• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
4
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در دیدار با اعضای شورای شهر رشت مطرح کرد؛

راه برون رفت از بن بست های مدیریت شهری با نسخه فرهنگی

  • کد خبر : 9259
  • 20 خرداد 1401 - 16:29
راه برون رفت از بن بست های مدیریت شهری با نسخه فرهنگی

به گزارش انطباق نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ،صبح روز پنجشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ رییس و اعضای شورای شهر رشت با مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان دیدار نمودند. رضا ثقتی با ابراز خرسندی از دیدار با اعضای شورای رشت اظهار کرد : دغدغه فرهنگی اعضای شورای […]

به گزارش انطباق نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ،صبح روز پنجشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ رییس و اعضای شورای شهر رشت با مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان دیدار نمودند.
رضا ثقتی با ابراز خرسندی از دیدار با اعضای شورای رشت اظهار کرد : دغدغه فرهنگی اعضای شورای رشت موجب خوشحالی است و موضوع فرهنگ با همراهی اهالی فرهنگ و هنر و  اصحاب رسانه می تواند نمود بسیاری داشته باشد.
رضا ثقتی با بیان اینکه پیگیر اخبار حوزه رسانه در مباحث مختلف هستم افزود : اعضای شورای ششم رشت به معنای واقعی و به دور از هر گونه شعار ، دغدغه فرهنگی دارند و معتقدم چنانچه این جلسات مشترک برگزار شود می توانیم به نتایج خوبی دست پیدا کنیم.
وی با ابراز گلایه از اینکه حوزه فرهنگ مظلوم است تصریح کرد: حضور و همراهی اعضای شورا به توان و قدرت ما ضریب می بخشد و انشاا از جلسه امروز یک خروجی خوب  رقم بخورد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اینکه به شدت به دنبال تغییر فرهنگ و هنر استان گیلان با رویکرد انقلابی هستیم بیان کرد: درخت انقلاب بسیار تنومند است و با این رویکرد که تمامی نگاه های چپ و راست را جذب این مهم کنیم در تلاش هستیم .
ثقتی به تدوین نقشه فرهنگی رشت اشاره کرد و گفت : در پاسخ این دیدار دوستانه ، حتما به زودی در شورا حضور پیدا می کنم و امیدوارم به ساختاری در حوزه فرهنگ دست پیدا کنیم که همه در رشت و گیلان به آن افتخار کنند.
وی  با تاکید به اینکه حضور اعضای شورا در برنامه های فرهنگی موجب جذب نگاه مثبت بیشتری به شورا می شود افزود: بنده سالها به عنوان مشاور فرهنگی در شوراهای ادوار مختلف رشت حضور داشتم و راه اندازی تالار مرکزی رشت نیز با نگاه مثبت و همراهی اعضای شورای رشت رقم خورد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به برگزاری فیلم فجر در رشت بیان کرد: با همراهی و استقبال اعضای شورا ،شاهد اکران فیلم فجر در رشت بودیم و این بسیار مهم و موجب دلگرمی است و امیدوارم بتوانیم پیشینه یک سند مشارکتی فرهنگی ما بین شورای رشت و اداره کل ارشاد گیلان را تدوین کنیم و این یکی از شاخصه های آرمان شهر است.
ثقتی با بیان اینکه در مهر ماه سال جاری شاهد تحقق آرزوی چهل ساله مجموعه تئاتر رشت هستیم افزود: مجموعه سردار جنگل رشت در اختیار فعالین تئاتر گیلان قرار می‌گیرد و همچنین در تلاشیم تا مجموعه فرهنگی هنری خاتم الانبیا نیز کاملا در اختیار مجموعه های فرهنگی ، هنری قرار بگیرد و تمامی واحدهای اداری به این اداره کل منتقل شوند.
وی به وجود خانه آوانسیان در پشت ساختمان ارشاد رشت اشاره کرد و گفت: این خانه یک گنج بزرگ برای رشت محسوب می شود و در گذشته با تمهیدات انجام شده ،آن ساختمان را از مرگ نجات دادیم و با شورای رشت قصد داریم آن ساختمان را تبدیل به انجمن مفاخر گیلان  کنیم .
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به برپایی کنگره میرزا کوچک جنگلی در سال جاری بیان کرد:  در این کنگره چهار اجلاسیه از جمله اجلاسیه برج میلاد،اجلاسیه عراق و اجلاسیه ای به مدت سه روز در تالار مرکزی رشت برگزار می شود و از دیگر اتفاقات مهم در این دوره از برگزاری کنگره میرزا،  تالیف بالغ بر چهل عنوان کتاب پیرامون شخصیت میرزا کوچک جنگلی است.
ثقتی به تبدیل آرامگاه میرزا کوچک جنگلی به مقبره فرهنگی اشاره کرد و گفت : راهنمای مقبره فرهنگی میرزا، ایجاد نمایشگاه دائمی در حوزه نهضت جنگل و دیگر اقدامات را با هدف تبدیل آرامگاه میرزا به عنوان یک قطب فرهنگی ، گردشگری در دستور کار داریم که نیازمند همراهی ویژه اعضای شورای ششم و اوقاف است .
لینک کوتاه : https://entebaagh.ir/?p=9259

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.