• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
5
شهردار رشت در اولین گام پویش "شهر پاک ، شهروند همراه" عنوان کرد؛

دعوت از عموم مردم برای نقش آفرینی در حوزه مدیریت پسماند / حل معضل زباله نیازمند یک عزم جدی و حرکت همگانی / لزوم مشارکت آحاد مردم در تولید زباله کمتر و تفکیک از مبدأ

  • کد خبر : 8705
  • 25 اردیبهشت 1401 - 10:24
دعوت از عموم مردم برای نقش آفرینی در حوزه مدیریت پسماند / حل معضل زباله نیازمند یک عزم جدی و حرکت همگانی / لزوم مشارکت آحاد مردم در تولید زباله کمتر و تفکیک از مبدأ
شهردار رشت در اولین گام پویش "شهر پاک ، شهروند همراه" ضمن دعوت از عموم مردم برای نقش آفرینی در حوزه مدیریت زباله و پسماند گفت: حل معضل زباله نیازمند یک عزم جدی و حرکت همگانی است.

به گزارش انطباق به نقل از واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری رشت – سید امیر حسین علوی شهردار رشت در اولین گام پویش “شهر پاک ، شهروند همراه” که امروز شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ با حضور مجید عزیزی، نادر حسینی و سید حسین رضویان سه تن از اعضای شورای اسلامی شهر رشت، مدیران و معاونین شهرداری و گروههای مردم نهاد محیط زیستی به همراه کودکان، مربیان و معلمان در مدرسه سماء رشت برگزار شد، اظهار داشت: علت انتخاب این مکان برای رویداد مهم “شهر پاک ، شهروند همراه” این است که مردم شهر رشت، پیام آن را دریافت کنند.

شهردار رشت با اشاره به اینکه رشت در موقعیت طبیعی خدادادی زیبایی قرار گرفته است، وقوع اتفاقاتی مانند لندفیل سراوان و انباشت پسماند را از جمله معضلات مبتلابه استان گیلان خواند و افزود: بخش زیادی از علت بروز این چالش به شیوه نگاه و رویکرد ما به حوزه پسماند و پاسداشت محیط زیست بر می‌گردد.

سید امیر حسین علوی افزود: امروز در این مکان که از قداست خاصی برخوردار است از همه مردم استان گیلان و مردم شهر رشت به ویژه نخبگان و قشر تاثیرگذار نوجوانان و نونهال دعوت می‌کنم تا در زمینه مدیریت پسماند در کنار شهرداری رشت قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه تنها نهاد شهرداری در بخش مدیریت پسماند و زباله متولی نیست، ابراز داشت: همه مردم و شهروندان در این حوزه خطیر نقش و رسالت بر عهده دارند و اگر ما حجم تولید زباله را کاهش ندهیم و تفکیک زباله تر و خشک را در دستور کار روزانه نداشته باشیم، قطعا به محیط زیست آسیب جدی وارد می‌کنیم، بنابراین در این بخش نیازمند یک همکاری مشترک هستیم.

شهردار رشت در پایان تصریح کرد: برای حل معضل مدیریت پسماند و زباله به یک عزم جدی و حرکت همگانی نیازمندیم. از سویی جهت دستیابی به موفقیت بیشتر باید بازیافت، تولید زباله کمتر و تفکیک زباله خشک از تر را از سنین پایه به کودکانمان آموزش دهیم تا بدین وسیله حجم پسماند هدایت شده به سمت محل دفنگاه‌ها کاهش پیدا کند.

لینک کوتاه : https://entebaagh.ir/?p=8705

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.