• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
77
درآمد عوارض خروج از کشور، بیشتر از پیش‌بینی دولت

درآمد هنگفت دولت بخاطر خروج ایرانیان از کشور

  • کد خبر : 13116
  • 18 دی 1401 - 10:48
درآمد هنگفت دولت بخاطر خروج ایرانیان از کشور
درحالی میزان درآمد دولت از محل عوارض خروج از کشور در ۹ ماه سال جاری به بیش از ۱۵۰۰ میلیارد تومان رسیده است که دولت در بودجه، میزان درآمد از این محل را برای کل سال ۱۵۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی کرده بود.

به گزارش انطباق ،عملکرد درآمدهای مالیاتی کل کشور طی سال ۱۴۰۰ نشان می‌دهد که میزان عوارض خروج از کشوری که دریافت شد ۱۲۰۴ میلیارد تومان بود.

این درحالی است که در شش ماهه نخست سال جاری بیش از ۱۰۸۵ میلیارد تومان عوارض خروج از کشور دریافت شده است که این میزان در هفت ماه امسال به بیش از ۱۲۶۱ و در هشت ماه سال ۱۴۰۱ نیز به ۱۴۱۳ میلیارد تومان رسیده است.

این ارقام و آمار حاکی از آن است که میزان مالیاتی که دولت از مسافران برای خروج از کشور اخذ کرده، در هشت ماه سال جاری از کل سال ۱۴۰۰ بیشتر است.

براساس گزارش خبرگزاری ایسنا؛ مسافران در ۹ ماه سال جاری نیز ۱۵۶۳ میلیارد تومان عوارض پرداخت کرده‌اند.

عوارض خروج از کشور یکی از منابع درآمدی برای دولت است که میزان آن هر سال در لایحه بودجه تعیین می‌شود. اما در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ برخلاف سال های گذشته میزان عوارض خروج از کشور برای هر نفر مشخص نشد و فقط به طور کلی در بخش درامدهای دولت در بخش مالیات بر کالاها و خدمات، عوارض خروج مسافر از مرزهای کشور هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پیش بینی شده بود.

براساس گزارش سایت اکوایران، مطابق قانون بخشی از این درآمد باید برای ایجاد زیرساخت‌ها به صنعت گردشگری اختصاص داده شود که طی سال‌های اخیر عدم تحقق تعهدات دولت نسبت به این امر مورد اعتراض فعالان حوزه گردشگری بوده است.

گفتنی است که در سال های اخیر میزان مهاجرت و خروج ایرانیان از کشور افزایش یافته است. اخیرا نیز رئیس سازمان نظام پزشکی از افزایش شیب مهاجرت پزشکان به خارج از کشور خبر داده بود.

لینک کوتاه : https://entebaagh.ir/?p=13116

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.