• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
3
حامد جعفری در گفتگویی مطرح کرد؛

دوران شعار دادن و عدم شفافیت با مردم گذشته است آماده ام که تحولات ساختاری و اساسی در حوزه انتخابیه سیاهکل و لاهیجان ایجاد کنم

  • کد خبر : 21364
  • 03 اسفند 1402 - 18:06
دوران شعار دادن و عدم شفافیت با مردم گذشته است آماده ام که تحولات ساختاری و اساسی در حوزه انتخابیه سیاهکل و لاهیجان ایجاد کنم
متاسفانه حوزه انتخابیه لاهیجان و سیاهکل با دارا بودن ظرفیت‌های طبیعی و تاریخی فراوان به دلیل عدم توجه به نیازهای سرمایه‌گذاران و عدم برنامه‌ریزی مناسب، رشد مدنظر و بهره‌وری کافی را نداشته است

انطباق: به گزارش تدبیر شرق ، عصر یک روز زمستانی در حالی که ساعاتی به آغاز تبلیغات رسمی کاندیداهای مجلس شورای اسلامی مانده بود تصمیم گرفتیم لحظاتی کوتاه در خدمت مهندس جعفری باشیم. صداقت در گفتار و صفا و صمیمیت رزمنده ای که در دوران دفاع مقدس برای ایران اسلامی جانفشانی کرد و امروز در عرصه کار آفرینی و تولید و کشاورزی در خط مقدم قرار گرفته است از شاخصه هایی بود که ما را بر آن برداشت تا بیش از پیش تصمیم بگیریم پای حرفهای این کاندیدای مجلس شورای اسلامی در سیاهکل و لاهیجان بنشینیم.

در این نشست صمیمانه هر بار که از تبعیض و فقر و فساد سوال کردیم این جانباز دوران جنگ تحمیلی با نگاهی غمگین از اراده خود برای رفتن به مجلس و درمان دردهای مردم گفت. از صحبت هایش می شد فهمید که اینبار در جبهه ای دیگر تصمیم گرفته است جان و آبروی خود را فدای مردم کند و در مقابل مافیای اقتصادی بایستد و کمی از درد مردم ایران را التیام بخشد. در این فاصله سوالاتی مطرح کردیم که سعی کردیم بخشی از مطالبات مردم را در این سوالات بگنجانیم.

❓با توجه به وضعیت ورزش دو شهرستان و عدم حضور در مسابقات ملی و بین المللی چه برنامه هایی برای توسعه ورزش دارید؟

✓ ما باید از تجربیات موفق درس بگیریم. کشورهای موفق، ورزش را از سنین پایین دنبال می‌کنند.
بنده معتقدم که با ۴ سال و ۸ سال کار نمی‌توان به نتیجه مطلوب و دلخواه رسید کما اینکه همین امروز هم برای شروع دیر است.
برنامه ما برای ورزش در ابتدا حمایت از قهرمانان و افراد مستعد در حوزه انتخابیه و سپس سیاست گذاری برای تقویت ورزش در سنین پایین و از دوران مدرسه و حتی پیش از آن خواهد بود. همچنین معتقدیم ورزش نباید عرصه جولان و کشمکش سیاسی و وامدار نهادهای مختلف باشد.
مدیریت فنی و تخصصی راهکار رشد کشور در عرصه ورزش است.

❓حوزه انتخابیه لاهیجان و سیاهکل از فقر اماکن هنری رنج برده و تا امروز اقدام جدی در این خصوص انجام نشده در صورت راه یافتن به مجلس چه اقداماتی انجام میدهید تا باعث ارتقا سطح فرهنگی و هنری دو شهرستان شوید؟

✓ گیلان از دیرباز زادگاه و محل پرورش هنرمندان و پیشگامان فرهنگ و هنر بوده ولی متاسفانه در دوره‌های اخیر خیلی جدی به مسائل و مشکلات فرهنگی نه تنها در گیلان بلکه در کشور پرداخته نشده است و با این مهم به صورت یک اولویت درجه چندمی برخورد شده است.
با توجه به مسائل مالی کشور و تنگناهای بودجه‌ای کشور پیشنهاد بنده برای حل کمبود فضاهای فرهنگی و هنری استفاده همزمان از فضاها و خانه های تاریخی و اماکن تاریخی مستعد در کنار مشارکت بخش خصوصی خواهد بود، زیرا بنده پیشرفت در عرصه فرهنگی و هنری را در گرو مشارکت بخش خصوصی و افراد متخصص در این زمینه می‌بینم.

❓گردشگری امروزه در جهان یکی از بزرگترین منابع اقتصادی و توسعه است. با توجه به ظرفیت بسیار بالای سیاهکل و لاهیجان و دارا بودن طبیعت بی نظیر چگونه میتوان از این پتاسیل خدادادی استفاده بهینه کرد؟

✓ درآمدهای کلان گردشگری و تجربه‌های موفق جهانی بر کسی پوشیده نیست.
متاسفانه حوزه انتخابیه لاهیجان و سیاهکل با دارا بودن ظرفیت‌های طبیعی و تاریخی فراوان به دلیل عدم توجه به نیازهای سرمایه‌گذاران و عدم برنامه‌ریزی مناسب، رشد مدنظر و بهره‌وری کافی را نداشته که این امر باعث مهاجرت روستاییان و تخریب زمین های کشاورزی، منابع طبیعی و همچنین عدم مدیریت گردشگری انبوه و غیره… شده است.
از برنامه‌های اینجانب بعد از راهیابی به مجلس شورای اسلامی تلاش برای فراهم نمودن بستر مناسب و جذاب برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی و توسعه اشتغال بر پایه گردشگری خواهد بود.

❓مهاجرپذیری از استانهای کم آب سالهاست که باعث افزایش بی رویه قیمت زمین و مسکن شده است در صورت نمایندگی چه اقداماتی برای مسکن جوانان خواهید داشت؟

✓ همه ما می‌دانیم در سال‌های اخیر تغییرات اقلیمی اصلی‌ترین دلیل مهاجرت از فلات به شمال کشور بوده و موجب ناترازی‌های فرهنگی و اقتصادی در کشور شده است.
تجربیات جهانی به ما نشان می‌دهد چگونه آمایش سرزمینی می‌تواند اثرات مخرب تغییرات اقلیمی را حد چشمگیری کاهش دهد.
با گذشت بیش از ۴۰ سال از انقلاب اسلامی هنوز کشور برنامه مدونی برای آمایش سرزمینی در حوزه های کشاورزی، صنعتی، گردشگری و جمعیت ندارد و این عدم ثبات در برنامه‌ریزی‌ها باعث آپارتاید اقلیمی، ناترازی فرهنگی و اقتصادی، مهاجرت مدیریت نشده، از بین رفتن زمین‌ها و منابع طبیعی و آبی می‌شود.
برنامه بنده در این بخش تلاش برای سیاستگذاری‌های کلان در حوزه تدوین سند و نقشه راه آمایش سرزمین ایران برای بلند مدت است.

لینک کوتاه : https://entebaagh.ir/?p=21364

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.