• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5

رئیسی تعهد دهد اگر حذف ارز۴۲۰۰ سبب افزایش قیمت شد، استعفا کند!

  • کد خبر : 6047
  • 02 دی 1400 - 11:04
رئیسی تعهد دهد اگر حذف ارز۴۲۰۰ سبب افزایش قیمت شد، استعفا کند!
یادداشت : آقای رئیسی خانه از پای‌بست ویران است خواجه در فکر نقش ایوان است! آیا می‌دانید هزینه‌های زندگی در ایران گران‌تر از کشورهای توسعه‌یافته شده است؟ متاسفانه درآمد اکثریت ملت شبیه به ضعیف‌ترین کشورهای اقتصادی دنیاست اما هزینه‌شان به مثابه شهرهای گرانِ دنیا مثل نیویورک و ...است. پیامِ این عدم تناسب غیر متعارف چیست؟

ا️نطباق – امید فراغت : آقای رئیسی تحریم غرب اقتصادِ ایران را به ورطه ورشکستگی نزدیک کرده است بر همین اساس برای فرار از این ورشکستگی تنها راه نجات جیبِ ملت است.

آقای رئیسی تجربه اقتصادی این سال‌ها نشان داده است آن چه دولت پیش‌بینی می‌کند با آن چه اتفاق می‌افتد، تفاوت از زمین تا آسمان است بنابراین در خصوص حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، اگر پیش‌بینی‌های‌تان درست است چرا به ملت امضاء نمی‌دهید؟ این چه حرفی‌ست که برخی دولتی‌ها می‌گویند یارانه‌ها را به ۹۰ و همچنین ۱۲۵ هزار تومان می‌رسانید! سوال این است با پرداخت ۹۰ یا ۱۲۵ هزار تومان یارانه به خانواده‌ها چه مشکلی از اقتصاد و معیشت آنان برطرف می‌شود؟ آیا چنین گزاره‌ای در حقیقت نوعی تاکتیک مهار اجتماعی نیست؟
آقای رئیسی آیا انصاف است پُز مقاومت و …را مسئولان بدهند اما هزینه مقاومت و ورشکستگی را ملت بدهند؟

آقای رئیسی خانه از پای‌بست ویران است خواجه در فکر نقش ایوان است! آیا می‌دانید هزینه‌های زندگی در ایران گران‌تر از کشورهای توسعه‌یافته شده است؟ متاسفانه درآمد اکثریت ملت شبیه به ضعیف‌ترین کشورهای اقتصادی دنیاست اما هزینه‌شان به مثابه شهرهای گرانِ دنیا مثل نیویورک و …است. پیامِ این عدم تناسب غیر متعارف چیست؟

آقای رئیسی به جای این‌که مشکلات را زیر‌بنایی حل کنید و تکلیف‌تان را با نظام بین‌الملل مشخص کنید پیوسته عقل و چشم‌تان به جیب ملت است!

آقای رئیسی مشخص نیست مردم را چه فرض کرده‌اید! متاسفانه برای فضا‌سازی در راستای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی رسانه‌های وابسته به دولت و …می‌گویند: بر اساس گزارش تولید کنندگان مرغ، تخم‌مرغ و گوشت قرمز، در صورت حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، حداکثر افزایش قیمت‌ها در موارد پروتئینی مذکور حدود ۲۰ درصد به غیر از قیمت‌های جهانی است. این چه نوع گزارشی‌ست که احساس فریب به خواننده دست می‌دهد! اگر رسانه‌های وابسته به دولت و …راست می‌گویند پس جای نگرانی نیست و خودتان به ملت امضاء و ضمانت بدهید که پیش‌بینی‌های‌تان صحیح است! و همچنین امضاء و ضمانت بدهید اگر تورم وحشتناک سر‌تاپای اقتصاد مملکت را فرا گرفت، استعفاء کنید!

آقای رئیسی اگر قرار است دیگران برای شما نسخه‌نویسی کنند پس چرا رئیس‌جمهور شدید؟ شما باید از جمهور و یا همان منافع ملت دفاع کنید. آیا منافع ملت این است که روز به روز فقیر‌تر شوند؟ مذاکراتِ برجام را کِش می‌دهید تا مبادا ملت احساس کنند شما هم مجبور شده‌اید همان راه روحانی و ظریف را بروید! وقتی در چنین فضایی منافع جریانی و گروهی‌تان را بر منافع ملت ترجیح می‌دهید معلوم است برای این‌که نشان دهید اقتصاد دولت ورشکسته نیست، جیب ملت را به عنوان بانک به حساب می‌آورید!

آقای رئیسی اگر قرار است ملت ایران هزینه تئوری سیاست خارجی‌‌تان را بپردازند پس کسی که هزینه می‌کند حق دارد روش و منش مملکت‌داری و همچنین سیاست‌خارجی را تعیین کند. پس لطفا همه چیز را به رفراندوم بگذارید تا صاحبان واقعی مملکت تعیین کنند در زمینه سیاست‌داخلی و خارجی چه روش و منشی باید در پیش گرفته شود!

لینک کوتاه : https://entebaagh.ir/?p=6047

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.