• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
8
در مراسم تنفیذ حکم سیزدهمین دوره ریاست جمهوری

رهبر انقلاب: مردم با حضور در انتخابات پاسخ قاطعی به توطئه دشمنان دادند/ رئیس‌جمهور در معرفی وزرا و مجلس در اظهارنظر در مورد وزرا شتاب کنند

  • کد خبر : 4377
  • 12 مرداد 1400 - 12:27
رهبر انقلاب: مردم با حضور در انتخابات پاسخ قاطعی به توطئه دشمنان دادند/ رئیس‌جمهور در معرفی وزرا و مجلس در اظهارنظر در مورد وزرا شتاب کنند

به گزارش انطباق،  آیت الله خامنه‌ای روز سه شنبه در مراسم تنفیذ حکم سیزدهمین دوره ریاست جمهوری افزودند: از خداوند متعال متضرعانه مسالت می‌کنیم که این سرآغاز را برای مردم و کشور مبارک فرماید به خصوص که ما در روز‌هایی هستیم که متعلق به اهل بیت است. ایشان فرمودند: چند روز پیش عید غدیر بود، […]

به گزارش انطباق،  آیت الله خامنه‌ای روز سه شنبه در مراسم تنفیذ حکم سیزدهمین دوره ریاست جمهوری افزودند: از خداوند متعال متضرعانه مسالت می‌کنیم که این سرآغاز را برای مردم و کشور مبارک فرماید به خصوص که ما در روز‌هایی هستیم که متعلق به اهل بیت است.

ایشان فرمودند: چند روز پیش عید غدیر بود، فردا روز مباهله است، روز نزول آیه تطهیر متعلق به ائمه است، این ایام به برکت همراهی و دعا، شفاعت آن‌ها برای ملت ایران مبارک باشد.

 آیت الله خامنه‌ای گفتند: اولا بایستی از خداوند متعال تشکر کنیم که این توفیق را به ملت ایران عنایت کرد توانستند یک بار دیگر این حرکت کاملا پرمعنای انتخابات را به نشانه مردم سالاری دینی با موفقیت انجام دهند که در این راستا از مردم تشکر می‌کنیم.

رهبر انقلاب افزودند: به دولت دوازدهم و رییس جمهور محترم دوازدهم و همکارانشان خسته نباشید می‌گوییم و برای جناب آقای رییسی و همکارانشان از خداوند متعال طلب توفیق و کمک و عنایت ویژه می‌کنیم.

ایشان فرمودند: این مراسم که متکی است به قانون اساسی و به رسمی که امام بزرگوار بنیان گذاری در کشور کردند، در طول این چند دهه بار‌ها تکرار شده است و مظهری است از جا به جایی مسوولیت بسیار مهم قوه مجریه که مدیریت کشور است به شکل عقلانی و آرام و متین و این بسیار مساله مهمی است.

 آیت الله خامنه‌ای تاکید کردند: معمولا در بسیاری از کشور‌ها این جا به جایی به صورت کشمکش است، اینجا با آرامش و امنیت این جا به جایی در طول دوره‌های مختلف انجام شده است، این دوره هم به لطف الهی و هم نشانه عقلانیت آرامش و سکینه و طمانینه مردم و کشور و مسوولان و نشانه تنوع سیاسی است. دولت‌هایی که پیاپی آمدند و گرایش‌های مختلف سیاسی داشتند که نشان دهنده تنوع است که این تنوع نشانه سلامت و آزادی انتخابات است.

رهبر انقلاب اسلامی با بیان اینکه انتخابات در سلامت و امنیت کامل برگزار شد، گفتند: هم از برگزار کنندگان انتخابات در بخش‌های مختلف و هم از تامین کنندگان امنیت انتخابات که کار بسیار مهمی بود، تشکر می‌کنم. از مدتی پیش در محافل سیاست گذاری، دشمنان کشور و جمهوری اسلامی به دنبال توطئه تحریم انتخابات بودند که مردم با شرکت خود در انتخابات پاسخ قاطعی به آنان دادند.

ایشان ادامه دادند: جابجایی قدرت امیدآفرین است، چون کسان جدیدی وارد قدرت می‌شوند، ابتکار‌های جدیدی دارند، چهره‌های جدیدی هستند و اراده‌های جدیدی وارد میدان می‌شوند. این برای همه کسانی که انگیزه خدمت دارند، امیدواری ایجاد می‌کند به خصوص برای جوان‌ها ایجاد امید می‌کند و این خیلی چیز مهم و مغتنمی است.

آیت الله خامنه‌ای تاکید کردند: به کسانی که صاحب نظر و صاحب فکر هستند در مسائل گوناگون به آن‌ها فرصت می‌دهد که در گذشته دقت کنند و خطا‌های گذشته را جستجو کرده و تصحیح کنند و تذکر بدهند. خوشبختانه در بیانات رئیس جمهور محترم جناب آقای رئیسی در تبلیغات انتخابات تکیه بر ارزش‌های اساسی انقلاب مکرر انجام گرفت. بحث عدالت، مبارزه با فساد که ایشان تاکید کردند که این مسیر درستی است.

رهبر انقلاب در بخش دیگری از بیاناتشان فرمودند: توصیه به رئیس جمهور محترم این است که در شعار‌های ایشان مسئله مردمی بودن و از مردم شنیدن و در میان مردم بودن، تکرار شد. این را از دست ندهید این چیز بسیار مهمی است. دولت مردمی را که شعار ایشان بود این را در واقعیت محقق کنند و به معنای واقعی کلمه با مردم، در میان مردم و در کنار مردم باشد. مردم یعنی همه مردم بدون امتیاز‌های طبقاتی و گروهی.

ایشان افزودند: البته حضور در میان مردم، که سابقه این کار را هم ایشان دارند، نباید افراد را از ارتباط با نخبگان غافل کند. ارتباط با نخبگان، تبادل نظر و استفاده از نظر نخبگان هم در جای خود یک حرکت بسیار لازم و مفید است.

رهبر انقلاب بیان کردند: با کار‌های روزمره و اقدامات پیش بینی نشده نمی‌توان مشکل را حل کرد بله گاهی اوقات پیش می‌آید گاهی در برخی از شرایط دولت‌ها ناگزیرند حرکت پیش‌بینی نشده را در زمینه‌های اقتصادی یا غیر اقتصادی انجام دهند که آن بحث دیگری است لکن به طور کلی هر حرکت و کار اقتصادی و هر اقدام اقتصادی بایستی به برنامه کلی که تنظیم شده متکی باشد و بخشی از آن برنامه را بیان کنند.

ایشان تصریح کردند: حل مشکلات اقتصادی زمان‌بر است این را مردم عزیز ما هم می‌دانند و بدانند که چیزی نیست که مشکلات را بشود یک شبه و در مدت کوتاه کرد این‌ها زمانبر هست. بایستی همت کرد و هر چه ممکن است این زمان را کوتاه‌تر کرد. انشاالله با کمک خدای متعال و هدایت الهی و دعای مستجاب، ولی الله اعظم این کار‌ها پیش برود.

رهبر انقلاب اسلامی تاکید کردند: یک توصیه لازم وجود دارد و آن این است که در تشکیل دولت ان‌شاءالله سرعت عمل باید به خرج داد یعنی شرایط کشور اقتضا نمی‌کند که تشکیل دولت به تاخیر بیفتد. هم رییس جمهور محترم در معرفی وزرای پیشنهادی‌شان به مجلس و هم مجلس محترم در تصویب و اظهار نظر صریح درباره وزرا ان شاءالله شتاب به خرج بدهند و کار را سریع پیش ببرند انشاالله زودتر دولت تشکیل و مشغول کار شود.

لینک کوتاه : https://entebaagh.ir/?p=4377

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.