• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 21 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
9
شفیعی در کمیسیون بودجه و حقوقی شورای شهر مطرح کرد؛

در مدیریت ایستگاه‌های CNG رشت سوءمدیریت دیده میشود | عملکرد درخشان سازمانهای شهرداری در تحقق بودجه

  • کد خبر : 18275
  • 01 مهر 1402 - 15:17
در مدیریت ایستگاه‌های CNG رشت سوءمدیریت دیده میشود | عملکرد درخشان سازمانهای شهرداری در تحقق بودجه
عضو شورا گفت: طبق آمار رسیده از واحدهای مالی، میزان وصولی سازمانهای شهرداری ۹۸ میلیارد تومان از ۱۱۳ میلیارد تومان در شش ماهه اول سال ۱۴۰۲ میباشد که رقمی بسیار عالی و قابل قبول است.

به گزارش انطباق ، سید شمس شفیعی در جلسه کمیسیون برنامه، بودجه و امور حقوقی شورای شهر رشت از عملکرد مثبت و درخشان سازمانهای شهرداری در تحقق بودجه خبر داد و گفت: طبق آمار رسیده از واحدهای مالی، میزان وصولی سازمانهای شهرداری ۹۸ میلیارد تومان از ۱۱۳ میلیارد تومان در شش ماهه اول سال ۱۴۰۲ میباشد که رقمی بسیار عالی و قابل قبول است.

شفیعی در این جلسه با ذکر اینکه هدف از برگزاری این جلسه بررسی قالب‌بندی و بررسی آمار تحقق بودجه در سازمانهاست گفت: تلاش داریم از این پس هر دو ماه یکبار با حضور جمع حاضر و مدیران مناطق امور بودجه‌ای را رصد و به رفع نارسایی‌ها بپردازیم.

وی با بیان اینکه بودجه سال ۱۴۰۲ انبساطی بسته شده و بالغ بر ۳۷۴۰ میلیارد تومان است گفت: سال گذشته این رقم ۲ هزار میلیارد بسته شد که برای بسیاری نگران کننده بود و امسال خوشحالیم که اعلام کنیم با یک جهش ۸۵ درصدی نسبت به سال گذشته و با توجه به آمار وصولی موفق به تحقق ۱۰۰ درصدی و یا حتی مازاد خواهیم بود.

شفیعی ضمن قدردانی از تلاش مضاعف رؤسای سازمانها و مسئولان بودجه‌ای شهرداری گفت: بودجه امسال با رویکرد عمرانی و به نسبت ۵۹ درصد عمرانی و ۴۱ درصد جاری بسته شده و از اینجا اعلام میکنیم که با تجمیع مبالغ ۸ پروڗه عمرانی پیش بینی شده را به انجام برسانیم.

عضو شورای شهر رشت با ذکر اینکه سه پروژه ژ۵، رینگ ۹۰ متری رشت و معبر سرگل به سعدی هم اکنون در حال انجام است، گفت: لازمه آغاز هر پروژه، پیش پرداخت ۲۵ درصد مبلغ به سرمایه گذار است.

وی با تاکید دوباره بر اینکه شهرداری قادر است بودجه ۳۷۴۰ میلیارد تومانی را محقق کند گفت: این مهم به همت مدیران و سازمانهای مختلف شهرداری گره خورده و تعامل تمامی مدیران را می‌طلبد.

رئیس جلسه در بخشی از سخنان خود و در بحث مربوط به آتش نشانی گفت: استاندارد تعداد ایستگاه‌های آتش نشانی هر شهر، نسبت به جمعیت محاسبه میشود و شهر رشت با ۱۶ ایستگاه، تعداد لازم نسبت به جمعیت را داراست و از لحاظ عملکردی نیز رکورد حاضر شدن در محل زیر سی ثانیه را دارد و لذا یک سازمان موفق شمرده میشود که متاسفانه از تجهیزات کافی، برخوردار نیست و باید معوقات بودجه‌ای این سازمان به شکل روتین تامین گردد.

شفیعی تاکید داشت: طبق گزارشات شهروندان، عملکرد سازمان آتش‌نشانی را مثبت ارزیابی کرده و در بخش ناوگان حمل و نقل عمومی نارضایتی‌های متعدد گزارش شده است.

وی در بحث سازمان حمل و نقل بار و مسافر اظهار کرد: اتوبوسهای فعال شهر کم تعداد است و در این سازمان به خصوص در مدیریت ایستگاه‌های CNG، پیچیدگی و سوء مدیریت دیده میشود.

در این جلسه مسئولان مالی و بودجه‌ای شهرداری با ارائه ریز بودجه‌های تحقق یافته در سازمانها به بررسی روند پیشرفت بودجه‌ای سازمانهای شهرداری پرداختند.

در این جلسه اعلام شد ۱۱ درصد کل بودجه شهرداری رشت از سازمانها تامین میشود و اکثریت سازمانهای شهرداری در سال جاری تحقق بودجه‌ای نزدیک به صد درصدی داشته اند.
رئیس جلسه تاکید کرد: معیار بهبود عملکرد هر سازمان نسبت به مدت مشابه سال گذشته تعیین میشود و رؤسای موفق شناسایی و معرفی خواهند شد.

لینک کوتاه : https://entebaagh.ir/?p=18275

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.