• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
14
در مراسم معارفه شهردار رشت مطرح شد؛

رحیم شوقی: برای رفع دغدغه های رشت تلاش می کنم/ تسریع در روند بهسازی سراوان،اولویت برنامه هایم می باشد

  • کد خبر : 15310
  • 16 اردیبهشت 1402 - 19:53
رحیم شوقی: برای رفع دغدغه های رشت تلاش می کنم/ تسریع در روند بهسازی سراوان،اولویت برنامه هایم می باشد
مراسم معارفه رحیم شوقی شهردار جدید رشت با حضور استاندار گیلان، سه نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی و مسؤولان استانی در تالار مرکزی برگزار شد.

به گزارش انطباق، مراسم معارفه رحیم شوقی شهردار جدید شهر رشت صبح امروز با حضور استاندار گیلان، سه نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی و مسؤولان استانی در تالار مرکزی رشت برگزار شد.

وعده استاندار گیلان برای حضور در حاشیه‌های شهر رشت

 اسدالله عباسی استاندار گیلان در این مراسم با اشاره به اینکه حدود ۲ سال از عمر شورای رشت سپری می‌شود اظهار کرد: امیدواریم شاهد ثبات مدیریتی در جایگاه شهردار رشت باشیم.

وی با بیان اینکه درباره مباحث مختلف حوزه مدیریت شهری رشت در این مراسم صحبت شد، افزود: رفع چالش‌های شهر رشت در کنار ثبات مدیریتی نیازمند یک مدیر توانمند، متخصص و متعهد بوده و رحیم شوقی در زمانی که در استانداری مشغول فعالیت بود نشان داد که دارای روحیه جهادی، تعامل و همراهی است.

وی با تأکید به اینکه مردم رشت تمدن‌ساز هستند، تصریح کرد: مردم رشت از گذشته تمدن را دیده‌اند و بزرگان فراوانی در دامان این شهر پرورانده شده و رشت از میان ۵۶ شهرهای استان، متعلق به تمامی استان و مرکز فرماندهی است و همه باید برای رفع مشکلات آن تلاش کنند.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه نباید به حاشیه‌ها توجه کنیم، افزود: خیلی ها قصد دارند شورا را به حاشیه بکشانند و در نهایت بگویند شورای این دوره کاری نکرده و مدیریت شهری رشت نباید به این مسئله توجه داشته باشد.

عباسی با تأکید به اینکه برای رفع مشکلات رشت نگاه ویژه داریم، بیان کرد: طرح جامع ترافیک در مرحله خوبی قرار دارد و معتقدیم که برای رفع مشکلات حاشیه‌نشینی در شهر هم باید با جدیت ورود کرد و به زودی خودم در حاشیه‌های شهر به منظور پیگیری و رفع مشکلات آن حضور پیدا می‌کنم.

وی به مشکلات محیط زیستی رشت اشاره کرد و گفت: رئیس‌جمهور در سفر به گیلان از نزدیک وضعیت زرجوب و گوهررود را مشاهده کردند و برای رفع مشکلات آن به بنده تأکید کردند و منشا آلودگی گوهررود و زرجوب، سراوان ،زندان لاکان و غیره است که باید برای رفع آن به تمام این مراحل توجه کنیم.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه برای رفع مشکلات زباله سراوان باید به تفکیک زباله از مبدأ توجه ویژه داشته باشیم، افزود: پس از این مرحله باید به کارخانه کودآلی توجه کنیم و اگر به کارخانه کودآلی توجه کنیم یقیناً برای شهرداری درآمد زایی خوبی دارد.

عباسی با تاکید به اینکه باید ورودی‌های شیرابه به رودخانه ها کاملا مسدود شود، بیان کرد: با این اقدام حجم وسیعی از آلودگی زرجوب و گوهررود برطرف می‌شود و با موضوع تهاتر نفت که مصوب نیز شده است برای رفع مشکلات این دو رودخانه گام های بزرگی برداشته می شود.

وی با ابراز گلایه از وضعیت ترافیک رشت افزود: استانداری گیلان همراه و حامی حوزه مدیریت شهری رشت است و رشت قدمگاه بزرگانی است که امروزه در جمع ما حضور ندارند و باید از میراث آنها حفاظت کنیم.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه مصوبات اعضای شورای اسلامی شهر باید بر اساس قانون و مصوبات قانونی باشد، تصریح کرد: شهردار جدید رشت باید با همدلی و هماهنگی و در چارچوب قانون باید عمل کنند و از اعضای شورای اسلامی شهر هم درخواست دارم پروژه‌های خود را بر اساس قانونی تصویب کنند تا دچار مشکلات گذشته نشویم.

وی با تاکید بر پرهیز حاشیه توسط اعضای شورای اسلامی شهر رشت و شهرداری، بیان کرد: اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار جدید رشت باید حاشیه را از خود دور کرده و به فکر توسعه و پیشرفت شهر باشند و به حاشیه نپردازند و زیرا عدم توجه به این امر مدیران شهری را از اهداف خود دور می‌کند.

 آمادگی مجمع نمایندگان گیلان به منظور رفع مشکلات ترافیک رشت

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان نیز در این مراسم با قدردانی از اعضای شورای رشت به واسطه انتخاب رحیم شوقی به عنوان  شهردار رشت اظهار کرد: انتخاب شوقی انتخاب خوبی بود و امیدواریم دغدغه های شهروندان با تعامل و همدلی برطرف شود.

محمدرضا احمدی با بیان اینکه با تلاش های انجام شده اتفاقات خوبی در حوزه مدیریت شهری رشت رقم خورد افزود: رفع مشکل گوهررود و زرجوب آرزوی دیرینه مردمان رشت است و برای رفع مشکلات پسماند تصفیه‌خانه در رشت اقدامات خوبی انجام شده است که باید تداوم داشته باشد.

وی با تأکید به اینکه پیرامون رفع مشکلات ترافیک رشت آماده همراهی هستیم، تصریح کرد: مجمع نمایندگان گیلان تمام تلاش خود را به منظور رفع مشکلات این حوزه به کار می‌گیرند و ان شاا بتوانیم این دغدغه را برطرف کنیم.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با تأکید به اینکه باید رفع مشکلات برای مردم ملموس باشد، افزود: برای رحیم شوقی در جایگاه شهردار رشت آرزوی موفقیت دارم.

رنج رشت از فقدان مدیریت یکپارچه شهری

یکی دیگر از نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با قدردانی از تلاش‌های  اعضای شورای رشت به منظور رفع مشکلات شهر اظهار کرد: این مراسم به منظور معارفه شهردار جدید رشت برگزار شده است و یقین می‌دانیم حضور نیروهای مؤمن و متدین موجب خیر و برکت است.

سیدعلی آقازاده با بیان اینکه شهر یک موجود زنده است، بیان کرد: مدیریت کردن یک موجود زنده و هم شکل کردن آن با مشکلاتی مواجه است و شهر رشت از فقدان مدیریت یکپارچه شهری رنج می‌برد و چهل سال بار عقب ماندگی پسماند به گردن این دوره  افتاد و این در حالی است که باید به گونه ای برنامه ریزی می شد که برای آینده نیز برنامه ریزی می‌کردند و رفع خرابه های چهل ساله را قطعا نباید از یک تیم چهار ساله انتظار داشته باشیم.

وی با ابراز تأسف از اینکه مشکلات فراوانی بر گردن شورا و شهرداری رشت است، افزود: متأسفانه زیاده‌خواهی و عدم مدیریت یکپارچه شهری و عدم تعامل برخی از دستگاه‌ها با مجموعه مدیریت شهری موجب شد که امروز مصیبت فراوانی را مشاهده هستیم.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه خواسته هایی را خارج از چهار چوب به شهرداری تحمیل می‌کنیم، افزود: خوشبختانه با تلاش‌های انجام شده در بخش هایی همچون فاضلاب شاهد رفع مشکلات هستیم و یقیناً با هم‌پوشانی دستگاه‌‍ها می‌توانیم بسیاری از مشکلات را برطرف کنیم.

 شهرداری رشت بیش از حد حجیم شده است

دیگر نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بودجه شهرداری رشت رشد خوبی دارد، اظهار کرد: ۶۰ درصد بودجه شهرداری رشت عمرانی و چهل درصد جاری است که بودجه خوبی هست.

جبار کوچکی نژاد با بیان اینکه در بودجه شهرداری منابع مالی و انسانی مهم است، افزود: شهرداری بیش از حد حجیم و بزرگ شده است و این یک مشکل است و از شهردار رشت انتظار داریم روند ورودی ها را ببندد.

وی با ابراز گلایه از اینکه شهرداری رشت نتوانست به خوبی از اعتبارات دولتی در اجرای پروژه ها برخوردار شود بیان کرد: ما انتظار داریم شهرداری رشت با طرح مباحث متعدد سهم بیشتری از اعتبارات دولتی داشته باشد و ما نیز در این باره کمک می کنیم.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با تأکید به دریافتی‌های شهرداری رشت از محل ارزش افزوده، تخلفات رانندگی و .. بیان کرد: بارها به شهرداران رشت تاکید کردم برای جذب اعتبارات دولتی با تهران در ارتباط باشند و فقط وقت خود را به اینکه در درون شهرداری رشت حضور داشته باشند سپری نکنند.

کوچکی نژاد با اشاره به مشکلات فاضلاب رشت افزود: از شهرداری رشت انتظار دارم با همراهی اداره آب و فاضلاب این دغدغه را برطرف کنند و معتقدم در صورت تعامل می توانیم در سال جاری با جذب اعتبارات دولتی نسبت به تجهیز کارگاه برای رفع مشکلات فاضلاب رشت اقدام کنیم.

وی با تأکید به راه اندازی حمل و نقل ریلی در رشت بیان کرد: شورای ششم رشت برای این پروژه بزرگ بسیار تلاش کرده است و در حال حاضر نیز این مهم برای قرار گرفتن در ردیف بودجه ملی آماده شده است و امیدواریم این مهم با سرعت در رشت اجرایی شود.

انتقاد از حضور برخی مدیران سفارشی در شهرداری رشت

رئیس شورای اسلامی شهر رشت نیز با خیر مقدم به حاضرین اظهار کرد: متأسفانه در بسیاری از مباحث شهر رشت به خوبی توسعه پیدا نکرده و امیدواریم در دوره جدید مدیریتی، شهردار جدید با اقدامات مناسب ضعف‌ها را برکنار کند و مسیر توسعه و ترقی رشت را رقم بزند.

محمدحسین واثق کارگرنیا با بیان اینکه در مجموعه شهرداری رشت متأسفانه به شایسته سالاری توجهی نمی‌شد افزود: بیشتر شاهد حضور مدیران سفارشی بودیم و امیدواریم شهردار جدید رشت به دور از سیاست‌زدگی و با توجه به تعهد و توانمندی‌ها از افراد در این مجموعه استفاده کند.

وی با تأکید به روحیه فساد ستیزی بیان کرد: باید مدیران توانمند و خلاق در مجموعه شهرداری رشت همراه باشند و با مدیرانی که فقط به فکر حفظ وضع موجود باشند نمی‌توان به نتایج خوبی دست پیدا کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به سخنی از مقام معظم رهبری پیرامون برقراری ارتباط با مردم با هدف رفع برخی از رانت و فسادها تصریح کرد: با تلاش‌های شبانه روزی سرپرست شهرداری رشت طی این چند ماه اخیر، بسیاری از ضعف‌های عملکرد شهرداری در طی یک سال و اندی گذشته نیز تا حدود زیادی برطرف شد و از تلاش‌های سرپرست شهرداری رشت و شهرداران پیشین رشت نیز تقدیر و تشکر می‌کنم.

کارگرنیا با قدردانی از پیگیری‌های مداوم استاندار گیلان و فرماندار رشت به منظور رفع مشکلات سراوان بیان کرد: استاندار گیلان این چالش بزرگ را به خوبی به سمع و نظر دولت رساند و پس از آن نیز شاهد واریز اعتبارات دولتی خوبی برای رفع مشکلات سراوان بودیم.

وی با آرزوی موفقیت برای رحیم شوقی شهردار منتخب رشت افزود: رحیم شوقی فرزند شهید و فردی پاکدست است و امیدواریم با تعامل و همدلی بهترین‌ها برای شهر رشت رقم بخورد.

رینگ ۹۰ متری در بودجه ملی قرار گرفت

سرپرست شهرداری رشت نیز در این مراسم با ارائه گزارش عملکرد شهرداری رشت طی این مدت اظهار کرد: حدود پنج ماه در جایگاه سرپرست شهرداری رشت در خدمت مجموعه شهرداری و شهروندان رشت بودم و طی این مدت تعدادی پروژه‌های عمرانی را در دستور کار داشتیم که از آن جمله می‌توان به تلاش برای جذب اعتبار به‌منظور احداث رینگ ۹۰ متری اشاره کرد و با تلاش‌های انجام شده، اعتبار این پروژه در ردیف ملی قرار گرفت.

وی به لایروبی تالاب عینک رشت اشاره کرد و گفت: با جذب سرمایه‌گذار به زودی لایروبی این تالاب نیز طی هفته های آتی آغاز  می‌شود.

سرپرست شهرداری رشت با اشاره به تلاش‌های انجام شده به منظور ثبت رشت به عنوان شهر جهانی صنایع دستی بیان کرد: این موضوع با حضور رایزنان یونسکو انجام شده و امیدواریم با تحقق این مهم این برند نیز برای رشت ثبت شود.

یزدانی با بیان اینکه در پروژه بهسازی سراوان ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داریم، افزود: با تلاش‌های اعضای شورای رشت ، استاندار گیلان و نمایندگان مجلس اقدامات خوبی درحوزه سراوان انجام شده است و پس از سال‌ها انتظار، پروژه بهسازی سراوان ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی به پارک ۴۵۰ هکتاری لاکان اشاره کرد و گفت: با همراهی مدیر کل منابع طبیعی اقدامات خوبی در باره این پارک انجام شده و در حال حاضر نیز اقدامات مربوط به روشنایی و همچنین احداث سرویس بهداشتی در  آن پارک با هدف فراهم کردن فضای مناسب برای حضو ر گردشگران در دست انجام است.

سرپرست شهرداری رشت با اشاره به وضعیت اتوبوس‌های سطح رشت بیان کرد: در زمان شروع فعالیت حدود ۱۵ دستگاه اتوبوس در سطح رشت مشغول فعالیت بود که با اقدامات انجام شده در حال حاضر بالغ بر ۴۰ دستگاه اتوبوس در رشت مشغول خدمات رسانی است.

یزدانی به انعقاد قرار داد احداث ۱۰۳ ایستگاه اتوبوس جدید در رشت اشاره کرد و گفت: این قرار داد نیز منعقد شده و در بخش های از شهر نیز ایستگاه ها نصب شده‌اند.

وی با بیان اینکه دومین نشست شهرهای گردشگری مقاومت نیز در رشت برگزار شد، افزود: برگزاری جام بین‌المللی شطرنج خزر نیز طی این مدت با حضور میهمانان داخلی و خارجی در شهر رشت برگزار شد.

سرپرست شهرداری رشت با اشاره به پروژه تملک سعدی به سرگل رشت تصریح کرد: بازگشایی مسیر شریعتی به سمت رودبارتان، اتمام ساختمان ایستگاه آتش نشانی شماره ۱۵، تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگر شاغل در شهرداری رشت، پرداخت حق رفاهی و بهره وری پرسنل شهرداری رشت، اجرای آسفالت در محلات مختلف رشت و … از دیگر اقدامات شهرداری رشت طی این مدت بوده است.

یزدانی با قدردانی از پیگیری های استاندار گیلان به منظور دریافت اعتبارات ملی برای پروژه های مدیریت شهری رشت افزود: جذب اعتبارات ملی برای رفع مشکلات پروژه سراوان یقیناً با حمایت های استاندار گیلان رقم خورد و بنده نیز تلاش کردم تا زمانی که در این جایگاه حضور داشتم برای رفع مشکلات شهر تلاش کنم و اگر در این مسیر کم و کاستی نیز وجود داشت از ناتوانی بنده بود و از این بابت طلب عفو و بخشش دارم.

تلاش برای رفع دغدغه های رشت

شهردار منتخب رشت نیز در این مراسم با اشاره به اینکه تمام تلاشم را برای رفع مشکلات رشت به کار می‌گیرم اظهار کرد: تمام تلاشم را به کار می گیرم که شرمنده شهر و همشهریان عزیز رشت نشوم و با برنامه‌های تدوین شده امیدوارم در رفع دغدغه‌های مختلف رشت از جمله ترافیک گام بردارم.

رحیم شوقی با بیان اینکه دغدغه‌های مختلفی در رشت مطرح است، افزود: تسریع در روند بهسازی سراوان، تکمیل هوشمند سازی مراودات در شهرداری، اجرای ممیزی املاک، پیگیری تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی و غیره از برنامه های بنده است.

وی با تأکید به اینکه به وضعیت معیشتی همکارانم در شهرداری رشت توجه ویژه دارم، بیان کرد: برای نظم بخشی و قانون گرایی توجه ویژه دارم و با بهره مندی از رهنمودهای نماینده ولی فقیه در گیلان، استاندار گیلان، دستگاه قضا و دیگر نهادهای نظارتی و اعضای شورای اسلامی برای رفع مشکلات شهر گام برمی‌دارم و از اعضای شورای رشت که همچون ۱۱ دوست، همراه و حامی بنده هستند نیز کمال تشکر دارم.

در این مراسم پس از قرائت حکم رحیم شوقی شهردار جدید رشت و معارفه وی، از تلاش‌های یوسف یزدانی سرپرست شهرداری رشت نیز تجلیل شد.

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://entebaagh.ir/?p=15310

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.