• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
30
نگاه ویژه ؛

دو‌قطبی‌سازی حجاب، تقابلی بی‌حاصل

  • کد خبر : 14824
  • 21 فروردین 1402 - 13:09
دو‌قطبی‌سازی حجاب، تقابلی بی‌حاصل
مسئله حجاب و تشویق برخی گروه‌های تندرو به تقابل مردم با یکدیگر و دوقطبی‌سازی بعد از ماست‌پاشی به تسبیح‌زنی رسیده است و چند روزی است فیلمی که گفته می‌شود چند زن و مرد با تسبیح، زنانی را به خاطر نداشتن حجاب کافی می‌زنند و یکی از حاضران به آن‌ها می‌گوید: «با تسبیح صلوات می‌فرستن یا بچه مردم رو می‌زنن؟»

به گزارش انطباق ،روزنامه شرق نوشت: مسئله حجاب و تشویق برخی گروه‌های تندرو به تقابل مردم با یکدیگر و دوقطبی‌سازی بعد از ماست‌پاشی به تسبیح‌زنی رسیده است و چند روزی است فیلمی که گفته می‌شود چند زن و مرد با تسبیح، زنانی را به خاطر نداشتن حجاب کافی می‌زنند و یکی از حاضران به آن‌ها می‌گوید: «با تسبیح صلوات می‌فرستن یا بچه مردم رو می‌زنن؟» در فضای مجازی در حال نشر است. نشر فیلم‌هایی از این دست با واکنش‌های مختلفی مواجه شده است به‌ویژه آنکه در قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر برای امر به معروف فراتر از تذکر لسانی شرایطی در نظر گرفته شده که اگر ناهیان منکر فعلی این شرایط را نداشته باشند، با رفتاری که بروز داده‌اند، مرتکب تخلف شده و مستوجب مجازات طبق قانون تعزیرات شده‌اند.

در همین زمینه نشریه روزانه معاونت سیاسی نمایندگی، ولی فقیه در سپاه پاسداران از تقابل بی‌حاصل قرار‌دادن مردم در برابر هم نوشته و در مطلبی با اشاره به ماجرای ریختن سطل ماست بر سر دو خانم بدون حجاب نوشته «رسانه‌های معاند تلاش می‌کنند تا از بستر ماجرای اعتراض یک شهروند نسبت به عدم رعایت پوشش دو خانم و ریختن یک سطل ماست بر سر آن‌ها استفاده کرده و به خیال خود این‌قدر آب به این سطل ماست ببندند و طول و تفسیر و تحریک کنند تا دریای دوغی از دل آن بیرون آورند؛ اما باید بدانند که همیشه هم نمی‌توان از یک کاه کوه ساخت». نویسنده «عدم رعایت پوشش» و «ریختن ماست بر سر دیگران» را «اقدام غیرقانونی و اشتباه» دانسته؛ اما در ادامه نوشته که «اشتباه بزرگ‌تر آن است که همگام با معاندان به طور دائم در تنور این ماجرا بدمیم و سعی کنیم خواسته و ناخواسته جامعه را به سمتی ببریم که در نهایت مردم در مقابل یکدیگر یا در مقابل حاکمیت و قانون قرار گیرند». از منظر نویسنده نشریه روزانه سپاه، این «تقابل»، تقابلی «بی‌حاصل» است؛ «آن هم در شرایطی که باید اهتمام همگانی برای این باشد که چرخ اقتصاد شتاب بگیرد، می‌تواند چوب لای این چرخ بگذارد». نشریه روزانه سپاه در پایان تأکید کرده که «اولویت اصلی امروز جامعه فعال‌کردن ظرفیت‌های اقتصادی و درمان درد اقتصاد است».

زنگ هشدار از عواقب دوقطبی‌سازی و قراردادن مردم در مقابل یکدیگر مدت‌هاست به صدا درآمده؛ اما فعلا گوش شنوایی میان تندرو‌ها نیست و به بحرانی‌کردن شرایط اجتماعی به دنبال کسب امتیاز‌های خاص هستند که یکی از اهداف‌شان انتخابات مجلس در اسفند سال جاری است که در خلأ نداشتن دستاوردی قابل دفاع از زمان یکدست‌شدن قدرت، اصولگرایان را نگران کاهش چشمگیر مشارکت حتی کمتر از مجلس یازدهم و ریاست‌جمهوری سیزدهم کرده است و ایجاد بحران اجتماعی می‌تواند راه گریزی برای بسیج قشر متدین در رقابت انتخاباتی باشد. این در حالی است که حتی نحوه برخورد پلیس با مسئله حجاب که ضابط قضائی است، هم با انتقاد مواجه شده است.

دیروز مرتضی حسینی در جلسه علنی مجلس در تذکری گفت: «کشف حجاب خلاف بیّن شرع و قانون است و باعث آزردگی متدینین می‌شود؛ اما سردار رادان، فرمانده نیروی انتظامی، احضار افراد و معرفی آن‌ها به دستگاه قضائی به خاطر این موضوع حکیمانه و عملی نیست». او تأکید کرد: «باید هر اقدامی مبتنی بر قانون مصوب مجلس شورای اسلامی باشد؛ پس در دام جدیدی که دشمن پهن کرده، ورود نکنید و توان و نیروی خود را صرف مبارزه با مردان هنجارشکن، زورگیر و معتادان متجاهر و امنیت راه‌ها و جاده‌ها کنید». حال در‌این‌بین برخی در حال تشویق به عمل به اختیار مردم برای برخورد با بی‌حجابی هستند و از قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان منکر می‌گویند.

لینک کوتاه : https://entebaagh.ir/?p=14824

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.