• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 21 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
4

رئیس شورا و شهردار رشت در نشست با مدیرکل صدا و سیمای استان گیلان ؛ خواهان تعامل دو جانبه شهرداری و صدا و سیما جهت حل مشکلات شهروندان شدند

  • کد خبر : 5433
  • 19 آبان 1400 - 12:47
رئیس شورا و شهردار رشت در نشست با مدیرکل صدا و سیمای استان گیلان ؛ خواهان تعامل دو جانبه شهرداری و صدا و سیما جهت حل مشکلات شهروندان شدند
ه‌شنبه ۱۸ آبان ماه ۱۴۰۰ اعضای شورای اسلامی و شهردار رشت با مدیر کل صدا و سیمای مرکز گیلان دیدار و گفتگو کردند.

 به گزارش انطباق به نقل از واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت – محمد حسین واثق کارگرنیا در دیدار با مدیر کل صدا و سیمای مرکز گیلان با اشاره به اینکه تفکر شورای ششم رشت از بدو شروع فعالیت تلاش برای رفع کاستی ها بوده است، اظهار کرد: شورای ششم رشت با استفاده از تجارب دوره های گذشته تلاش خود را به منظور افزایش تعامل با دستگاه های خدمتگزار به کار گرفته است.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت افزود: صدا و سیما به جهت ارتباط موثر، بهترین وسیله برای انتقال مشکلات مردم به مسوولین و همچنین انتقال عملکردهای سازنده مسوولین در راستای رفع مشکلات به مردم است.

کارگرنیا با تاکید به اینکه با شفاف سازی عملکرد می توانیم اعتماد مردم را جلب کنیم، گفت: حمایت و اعتماد مردمی بزرگترین سرمایه حوزه مدیریت شهری است.

رئیس شورا به موضوع انتخاب شهردار رشت اشاره کرد و گفت: برخلاف دوره های گذشته ، شورای ششم با کمترین چالش نسبت به انتخاب شهردار رشت اقدام کرد.

محمد حسین واثق کارگرنیا با بیان اینکه انتخاب علوی به عنوان شهردار رشت بر اساس خرد جمعی و عقلانیت انجام شد تصریح کرد: انشاالله با این انتخاب شاهد اجرایی شدن ثبات مدیریت در حوزه مدیریت شهری باشیم و حضور ایشان به عنوان یار دوازدهم شورا تا پایان عمر فعالیتی شورای ششم باشیم.

وی با تاکید به اینکه شورا و شهرداری رشت این آمادگی را که در جمیع جهات بالاخص اجرای حقوق شهروندی گامهای موثرتری بردارد را دارد، افزود: امیدواریم بر اساس انعقاد تفاهم نامه هایی با محوریت حقوق شهروندی، بتوانیم با بهره مندی از ظرفیت بالای صدا و سیما و دیگر رسانه های متعهد اقدامات حوزه مدیریت شهری را با هدف شفاف سازی بهتر و جلب اعتماد به اطلاع شهروندان برسانیم و فرهنگ سازی از طریق فضای رسانه برای جامعه قابل پذیرش تر است.

کارگرنیا به فرهنگ سازی انجام شده پیرامون بستن کمربند ایمنی در حین رانندگی اشاره کرد و گفت: یقینا با فرهنگ سازی پیرامون مباحثی از جمله تفکیک زباله و غیره از طریق صدا و سیما نیز می توانیم با فرهنگ سازی مناسب از بروز و یا ادامه برخی از مشکلات جلوگیری کنیم.

شهردار رشت نیز در این جلسه ضمن تاکید بر تعامل شهرداری و صدا و سیما در انعکاس فعالیتهای مدیریت شهری اظهار داشت: نقش مهم رسانه ملی در آگاهی‌ بخشی و روشنگری بر کسی پوشیده نیست.

سید امیر حسین علوی ترویج مؤلفه‌هایی مانند فرهنگ تفکیک زباله از مبدأ در سطح جامعه با همکاری مشترک شهرداری رشت و رسانه ملی را بسیار اثرگذار دانست و گفت: کار صادقانه و خدمت عمومی به مردم و جامعه اساس کار ما است و شهرداری در این راه از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.

شهردار رشت اتحاد و انسجامی که در شورای اسلامی شهر رشت وجود دارد، همچنین تعامل مثبت و سازنده شورا با مجموعه شهرداری را منشأ برکات بسیاری برای شهروندان و شهر رشت دانست و عنوان کرد: شورای شهر و شهرداری رشت تمام تلاششان را به منظور ارائه خدمات بهتر و کار شبانه‌روزی با هدف رفع کمبودها به کار گرفته‌اند.

وی به حواشی ایجاد شده پیرامون اتفاقی که برای بانوی دستفروش در رشت رخ داد نیز اشاره کرد و ضمن اذعان به اهمیت روشنگری رسانه ملی در این قضیه یادآور شد: یکی از مجریان صدا و سیما به بنده اعلام کرد که در ابتدا با مشاهده کلیپ پخش شده در فضای مجازی پیرامون این موضوع قضاوت دیگری در مورد مأموران سد معبر برایش تداعی شد اما پس از اینکه از نزدیک در این باره تحقیق و شرایط خدمت نیروهای سد معبر را رصد نمود، نگاهش کاملا تغییر کرد.

علوی با اشاره به کار و فعالیت شبانه‌روزی اعضای شورای اسلامی شهر رشت و اینکه اعضای شورا گاهی حتی از مدیران شهرداری نیز بیشتر فعالیت می‌کنند را متذکر شد و اضافه کرد: این مهم نوید دهنده اتفاقات بسیار خوب در حوزه مدیریت شهری رشت است.

شهردار رشت در پایان با بیان اینکه در راستای انجام اقدامات لازم، آگاهی از مطالبات شهروندان و رفع مشکلات شهر به همراهی صدا و سیما نیاز داریم، ابراز داشت: برای فرهنگ‌سازی در موضوعاتی همچون مدیریت صحیح زباله و پسماند یقینا اگر از دریچه صدا و سیما وارد شویم، این کار بازخورد بسیار وسیع‌تری خواهد داشت.

لازم به ذکر است که در ادامه جلسه دیگر اعضای شورای اسلامی شهر رشت به نقطه نظرات خود در خصوص تعامل دو جانبه مدیریت شهری و صدا و سیما اشاره کردند.

لینک کوتاه : https://entebaagh.ir/?p=5433

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.