• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
112
در جلسه بررسی موضوعات شهرداریها با حضور مسعود نصرتی مطرح شد؛

درخواست ویژه شهردار رشت برای تخصیص اعتبارات پروژه زباله‌ سوز سراوان

  • کد خبر : 11499
  • 14 مهر 1401 - 13:04
درخواست ویژه شهردار رشت برای تخصیص اعتبارات پروژه زباله‌ سوز سراوان
جلسه بررسی موضوعات و چالشهای شهرداری‌ها با حضور دکتر مسعود نصرتی معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و سید امیر حسین علوی شهردار رشت در سالن غدیر استانداری گیلان برگزار شد.

به گزارش انطباق ،جلسه بررسی موضوعات و چالشهای شهرداری‌ها ظهر روز سه‌شنبه ۱۲ مهر ماه ۱۴۰۱ با حضور دکتر مسعود نصرتی معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، سید امیر حسین علوی شهردار رشت، مسعود کاظمی معاون عمرانی استانداری گیلان و شهرداران شهرستانهای رشت در سالن غدیر استانداری گیلان برگزار شد.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در این جلسه اظهار داشت: با برآوردهای صورت گرفته مشخص شد که از سال ۱۴۰۰ تاکنون حدود ۳۱ شهر استان گیلان محروم و نیازمند تامین مالی شناخته شده‌اند و با توجه به محرومیت‌شان نیاز است که مورد تامین مالی قرار بگیرند.

دکتر مسعود نصرتی در مورد توزیع سهمیه‌های قیر نیز بیان داشت: از مجموع ۲۵ درصد قیر رایگانی که توسط سازمان دریافت شده، قرار است در سهمیه اول استانهای سردسیر کشور که فصل کاری محدودتری دارند در اولویت تخصیص قرار گیرند.

وی افزود: استان گیلان با آنکه جزو استانهای سردسیر کشور به شمار نمی‌رود اما با توجه به میزان بالای بارش نزولات جوی در آن هیچ تفاوتی با استانهای سردسیر کشور ندارد، بنابراین گیلان را جزو سهمیه‌های اول دریافت قیر رایگان لحاظ کردیم که توزیع آن چند روز دیگر شروع می‌شود.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور بیان داشت: در رابطه با توزیع اتوبوس، مینی‌بوس و ون بین شهرداری‌ها برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته است. توزیع این ناوگان بین شهرداری‌ها به صورت مشارکتی خواهد بود. بدین ترتیب که ۲۰ درصد منابع مالی آن توسط شهرداری‌ها و ۸۰ درصد توسط دولت تامین می‌شود.

 مسعود نصرتی در ادامه جلسه به دیگر موضوعات شهرداری‌ها چون مدیریت پسماند، ماده صد، اجرای آئین نامه درآمدهای پایدار، تبدیل وضعیت و موضوعات استخدامی و… پرداخت.

سید امیر حسین علوی نیز در این جلسه ضمن قدردانی از دکتر مسعود نصرتی جهت حمایت‌هایشان از موضوعات شهرداری‌های استان گیلان، یادآور شد: ۱۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات مدیریت پسماند شهرداری رشت در یک هفته اخیر جذب شده که این مهم با مساعدت سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور تحقق پیدا کرد.

شهردار رشت از تلاشهای شبانه‌روزی مدیران شهرداری رشت هم برای پیگیریهای مستمرشان جهت جلوگیری از برگشت خوردن و جذب اعتبارات مدیریت پسماند قدردانی کرد و گفت: از سازمان شهرداری‌های کشور تقاضا داریم با تخصیص اعتبارات لازم برای زباله سوز سراوان، این پروژه نیز هر چه سریعتر تعیین تکلیف گردد.

 علوی اقدامات شهرداری برای اجرای ساماندهی محل دفن زباله سراوان را هم برشمرد و تصریح کرد: بدون شک حل مشکل پسماند سراوان رشت، معضل پسماند و زباله بسیاری از شهرهای همجوار آن را هم برطرف خواهد کرد.

وی یادآور شد: از سازمان شهرداری‌ها و دهیاریهای کشور می‌خواهیم تا در حوزه توزیع سهمیه‌های قیر رایگان، شهرهای بزرگ و بالای ۵۰ هزار نفر جمعیت را مورد حمایت بیشتری قرار دهد.

شهردار رشت با تاکید بر اینکه سازمان آتش نشانی شهرداری رشت به تجدید قوا نیاز دارد، اظهار داشت: با توجه به بازنشستگی نیروها، شهرداری رشت درخواست ۵۴ نیروی آتش نشان را طی مکاتباتی به استانداری ارائه داده است و امیدواریم این مهم با صدور مجوزات لازم و برگزاری آزمون هر چه سریعتر محقق شود.

همچنین در پایان این جلسه مسعود نصرتی معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با اعطای لوحی از سوی سید امیر حسین علوی شهردار رشت به عنوان شهروند افتخاری این شهر معرفی شد.

لینک کوتاه : https://entebaagh.ir/?p=11499

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.