• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
3
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان خبر داد:

دو تصفیه‌خانه در شهرک‌های صنعتی سفیدرود و نالکیاشر لنگرود در حال احداث است

  • کد خبر : 10153
  • 01 مرداد 1401 - 11:01
دو تصفیه‌خانه در شهرک‌های صنعتی سفیدرود و نالکیاشر لنگرود در حال احداث است
محبوبی با بیان اینکه در حال حاضر دو تصفیه‌خانه در شهرک‌های صنعتی سفیدرود و نالکیاشر لنگرود در حال احداث است، گفت: دو هزار و ۳۱۱ متر مکعب پساب صنعتی بر اساس ظرفیت این تصفیه خانه‌ها در ۱۰ موقعیت استانی متصل به شبکه تصفیه خانه مرکزی در حال افزایش است.

به گزارش انطباق ،همایش ارتقاء ایمنی، بهداشت و محیط زیست در رشت برگزار شد.

مهدی محبوبی حسن کیاده، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان گیلان در همایش ارتقاء ایمنی، بهداشت و محیط زیست گفت: طرح ممیزی ایمنی و بهداشت واحدهای تولیدی در راستای برنامه‌های راهبردی وزارت صنعت معدن و تجارت و سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران با هدف ارتقا سطح ایمنی، بهداشت ومحیط زیست واحدهای صنعتی مستقر در شهر ک‌ها و نواحی در دستور کار این شرکت قرار گرفته است.

وی در ادامه بیان داشت: درخواست ما از مدیران تولیدی، سرمایه گذاران و واحدهای صنعتی استان، مطالعه جدی طرح‌های مطالعاتی شهرک‌های صنعتی در این خصوص است که بسیار کاربردی است و منجر به کاهش آلاینده‌ها و رفع مشکلات زیست محیطی در حوزه صنعت خواهد شد.

محبوبی ادامه داد: بحث ایجاد تصفیه‌خانه‌ها و بهره‌وری از تصفیه خانه‌های صنعتی به جهت پالایش پساب‌های صنعتی، شرکت شهرک‌های صنعتی استان اقدام به احداث تصفیه خانه صنعتی در شهرک‌های صنعتی بندر انزلی، لاهیجان، سیاهکل، تالش، صومعه سرا، رضوانشهر، شفت، لوشان، رودسر و نقره ده آستانه اشرفیه نموده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر دو تصفیه‌خانه در شهرک‌های صنعتی سفیدرود و نالکیاشر لنگرود در حال احداث است، گفت: دو هزار و ۳۱۱ متر مکعب پساب صنعتی بر اساس ظرفیت این تصفیه خانه‌ها در ۱۰ موقعیت استانی متصل به شبکه تصفیه خانه مرکزی در حال افزایش است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان گیلان گفت: تهیه شناسنامه HSE، ممیزی و بررسی سطح ایمنی واحدهای صنعتی شهرک‌های صنعتی استان منجر به ترغیب و ایجاد بستر مناسب برای واحدهای تولیدی استان خواهد شد و پارامترهای زیست محیطی و آنچه که در تهیه ممیزی واحدهای صنعتی بکار می‌رود از جمله مقدار پسماند، نحوه مدیریت پسماند، مقدار فاضلاب خروجی، سیستم پیش تصفیه، تجهیزات کنترل هوا، میزان سرمایه‌گذاری در بخش محیط زیست و…در کاهش آلاینده‌ها موثر می‌باشد.

محبوبی ادامه داد: ممیزی ۶۷۳ واحد بهره بردار صنعتی در خصوص مدیریت پساب صنعتی و مدیریت پسماند و اتصال ۳۴۰ واحد صنعتی به شبکه فاضلاب، خوداظهاری توسط آزمایشگاه معتمد محیط زیست و کاهش آلاینده‌ها از طریق این آزمایشگاه‌ها و…از دیگر اقدامات انجام شده توسط شرکت شهرکهای صنعتی در این خصوص است.

وی پیشنهاد کرد که برای بررسی تخصصی آیتم‌های آلاینده و آنالیز پساب‌های صنعتی، برگزاری منظم جلسات و ارائه گزارش هر حوزه تولیدی الزامی است و این امر باعث می‌شود که مشاورین HSE شرکت شهرک‌های صنعتی استان بتوانند اقدامات مفیدتری در خصوص ایمنی، بهداشت، محیط زیست و انرژی واحدهای استان انجام دهند و با هم افزایی اداره کل صمت گیلان، اداره کل محیط زیست استان و ادارات ذیربط در زمینه امکان ارائه و بررسی وضعیت فعلی واحدهای صنعتی استان این امر محقق می‌شود.

لینک کوتاه : https://entebaagh.ir/?p=10153

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.