آشوبی با اشاره به برخی از مزیت‌های صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج، افزود: بیماران صعب‌العلاج و خاص با قرار گرفتن تحت پوشش این صندوق، تقریباً رایگان درمان خواهند شد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: هزینه درمان بیماران صعب‌العلاج و خاص در بیمارستان‌های دولتی کاملاً رایگان است و دولت مازاد هزینه‌های بیمه‌ای را نیز تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان پرداخت می‌کند.

آشوبی یکی دیگر از اقدامات حمایتی دولت در حوزه سلامت را طرح دارو یار برشمرد و گفت: در این طرح دولت مستقیماً مابه‌التفاوت قیمت دارویی را به بیمار و مصرف‌کننده پرداخت می‌کند و می‌توان گفت هیچ‌گاه تا این اندازه توزیع یارانه دارو عادلانه نبوده است.

وی بر ضرورت گسترش تبلیغات و پرداخت رسانه‌ای جهت معرفی صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج تأکید کرد و گفت: بسیاری از بیماران و مردم از مزیت‌های صندوق حمایت از بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج بی‌خبرند. ازاین‌رو لازم است برای تبلیغات گسترده، همه ظرفیت‌ها پای‌کار باشند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر ضرورت همکاری و هماهنگی همه‌جانبه در ارائه خدمت صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج تأکید کرد و گفت: خدمات این صندوق، کمک‌های شایانی به ذینفعان آن می‌کند و باید علاوه بر همگرایی و همدلی، زمینه را برای پرداخت تسهیلات به متقاضیان نیز فراهم کنند.

گفتنی است در این نشست، دکتر محمود عاطف راد – مدیرکل بیمه سلامت استان گزارشی از اقدامات صورت گرفته صندوق حمایت از بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج را ارائه کرد.