملی شعر سردار جنگل|تجاری‌سازی ۱۲ محصول صنایع دستی با نام میرزا

  • کد خبر : 10372
  • 12 مرداد 1401 - 11:18
رونمایی از پوستر نخستین کنگره ملی شعر سردار جنگل|تجاری‌سازی ۱۲ محصول صنایع دستی با نام میرزا
ثقتی با اشاره به برگزاری کنگره ملی شعر میرزاکوچک در رشت گفت: ما متولیان فرهنگی بر خود می‌بالیم که این استان دارای چهره‌های فرهیخته و برجسته‌، اساتید تراز اول و چهره‌های بین المللی در حوزه شعر و ادب است

به گزارش انطباق ،«رضا ثقتی» در آیین رونمایی از پوستر نخستین کنگره ملی شعر سردار جنگل و افتتاح دفتر جدید انجمن شعر گیلان با ابراز خرسندی از حضور در جمع فرهیخته و شاعرانه انجمن شعر و ادب رشت که از ظرفیت‌های عظیم ادبی گیلان است گفت: ما متولیان فرهنگی بر خود می‌بالیم که این استان دارای چهره‌های فرهیخته و برجسته، اساتید تراز اول و چهره‌های بین المللی در حوزه شعر و ادب است که نشان از غنای شعری استان است و این مسیر همچنان تداوم دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با تاکید بر واسپاری فعالیت‌های فرهنگی و هنری به اهالی این حوزه افزود: پیشرانی ظرفیت‌های فرهنگی و هنری رویکرد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان است و بر این باور دارم که باید امور حوزه فرهنگ و هنر را به هنرمندان و شاعران بسپاریم و از تمام فرصت‌ها و ظرفیت‌ها برای تحقق این مهم بهره می‌گیریم.

وی با اشاره به محدودیت‌های قانونی که موجب کندی این روند شده است تصریح کرد: در این راستا مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیا (ص) به هنرمندان سپرده شد تا شاهد دوران شکوفایی انجمن‌ها باشیم.

ثقتی ادامه داد: دفتر اولین نگارخانه مد و لباس استان گیلان در مجتمع فرهنگی خاتم‌الانبیا (ص) راه اندازی می‌شود که وظیفه برنامه‌ریزی و راهبری در حوزه مد و لباس را بر عهده دارد.

وی با اشاره به انتصاب «ناصر حامدی» به عنوان دبیر جشنواره ملی شعر کنگره بین المللی میرزاکوچک اعلام کرد: با این انتصاب در حوزه کنگره ملی شعر دغدغه‌ای نخواهیم داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اینکه ۷۰ نوع فعالیت برای برگزاری کنگره بین‌المللی میرزا تعریف شده است تصریح کرد: کنگره ملی تئاتر خیابانی، کنگره ملی شعر، رونمایی از ۴۰ عنوان کتاب، تور میرزاشناسی، اجلاسیه‌های میرزا در چهار نقطه برج میلاد، قم، عراق و تالار مرکزی رشت، همایش علمی میرزاکوچک که به صورت بین‌المللی فراخوان شده است، جایزه ادبی میرزاکوچک، ساخت فیلم‌های کوتاه و مستند و ارکستر سمفونی میرزاکوچک در تالار وحدت و تالار مرکزی رشت از جمله این برنامه‌ها هستند.

به گفته وی در بخش صنایع خلاق کنگره نیز علاوه بر راه اندازی موزه میرزا، ۱۲ محصول صنایع دستی با نام میرزا تجاری‌سازی می‌شود.

ثقتی با بیان اینکه تاکنون شاهد این حجم از فعالیت و رویدادها با محوریت میرزاکوچک نبوده‌ایم، ابراز امیدواری کرد تا بتوانیم با این میزان فعالیت، مجور بنیاد میرزا کوچک را از هیئت دولت دریافت کنیم.

وی میرزاکوچک را چهره هویت‌ساز مردم گیلان دانست و ابراز کرد: هر کس که ندای آزادی‌خواهی دارد در یک نقطه به شهید میرزا کوچک متصل می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اذعان کرد: میرزا در دوران ظلم و خفقان از گیلان به پا خواست و یک اتفاق نادر را پایه‌گذاری کرد که رهبری فرمودند: میرزا یک واحد مینیاتوری از جمهوری اسلامی را در رشت به وجود آورد.

وی با تقدیر از وزیر ارشاد در برگزاری کنگره ملی میرزا در یکصدمین سالروز شهادت میرزا در استان گیلان خاطرنشان کرد: کنگره میرزا یک رخداد و اتفاق بزرگ و کم نظیر در سطح ملی خواهد بود

در پایان این مراسم از پوستر نخستین کنگره ملی شعر سردار جنگل رونمایی شد.

لینک کوتاه : https://entebaagh.ir/?p=10372

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.