• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
4
در جلسه برنامه ریزی و ساماندهی تفکیک از مبدأ شهر رشت عنوان شد:

رئیس کمیسیون بهداشت شورا : افزایش اعتماد شهروندان به شهرداری با اجرای برنامه‌های عملیاتی در حوزه تفکیک از مبدأ علوی / شهردار رشت : کاهش تولید زباله و تفکیک از مبدأ دو راهبرد مورد تاکید مدیریت شهری

  • کد خبر : 8454
  • 12 اردیبهشت 1401 - 11:06
رئیس کمیسیون بهداشت شورا : افزایش اعتماد شهروندان به شهرداری با اجرای برنامه‌های عملیاتی در حوزه تفکیک از مبدأ علوی / شهردار رشت : کاهش تولید زباله و تفکیک از مبدأ دو راهبرد مورد تاکید مدیریت شهری
افزایش اعتماد شهروندان به شهرداری از طریق اجرای برنامه‌های عملیاتی در حوزه جمع‌آوری زباله خشک، لزوم مدیریت بهینه این فرآیندها در کنار تقویت هر چه بیشتر حوزه اجرایی شهرداری برای ورود بهتر به بخش تفکیک از مبدأ از مهمترین مواردی است که توسط رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر و شهردار رشت مورد تاکید قرار گرفت.
به گزارش انطباق به نقل از واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت – سید حسین رضویان رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر رشت در جلسه مدیریت زباله و پسماند خشک شهرداری که با حضور شهردار، معاونین و مدیران شهری برگزار شد، اظهار داشت: در شهر رشت اساسا روح حاکم بر مدیریت شهری مشاهده نمی‌شود، در حالیکه شهرداری خدمات گسترده‌ای ارائه می‌دهد اما جامعه هنوز به این باور نرسیده است.
رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر رشت ابراز داشت: در صورتی که شهرداری اقدامات خود در حوزه تفکیک زباله از مبدأ و جمع‌آوری زباله‌های خشک را به خوبی انجام دهد، باعث می‌شود شهروندان هم به این نهاد مردمی اعتماد پیدا کرده و با برنامه‌های آن همراهی بیشتری داشته باشد.
سید حسین رضویان ضمن تقدیر و تشکر از تلاشهای شهردار رشت و سایر مدیران شهری در حوزه مدیریت پسماند ادامه داد: شهر رشت قابلیت جانمایی ۳۰۰ هزار سطل زباله کارتن پلاست و به کارگیری تعداد بیشتری از ماشینهای جمع‌آوری و حمل زباله خشک در سطح مناطق پنجگانه شهر را دارد و تنها باید این فرآیندها به خوبی مدیریت شود.
سید امیر حسین علوی شهردار رشت نیز در این جلسه تصریح کرد: کاهش تولید زباله و تفکیک از مبدأ به عنوان حلقه‌های اولیه مدیریت پسماند دو راهبردی است که اگر درصدد حل معضل زباله و پسماند لندفیل سراوان هستیم باید نسبت به انجام آن اقدام کنیم.
شهردار رشت با بیان اینکه در بخش فرهنگی مدیریت زباله و تفکیک از مبدأ هنوز ضعف های زیادی در جامعه وجود دارد، عنوان کرد: این ظرفیت فرهنگی در شهر رشت وجود دارد، از طرفی ما در حوزه تفکیک زباله از مبدأ در نقطه صفر قرار داریم و بایستی برای این وضعیت برنامه اجرایی داشته باشیم.
سید امیر حسین علوی ضمن تاکید بر راه‌‌اندازی سامانه و شماره گویای ۳۶۳۳ جمع‌آوری زباله خشک تصریح کرد: باید روند برخی از کارها در این مسیر سرعت یابد.
وی افزود: شهرداری رشت در بحث آموزش و مسائل فرهنگی و راه‌اندازی انواع پویش‌های مدیریت زباله و پسماند از آمادگی کاملی برخوردار است و هیچ مشکلی در این زمینه ندارد اما لازم است در مسیر اجرا نیز اقدامات شهرداری تقویت شود.
شهردار رشت صدور پروانه پایان کار ساختمانها با شرط خریداری و نصب سطل‌های زباله خشک و تفکیک از مبدأ را یکی از راهکارهایی که می‌تواند به روند مدیریت پسماند شهر رشت کمک کند، خواند.
علوی اذعان کرد: شهرداری رشت تا زمانی که ظرفیت و توان اجرایی خود در حوزه تفکیک از مبدأ زباله و جمع‌آوری زباله‌های خشک را تقویت نکند، نمی‌تواند در این مسیر به موفقیت های لازم دست پیدا کند.
در پایان جلسه معاونین و مدیران شهرداری رشت پیشنهادات خود در خصوص برنامه ریزی و ساماندهی تفکیک از مبدأ شهر رشت را بیان کردند
لینک کوتاه : https://entebaagh.ir/?p=8454

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.