• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
1
در دیدار عاطفی و سلاجقه عنوان شد؛

درخواست شهردار بندرکیاشهر از رئیس سازمان محیط زیست برای واگذاری ساحل و احیای تالاب بوجاق

  • کد خبر : 9658
  • 07 تیر 1401 - 12:23
درخواست شهردار بندرکیاشهر از رئیس سازمان محیط زیست برای واگذاری ساحل و احیای تالاب بوجاق
عاطفی در دیدار با رئیس سازمان حفاظ‌ت از محیط زیست کشور خواستار واگذاری ساحل بندرکیاشهر (شناگاه) برای سرمایه‌گذاری و اختصاص اعتباراتی جهت ساماندهی فاضلاب و احیای تالاب بوجاق شد.

به گزارش انطباق ، «مرتضی عاطفی» (دوشنبه، ۶ تیر) با «علی سلاجقه» رئیس سازمان حفاطت از محیط زیست دیدار و در خصوص پارک ملی بوجاق و واگذاری طرح سالم‌سازی دریا (شناگاه) در بخش بندرکیاشهر جهت بهسازی و ساماندهی گفتگو کرد.

شهردار بندرکیاشهر در این دیدار با تشکر از «ابراهیم نجفی» نماینده مردم شهرستان آستانه اشرفیه و بندرکیاشهر در خصوص فراهم‌سازی مقدمات برگزاری این جلسه، به ظرفیت‌های بی‌نظیر پارک ملی بوجاق اشاره کرد و با اظهار خرسندی از رویکرد سازمان محیط زیست مبتنی بر حفاظت از محیط زیست با مشارکت مردم گفت: این مقوله مهم در استان نیز پیگیری می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد؛ طرح تفصیلی پارک ملی بوجاق هرچه زودتر تصویب و فاز تفرجگاهی این پارک تعیین تکلیف شود.

عاطفی با اشاره به اجرای طرح سالم‌سازی دریا در بندرکیاشهر در محدوده پارک ملی بوجاق اظهار کرد: این طرح تنها طرح سالم‌سازی در بخش کیاشهر بوده که فاقد امکانات مطلوب برای مردم است و ضوابط محیط زیست در خصوص پارک‌های ملی، مانع از سرمایه‌گذاری شهرداری در آن شده است.

وی با بیان اینکه طرح سالم‌سازی دریا در اختیار شهرداری بندرکیاشهر قرار دارد اما شهرداری فاقد اختیار لازم جهت بهسازی آن برای رفاه و آسایش مردم بنابر ضوابط محیط زیست است گفت: انتطار داریم تا با موافقت سازمان محیط زیست با توجه به رویکرد این سازمان در واگذاری طرح‌ها به بخش خصوصی، شهرداری اجازه سرمایه‌گذاری در این طرح مطابق با شرایط زیست محیطی را داشته باشد تا این طرح به یکی از مراکز هدف گردشگران در استان تبدیل شود.

شهردار بندرکیاشهر در ادامه احیای تالاب بوجاق را مورد اشاره قرار داد و افزود: تالاب بوجاق در خطر خشک شدن قرار دارد و فاضلاب مهمترین آلاینده تهدیدکننده آن است.

وی با بیان اینکه نباید بگذاریم تالاب بوجاق به سرنوشت تالاب انزلی دچار شود به حساسیت دولت در احیا تالابها اشاره کرد و خواستار اختصاص اعتباراتی جهت ساماندهی فاضلاب در این بخش شد.

لینک کوتاه : https://entebaagh.ir/?p=9658

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.