• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
6

در پاسخ به مدیرمسئول روزنامه جوان/ امام خمینی(ره): اگر افکار سیاسی وارد سپاه شود، جهات نظامی آن از بین‌‎ ‌‏میرود

  • کد خبر : 1186
  • 30 آذر 1399 - 10:50
در پاسخ به مدیرمسئول روزنامه جوان/ امام خمینی(ره): اگر افکار سیاسی وارد سپاه شود، جهات نظامی آن از بین‌‎ ‌‏میرود
مروری بر بخشی از فرمایشات امام خمینی به خوبی نشان می‌دهد آیا گنجی و حامیان ورود نظامی‌ها به انتخابات درست میگویند یا -ان‌شاءالله از روی ناآگاهی- دست به تحریفی خطرناک زده‌اند.

به گزارش انطباق، عبدالله گنجی، مدیر مسئول روزنامه جوان که آن را ارگان مکتوب یا دست‌کم روزنامه منسوب به سپاه پاسداران می‌دانند در خصوص دیدگاه رهبر فقید و بنیانگذار انقلاب اسلامی امروز در این روزنامه پیرامون کاندیداهای سپاهی انتخابات آتی نوشته:«می‌گویند مردم به نظامیان رأی نمی‌دهند و از سوی دیگر احساس خطر می‌کنند و سازوکار حقوقی ورود نظامیان به انتخابات را نیز مخفی می‌کنند. بدون تردید منظور آنان از نظامیان سپاهیان است، چه سپاهیانی که قبلاً در سپاه بوده‌اند و چه آنان که بخواهند اکنون استعفا دهند و وارد انتخابات شوند. خوشبختانه هردو طیف از نسل اول سپاه هستند. درست است که به جهت حقوقی نظامی‌اند، اما از جهت رفتار و منش کمتر کسی سپاهیان را نظامی به معنی عرفی آن می‌داند. امام به آنان «نظامیان» نمیگفت. براساس آنچه از امام به‌صورت مکتوب مانده است، به سپاهیان میگفت، شما «سالک و موحد»، «مجاهد فی‌سبیل‌الله»، «پرچم‌داران عزت مسلمین»، «سپر حوادث کشور»، «همسنگر شهیدان»، «پیشکسوتان جهاد و شهادت» و… هستید»(اینجا را بخوانید)

مراجعه به بیانات و مکتوبات امام خمینی(ره) بهترین راه برای تشخیص این ادعای گنجی است که آیا ایشان به سپاه عنوان نظامی اطلاق میکردند یا خیر.آنچه امروز برخی از آن به «تحریف» یاد میکنند و میکوشند تا این خطر را مثل موضوع «نفوذ» به درگیری‌ها و جهت‌گیری های سیاسی خود تقلیل دهند دقیقا همین‌جا رخ می‌نمایاند جایی که با وجود توصیه‌ها و سفارشات شفاف امام خمینی(ره) شیوه و سلک ایشان مورد تحریف قرار میگیرد.

مروری بر بخشی از فرمایشات امام خمینی به خوبی نشان می‌دهد آیا گنجی و حامیان ورود نظامی‌ها به انتخابات درست میگویند یا -ان‌شاءالله از روی ناآگاهی- دست به تحریفی خطرناک زده‌اند.در ادامه بخشی از فرمایشات امام خمینی را مرور می‌کنیم تا ببینیم آیا ایشان سپاه را در ردیف قوای مسلحه و نظامی میدانستند یا خیر :

سفارش اکید من این است که افراد برحسب تکلیف شرعی و‌‎ ‌‌مصالح جامعه در سپاه و ارتش توجه به مسائل داشته باشند و از گروهگرایی و تفرقه‌‎ ‌‌شدیداً احتراز کنند.‌(۲۴ بهمن ۶۱)

از تمام قوای مسلحه ـ چه ارتش و چه سپاه‌‎ ‌‌پاسداران و چه ژاندارمری و چه شهربانی و چه بسیج و همه ـ تشکر کنم که در این موقع‌‎ ‌‌حساس همۀ آنها با هم مشغول فداکاری هستند، و برای اسلام خدمتگزار هستند.(۲۲ آذر ۵۹)

‌‌

‌‌جناب آقای محسن رضایی‌

‌‌ شما را به فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منصوب می نمایم‌‎[۱]‌‌ تا با تعهد و‌‎ ‌‌مسئولیت کامل وظایف محول را انجام داده و در هماهنگی با سایر نیروهای مسلح‌‎ ‌‌جدیت نمایید. بدیهی است که کلیۀ پاسداران با تبعیت از فرماندهی در حفظ استقلال و‌‎ ‌‌انتظام کوشا می باشند. توفیقات جنابعالی را در این امر خواستارم.‌(۲۰ شهریور ۶۰)

جناب حجت الاسلام آقای حاج سید علی خامنه ای رئیس محترم جمهوری اسلامی‌‎ ‌‌ـ دامت افاضاته‌

‌‌ نظر به نقش مؤثر و مهم نیروهای مسلح جمهوری در دفاع از کشور و جمهوری‌‎ ‌‌اسلامی و لزوم اهتمام واشراف هر چه بیشتر وهمه جانبه بر آنها، و با توجه به تعهد و‌‎ ‌‌بصیرت و علاقۀ جنابعالی به امور این نیروها، به آن جناب مأموریت میدهم که از طرف‌‎ ‌‌اینجانب کلیۀ اقدامات لازم را برای تمشیت امور ارتش و سپاه انجام داده و اهم امور را به‌‎ ‌‌اینجانب گزارش دهید.‌‎[۱]‌‌ ان شاءالله تعالی موفق و مؤید باشید.‌(۱۵ فروردین ۶۲)

نامه محمدی عراقی، جانشین نمایندگی حضرت امام در سپاه پاسداران به امام و پاسخ ایشان: با فرا رسیدن ایام انتخابات مجلس شورای اسلامی و امر مؤید حضرتعالی در مورد عدم ورود‌‎ ‌‌نیروهای مسلح در مناقشات سیاسی استدعا دارم به دلیل ابهاماتی که برای بعضی برادران پیش آمده‌‎ ‌‌است، در صورت امکان پاسخ دو سؤال ذیل را مرقوم فرمایید:۱ـ مسئولیت رسیدگی به مسئلۀ عدم‌‎ ‌‌ورود نیروهای سپاه و بسیج در مناقشات سیاسی بر اساس حکم حضرتعالی بر عهدۀ نمایندۀ حضرتعالی‌‎ ‌‌و شورایعالی سپاه بوده است. آیا اینجانب به عنوان جانشین نمایندگی حضرتعالی در مورد رسیدگی به‌‎ ‌‌تخلفات در امر انتخابات که مصداق روشن عدم ورود در مناقشات سیاسی است مسئولیتی دارم یا خیر؟‌‎ ‌‌۲ـ آیا این حکم، خاص سپاه کشوری (سپاه قدیم) است یا شامل نیروهای سه گانۀ سپاه که به امر‌‎ ‌‌حضرتعالی تشکیل شده است نیز می باشد؟ با دعای طول عمر حضرت امام و پیروزی کامل سپاه اسلام. ‌

‌‌بسمه تعالی‌

‌‌ در مورد مسئلۀ اول جنابعالی مسئول میباشید. و در مورد دوم،حکم شامل همۀ سپاه ـ‌‎ ‌‌سپاه قدیم و نیروهای سه گانۀ سپاه می باشد.‌(۱۹ بهمن ۶۶)

این قوای انتظامی، اعم از سپاه پاسداران و‌‎ ‌‌ژاندارمری و ارتش و دیگران، باید خودشان را با اسلام منطبق کنند.(۲۸ تیر ۵۹)

اگر افکار سیاسی وارد سپاه شود، جهات نظامی آن از بین‌‎ ‌‌میرود.

لینک کوتاه : https://entebaagh.ir/?p=1186

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.