• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
3

در نخستین جلسه شورای اداری شهرداری رشت به ریاست شهردار جدید چه گذشت ؟

  • کد خبر : 5212
  • 07 آبان 1400 - 10:13
در نخستین جلسه شورای اداری شهرداری رشت به ریاست شهردار جدید چه گذشت ؟

به گزارش انطباق به نقل از  واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت _ رئیس شورای اسلامی شهر رشت در جلسه معارفه سید امیر حسین علوی شهردار رشت با اشاره به برگزاری مراسم معارفه شهردار توسط وزیر کشور و ابلاغ حکم وی در استانداری گیلان اظهار کرد: چهره آقای علوی برای همه […]

به گزارش انطباق به نقل از  واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت _ رئیس شورای اسلامی شهر رشت در جلسه معارفه سید امیر حسین علوی شهردار رشت با اشاره به برگزاری مراسم معارفه شهردار توسط وزیر کشور و ابلاغ حکم وی در استانداری گیلان اظهار کرد: چهره آقای علوی برای همه مدیران شهرداری چهره‌ای آشناست و اکثرا با تفکرات جهادی وی آشنایی دارند.

محمد حسین واثق کارگرنیا پرهیز از هرگونه فرصت‌ سوزی را رویکرد مورد تاکید شورای ششم رشت اعلام کرد و افزود: شورای اسلامی شهر رشت در همین راستا نسبت به انتخاب سریع شهردار رشت اقدام کرد و از تلاش های بسیار خوب سرپرست شهرداری رشت و مجموعه مدیران شهرداری که در طول این مدت اجازه ندادند تا برنامه‌های شهرداری از روال خارج شود نیز سپاسگذاریم

وی با تاکید به اینکه تعامل سازنده، مشارکت و همکاری متقابل یکی از رموز کار وموفقیت در شهرداریهاست، تصریح کرد: امیدواریم مدیران شهرداری رشت در بخش ها و حوزه‌های مختلف همچنان این روحیه تعامل و همکاری خود را داشته باشند تا شاهد پیشرفت همه جانبه شهر رشت باشیم.

 کارگرنیا با اشاره به تاکیدات وزیر کشور، امام جمعه رشت، نمایندگان مردم گیلان در مجلس و نماینده گیلان درمجلس خبرگان رهبری پیرامون معضل پسماند بیان کرد: در حوزه کمپوست، زباله‌سوز و پسماند قراردادهایی را منعقد کرده ایم اما روند انجام پروژه‌ها بسیار کند است.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه زیر ساخت‌های شهررشت فرسوده هستند گفت: متاسفانه با کوچکترین بارندگی در سطح شهر نگران بروز بحران هستیم و باید در کنار بازنگری پیرامون پروژه جمع‌ آوری آبهای سطحی ، شرکت آب و فاضلاب نیز در مورد رفع چالشهای این بخش اهتمام بیشتری از خود نشان دهد.

محمد حسین واثق کارگرنیا در بخش دیگری از سخنانش با تاکید به تقویت نواحی شهررشت به عنوان عوامل اجرایی شهرداری افزود: این مهم موضوع بسیار حائز اهمیت است و باید در دستور کار شهرداری رشت قرار بگیرد و از افراد خلاق و توانمند به عنوان نیرو در نواحی شهرداری استفاده شود.

 

هادی رمضانی عضو دیگر شورای اسلامی شهر رشت نیز ضمن تقدیر و تشکر از زحمات علی بهارمست در کسوت سرپرست شهرداری رشت افزود: اتحاد و مشارکت، موجبات انجام هر چه بهتر کارها و برنامه‌ها را فراهم میکند. بنابراین باید همچنان این روحیه انسجام در شهرداری و شورا حفظ شود.

رمضانی ایجاد انگیزه در بین کارکنان و پرسنل شهرداری رشت در رده‌های مختلف و تلاش برای حل معضلات و چالشهای عمده شهر را طبق یک برنامه مشخص خواستار شد و تصریح کرد: کل کشور با کمبود منابع و اعتبارات مواجه شده اما با سعی بیشتر و با برنامه‌ محوری میتوان از معضلات و چالشها عبور کرد.

 

شهردار شهر رشت نیز در این جلسه اظهار داشت: در حال حاضر شناخت مطلوبی بین اعضای شورای شهر و شهردار وجود دارد و سابقه همکاری خوبی نیز با بسیاری از اعضاء داشته‌ام.

سید امیر حسین علوی تلاش مستمر و هدفمند در مجموعه شهرداری رشت را رویکرد اصلی خود اعلام کرد و گفت: بسیاری از مدیران شهرداری در این فرآیند انتخاب نظر مثبتی داشتند واین امر برایم همواره نقطه قوتی بوده است و معتقدم باید در ادامه مسیر خدمت نیز کارها را با مشارکت و قدرت بسیار بیشتر و جدی تری پیش ببریم.

علوی جلوگیری از هر گونه فساد در مجموعه شهرداری رشت را مورد تاکید قرار داد و ابراز داشت: همانطور که در گذشته هم عنوان کردم با حدود ۹ سال کار در مجموعه شهرداری رشت در کنار ارادتی که به همه دوستان و همکارانم داشتم و دارم اما در کسوت شهردار ملاکم برای سنجش افراد فقط و فقط کار و تلاش و عملکرد درست آنها است.

وی با بیان اینکه به هیچ عنوان به دنبال سوزاندن سرمایه‌ای در مجموعه شهرداری رشت نیست، بالاترین سرمایه‌ شهرداری را سرمایه‌های انسانی خواند و اذعان کرد: در حوزه برخورد با فساد و رانت به شکل جدی پیگیر موضوعات هستم و در این زمینه با هیچ احدی تعارف ندارم.

شهردار رشت اصلاح درون ساختاری و سیستمی برای پیشبرد هر چه بهتر برنامه‌های شهرداری رشت و مشارکت همه نیروها و مدیران در این زمینه را ضروری دانست و یادآور شد: هر کدام از نیروهای انسانی شاغل در مجموعه بزرگ شهرداری رشت باید به رسالت خود واقف باشند و بدانند که خدمت به مردم تکلیف بزرگ آنان محسوب می‌شود.

علوی با بیان اینکه آنچه که در قالب برنامه و میثاق‌ نامه بین وی و شورای شهر رشت وجود دارد به همه نیروها و مدیران ابلاغ شده است، اضافه کرد: نواقص، کمبودها و مشکلات باید بدون فوت وقت شناسایی و جهت رفع آن برنامه‌ریزی شود و بدون شک این کار مهم نیازمند مشارکت همه نیروها و مدیران مجموعه شهرداری رشت است.

وی با تاکید بر اینکه امروزه پسماند معضلی بزرگ و جدی برای شهر رشت محسوب می‌شود، اظهار داشت: سرمایه‌ گذاری بزرگی در این حوزه انجام شده است اما جایگاه ما به هیچ وجه زیبنده نیست و نباید شهر رشت در چنین سطحی از حیث ساماندهی زباله و پسماند باشد.

علوی افزایش ۱۰ میلیارد تومانی درآمدها و به همین میزان کاهش هزینه‌ها را نیاز جدی مجموعه شهرداری رشت اعلام کرد و ابراز داشت: بدون تعارف می‌گویم ما برای تامین لجستیک و مقابله با بحرانهای پیش‌ رو باید نسبت به تحقق این هدف بسیار مهم در شهرداری رشت اقدامات مؤثرتری انجام دهیم.

وی درآمدزایی هر چه بیشتر و افزایش آن از طریق توجه به حوزه سرمایه‌ گذاری در مجموعه شهرداری رشت را با هدف پیشبرد اقدامات توسعه‌ای و زیرساختی خواستار شد و عنوان کرد: وقتی منابع مالی لازم برای اجرای پروژه‌ای موجود باشد، شهرداری هم به شکل بهتری نسبت به انجام کارها اقدام می‌کند.

شهردار رشت با اشاره به اینکه این مجموعه بزرگ امروز به بخشی از خانواده او تبدیل شده است، ابراز داشت: تعهد ما به شورای شهر این بوده که چهار سال در خدمتشان بمانیم و این تعهد به قوت خویش استوار است.

علوی در ادامه تامین منابع مالی برای خرید ماشین‌ آلات عمرانی در کوتاه مدت را یکی دیگر از اهداف اولویت‌دار شهرداری رشت ذکر کرد و گفت: مدیران مناطق و سازمانها باید نسبت به مدیریت صحیح درآمدها وهزینه‌های خود اقدام کرده و برای افزایش سهم درآمدهای خود برنامه‌ریزی کنند.

وی جلوگیری از تحمیل هزینه‌های جدید و غیرضرور به شهرداری رشت را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: لزوما به دنبال تغییر و جابه‌جایی‌ها نیستم بلکه هدفم بهینه‌ سازی، اصلاح ساختارها و تدوین برنامه‌ای ده ساله برای تقویت ظرفیتها و رفع مشکلات شهر رشت است.

شهردار رشت در پایان خاطر نشان کرد: داشتن یک سازمان خوب و شهری ایده‌آل هدف همه ما در مجموعه شهرداری رشت و شورای اسلامی است که این هدف با اتحاد وانسجام و تقویت عملکردها و خروجی‌ها حاصل می‌شود

لینک کوتاه : https://entebaagh.ir/?p=5212

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.