• امروز : سه شنبه - ۱ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : 14 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Tuesday - 21 May - 2024
5

رضا ثقتی: هنر باید در خدمت مفاهیم قرآن باشد

  • کد خبر : 7772
  • 15 فروردین 1401 - 15:07
رضا ثقتی: هنر باید در خدمت مفاهیم قرآن باشد
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اظهار داشت: هفته قرآن و عترت با هدف شناسایی استعدادهای بالقوه اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه گیلان برای ترویج و تبلیغ آموزه‌های قرآن و عترت و تبدیل آن به استعدادهای بالفعل در استان آغاز شده است

به گزارش انطباق ،رضا ثقتی روز یکشنبه در آئین افتتاحیه دبیرخانه هفته قرآن و عترت گیلان اظهار داشت: می بایست با پرچم قرآن کریم، جهت دهنده حرکت های فرهنگی و هنری در جامعه باشیم.

وی با بیان اینکه گیلان مهد تحقق تمدن شیعی است افزود: بنا داریم پیشگام کارهای فرهنگی-دینی در کشور باشیم و در این راستا حرکت های ملی  داشته باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اظهار داشت: هفته قرآن و عترت با هدف شناسایی استعدادهای بالقوه اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه گیلان برای ترویج و تبلیغ آموزه‌های قرآن و عترت و تبدیل آن به استعدادهای بالفعل در استان آغاز شده است.

ثقتی، خلق و تولید آثار ماندگار و ارائه مفاهیم و معارف قرآن و اهل بیت (ع) در قالب هنر را از دیگر اهداف برگزاری این هفته برشمرد و افزود: هفته قرآن و عترت میعادی سالانه برای اهالی فرهنگ و هنر در ترویج و تبلیغ فرهنگ نورانی ثقلین است.

خانواده و سبک زندگی اسلامی ایرانی، عفاف و حجاب، مکتب شهید سلیمانی، نماز و نیایش محورهای برنامه‌های هفته قرآن و عترت به‌منظور بازآفرینی هنری و ادبی مفاهیم قرآن کریم، احادیث و سیره عملی اهل بیت (ع) و تبیین و ترویج هنری سبک زندگی قرآن و روحیه ایثار و شهادت ذکر شده است.
برپایی کرسی تلاوت قرآن کریم برگزاری نشست و کارگاه آموزشی با محوریت قرآن وعترت ،تجلیل از قاریان، حافظان، استادان و هنرمندان قرآنی، اکران فیلم‌های قرآنی، اجرای نمایش خیابانی ، یادواره شهدای قرآنی و تجلیل از شهدای شاخص قرآن از دیگر برنامه‌های اجرایی در هفته قرآن و عترت گیلان است و همچنین آثار برگزیده خوشنویسی، تذهیب، پوستر، هنرهای تجسمی، تولیدات رسانه‌ای و کتاب در نمایشگاه قرآن و عترت در معرض دید عموم قرار می گیرد.

در پایان این مراسم احکام دبیران و داوران هفته قرآن و عترت استان گیلان اهدا شد.

لینک کوتاه : https://entebaagh.ir/?p=7772

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.