• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 8 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
6
شهردار لنگرود خبر داد؛

درخواست قرارگیری لنگرود به عنوان شهر تالابها در لیست کنوانسیون جهانی رامسر

  • کد خبر : 2456
  • 15 بهمن 1399 - 14:33
درخواست قرارگیری لنگرود به عنوان شهر تالابها در لیست کنوانسیون جهانی رامسر
رجایی گفت: این قول را خواهیم داد که تا ماه آینده با دریافت مجوز‌های این ایستگاه بتوانیم شاهد یک ایستگاه پرنده نگری در تالاب لنگرود باشیم تا مردم عزیز از این مواهب و زیبایی‌های الهی دیدن کنند.

به گزارش انطباق، به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر لنگرود و با همکاری جمعیت دوستداران محیط زیست لنگرود با شعار «پیوند ناگسستنی آب، تالابها و زندگی» ویژه برنامه گرامیداشت روز جهانی تالاب‌ها و پنجاهمین سالگرد کنوانسیون رامسر عصر روز سه شنبه ۱۴ بهمن در پارک فجر، حاشیه تالاب کیاکلایه، ضلع جنوبی استخر شماره ۴ با حضور مسوولان و جمعیت دوستداران محیط زیست و شهروندان لنگرود برگزار شد.

 سید مهدی رجایی، شهردار لنگرود در این مراسم با بیان اینکه در دوره پنجم شورا و شهردای لنگرود به هر بهانه‌ای سعی نمود تا تالاب را احیا کند اظهار داشت: تالاب کیا کلایه لنگرود بیش از ۳۰۰ هکتار بوده که متاسفانه امروز فقط ۱۳۵ هکتار از این تالاب باقی مانده است.

شهردار لنگرود خاطرنشان کرد: این حق این شهر است که همین مقدار از تالاب که وجود دارد به همین شکل باقی بماند و از آن حفاظت شود وبیش از این، این نعمت الهی را کفران نکنیم.

وی افزود: شهرداری لنگرود سال گذشته به بهانه گل دهی نیلوفر آبی و امسال نیز به مناسبت روز جهانی تالاب‌ها و پنجاهمین سال کنوانسیون رامسر برنامه‌ای اجرا نمود تا بگوییم که این تالاب چقدر دارای اهمیت است و ارزشمند می‌باشد.

شهردار لنگرود سپس با بیان اینکه زندگی انسانها با این نعمات الهی در آمیخته است اضافه کرد: در گذشته از تالاب‌ها بصورت یک زمین بی‌خاصیت نگاه می‌شد اما میدانیم که اکوسیستم و زندگی ما با این تالاب‌ها در آمیخته است و نیازمند این نعمات الهی هستیم و نیاز است که ما این اکوسیستم‌را حفظ کنیم.

شهردار لنگرود در ادامه به برگزاری این مراسم پرداخت و گفت: این اتفاق بزرگ با همراهی و پیگیری مسئولین شهرستان علی الخصوص فرماندار شهرستان در جلسه‌ای که با حضور فرماندار شهرستان، دادستان و ریاست دادگستری، اعضای شورای تامین، منابع طبیعی، مسکن شهرسازی، شهرداری، شورای شهر و محیط زیست در فرمانداری شهرستان تشکیل شد، قرار شد طرحی برای این‌تالاب تهیه شود و شهردای هم قسمتی را جهت نشات دادن اهمیت و زیبایی این‌تالاب جدا نموده است. و بتوانیم این ۱۳۵ هکتار را بتوانیم افزایش بدهیم.

وی تصریح کرد: برای این مهم طبق مکاتباتی که با وزارت خارجه و محیط زیست و کنوانسیون رامسر داشته‌ایم تقاضای شهر تالابی را داده‌ایم به این خاطر که نشان دهیم تالاب چقدر برای ما با ارزش است.

وی اضافه کرد: میخواهیم این ۱۳۵ هکتار را در جلسه آتی شورای حفظ حقوق بیت المال به صورتی منفک کنیم که امکان هرگونه سو استفاده و دست درازی به آن ممنوع شود.

شهردار لنگرود با مطلوب دانستن شرایط اکوسیستم تالاب کیاکلایه به احداث ایستگاه پرنده نگری در این مکان خبر داد و گفت: با پیگیری و مرتفع نمودن بحث و مشکلات حقوقی این قول را خواهیم داد که تا ماه آینده با دریافت مجوز‌های این ایستگاه بتوانیم شاهد یک ایستگاه پرنده نگری در تالاب لنگرود باشیم تا مردم عزیز از این مواهب و زیبایی‌های الهی دیدن کنند.

شهردار لنگرود در پایان سخنان خود یادآور شد: از طرح‌های تمامی دوستداران‌ محیط زیست جهت حفظ این تالاب استقبال میکنیم.

لینک کوتاه : https://entebaagh.ir/?p=2456

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.