• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
8
دکتر سالاری در جمع اعضای کمیسیون تلفیق و برنامه بودجه مجلس شورای اسلامی:

دکتر سالاری در جمع اعضای کمیسیون تلفیق و برنامه بودجه مجلس شورای اسلامی:

  • کد خبر : 6634
  • 26 دی 1400 - 13:02
دکتر سالاری در جمع اعضای کمیسیون تلفیق و برنامه بودجه مجلس شورای اسلامی:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان وضعیت بهداشت درمان استان را از استان‌های کم‌برخوردار کشور، عقب‌مانده‌تر توصیف کرد و گفت: پروژه‌های عمرانی حوزه سلامت گیلان برای امسال و سال آینده نیازمند اعتبار ویژه هستند
به گزارش انطباق به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (وبدا)، دکتر ارسلان سالاری- رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان صبح امروز در حاشیه حضور اعضای کمیسیون تلفیق و کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در سایت دانشگاهی لاکان رشت، اظهار کرد: این استان نه تنها به دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت بلکه در ایام تعطیل به پنج میلیون نفر مسافر نیز خدمات رسانی میکند.
وی با اشاره به ناکافی بودن زیرساخت های بهداشتی و درمانی به ویژه در بیمارستان ها، افزود: برخی از بیمارستان های استان قدمتی ۱۰۰ ساله دارند و ساختار آنها نیز بسیار قدیمی است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اذعان به اینکه وضعیت بهداشت و درمان استان بسیار نامطلوب‌تر از استان های کم‌برخوردار کشور است، گفت: برخلاف آنچه تصور می‌شود وضعیت بهداشت و درمان گیلان بسیار نامطلوب و از استان کم‌برخورداری همچون سیستان و بلوچستان نیز عقب‌مانده‌تر است.
دکتر سالاری بر لزوم پایش و ارزیابی دقیق مسوولان‌ کشوری از سطح توسعه خدمات سلامت در گیلان تاکید کرد و گفت: بارها از مسوولان‌ مشتری به ویژه سازمان برنامه و بودجه و وزرات بهداشت خواسته شده تا ابتدا ارزیابی از وضعیت استان داشته باشند و سپس در تخصیص و توزیع بودجه اقدام کنند.
وی همچنین به بخشی از کمبودها در حوزه تجهیزات پزشکی گیلان اشاره کرد و گفت: بسیار اسفبار این که اعلام کنیم در این استان تنها یک دستگاه MRI دولتی ۱۱ ساله وجود دارد که ارایه خدمت به نیازمندان و مددجویان را دچار مشکل می‌کند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه سعی کردیم جهت ارتقای سطح بهداشت و درمان استان از تمامی ظرفیت‌های موجود استفاده شود، خاطرنشان کرد: این دانشگاه با پیگیری های مستمر توانسته، اجرای دو طرح مشترک احداث بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی پورسینا و همچنین تکمیل دانشکده پزشکی سایت لاکان که اسکلت آن بیش از ۲۵ سال پیش اجرا و رها شده بود را با همکاری قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا سپاه شروع کند که الان نیازمند توجه ویژه اعتباری دارد.
دکتر سالاری با اشاره به اینکه برخی از پروژه های در دست اقدام و همچنین پروژه های آتی دانشگاه نیازمند تامین اعتبار و افزایش آن هستند، گفت: اعتبارات تخصیص یافته به برخی از پروژه های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان برای امسال و سال آینده بسیار محدود بوده و کفاف عملیات اجرایی و شتاب بیشتر پروژه ها را ندارد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی تاکید کرد؛ این حق مردم گیلان نیست که میزبان تمام استان های کشور در ایام تعطیل و غیر تعطیل باشد ولی از حداقل شاخص های رشد در حوزه های مختلف به ویژه در بهدلشت و درمان برخوردار نباشد، وی خواستار توجه ویژه اعضای کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی برای بهبود وضعیت این استان در حوزه های سلامت شد.
لینک کوتاه : https://entebaagh.ir/?p=6634

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.