• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
4
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان؛

دانشگاه آزاد اسلامی پاسخگوی مطالبات جوانان در حوزه اشتغال و بستر ساز اشتغال دانش بنیان است

  • کد خبر : 10813
  • 06 شهریور 1401 - 11:01
دانشگاه آزاد اسلامی پاسخگوی مطالبات جوانان در حوزه اشتغال و بستر ساز اشتغال دانش بنیان است
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان گفت:دانشگاه آزاد اسلامی خود را پاسخگوی مطالبات جوانان در حوزه اشتغال دانسته ، بستر ساز اشتغال دانش بنیان است و فعالیت های آن همواره منوط به ایجاد اشتغال می باشد.

به گزارش انطباق ، دکتر محمد دوستار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان در نشست هم اندیشی با رسانه های استان ضمن تبریک به مناسبت هفته دولت و همچنین گرامیداشت روزخبرنگار اظهار داشت: هفته دولت فرصتی جهت انعکاس فعالیت های سازمان ها و دستگاه های اجرایی برای مردم است .

وی با بیان اینکه خبرنگاران مطالبه گران واقعی و رابط بین مردم و مسوولین هستند ، خاطرنشان کرد:روز خبرنگار منحصر به یک روز نمی باشد ، این روز بهانه ای برای ایجاد حساسیت در جامعه در راستای تلاش های این قشر و تجلیل از زحمات آنان است .

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان در خصوص محبوبیت شهیدان رجایی ، باهنر ، بهشتی ، قاسم سلیمانی و … در میان مردم تصریح کرد:سلامت ، صداقت ، یکرنگی ، مردمی بودن و در راه خدا بودن فعالیت هایشان موجب محبوبیت آنها در بین مردم شده است.

دوستار یادآور شد:مدیریت شهیدان رجایی و باهنر الگو و مدل مدیریت اسلامی و فرماندهی شهید قاسم سلیمانی نیز الگو و مدل فرماندهی اسلامی است.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است ، گفت:این دانشگاه بعد از انقلاب خدمات ارزنده ای به مردم ارایه داده و علاوه بر آموزش ، کیفیت آموزشی نیز در اولویت آن بوده است.

دوستار یادآور شد:دانشگاه آزاد اسلامی خود را پاسخگوی مطالبات جوانان در حوزه اشتغال دانسته و بستر ساز اشتغال دانش بنیان است ، فعالیت های آن همواره منوط به ایجاد اشتغال می باشد.

وی اذعان داشت:دانشگاه آزاد اسلامی دارای بیانیه تعلیم و تربیت اجتماعی است و به عنوان یک دانشگاه اجتماعی نسبت به انتظارات جامعه بی تفاوت نمی باشد.

دوستار با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه های اشتغال ، فرهنگی و … مسوولیت دارد ، خاطرنشان کرد:دانشگاه آزاد محصور و محدود فعالیت های نخبگان و دانش نمی باشد و در حوزه های مختلفی که کار بر زمین مانده باشد ورود می کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان در خصوص فعالیت های این دانشگاه در حوزه مهدویت و همچنین ابهامات و سوالات زیادی که در شبکه های مجازی ایجاد شده تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در ۳۱ استان دبیرخانه مهدویت ایجاد کرده و فعالیت های گسترده ای انجام داده است.

وی ادامه داد:دانشگاه آزاد اسلامی گیلان در راستای انجام فعالیت های حوزه مهدویت جزو استان های برتر قرار گرفت .

دوستار متذکر شد:فعالیت های دانشگاه آزاد اسلامی گیلان در حوزه مهدویت ادامه خواهد داشت ، امسال همایش ملی مهدویت برگزار می شود و در طول سه سال ، مقاله و کتاب منتشر خواهد شد.

وی در خصوص ایجاد اشتغال توسط دانشگاه آزاد اسلامی گیلان خاطرنشان کرد:راه اندازی دانشکده های مهارتی و کار آفرینی از اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی استان در این راستا است تاکنون ۸ دانشکده مهارتی و کارآفرینی بر مبنای زیست بوم منطقه ای راه اندازی شده که جذب دانشجو دارند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان تصریح کرد:در اجرای طرح پویش این دانشگاه با صنایع و سازمان های مختلف وارد مذاکره و تفاهنامه امضا کرده که بر اساس تخصص هایی که صنایع نیاز دارند دانشجویان ممتاز برای فعالیت در صنایع اعزام می شوند و در صورت نیاز ، جذب بازار کار می شوند.

وی انجام پژوهش های کاربردی برای سازمان ها و دستگاه ها را از دیگر اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی گیلان عنوان کرد و گفت:دانشگاه آزاد اسلامی بر اساس نیازمندی سازمان ها کار پژوهشی انجام می دهد.

دکتر دوستار با بیان اینکه استان گیلان متولی نظام موضوعات کشوری در حوزه گردشگری است ، بیان کرد: دانشجوهای ارشد و دکترا که به دنبال موضوع پایان نامه هستند به این سامانه مراجعه کرده و می توانند عنوان پایان نامه خود را پیدا کرده و از مزایای آن بهره مند شوند .

وی با اشاره به فعالیت دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه فناوری یادآور شد:اگر خانواده ها به این نتیجه برسند که دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه فناوری فعالیت های خوبی دارد و تحصیلات در آن هدف دار و اشتغال آفرین است می تواند انتخاب اول خانواده ها باشد و این موجب سیر صعودی جذب دانشجو می شود.

دوستار ادامه داد: مدارس سما دانشگاه آزاد اسلامی ، ۱۶ درصد نسبت به دیگر مدارس جذب دانش آموز داشته است.

وی تصریح کرد:نگاه دانشگاه این است که تحصیل و ادامه تحصیل در قالب سنت های گذشته پاسخگوی نیاز جامعه نمی باشد و دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال راه اندازی دانشکده های موضوعی با تغییر محتوای درسی و تغییر آموزشی است که در این راستا به زودی دانشکده کشاورزی دقیق در گیلان راه اندازی می شود.

دوستار گفت:در این دانشکده کشاورزی ؛ هوش مصنوعی ، کامپیوتر و … تدریس می شود .

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان با بیان اینکه این دانشگاه به دنبال راه اندازی مدارس عالی مهارت است ، تصریح کرد:دانشگاه آزاد اسلامی با اداره کار و همچنین اداره آموزش فنی و حرفه ای تفاهنامه دارد و متقاضیان اخذ مهارت ، گواهی نیز دریافت کرده و می توانند از تسهیلات بانکی استفاده کنند.

وی یادآور شد:آموزش ۴۰ نوع مهارت قرار است در این مدارس آغاز شود و متقاضیان می توانند از این مهارت ها بهره مند شوند.

دوستار در خصوص افزایش شهریه های دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت:دانشگاه آزاد دانشگاهی خودگردان است و همه هزینه های آن از محل در آمدهای دانشگاه از طریق فروش خدمات پژوهشی و اخذ شهریه تامین می شود.

وی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی گیلان در ایام کرونا تعدیل نیرو نداشته است و با وجود مطالبات دریافت نشده ای که از بنیاد شهید و دانشجویان دارد همواره در کنار مردم بوده است .

دوستار با بیان اینکه افزایش شهریه بر اساس هزینه ها در هیات امنای مرکزی تایید می شود ، خاطرنشان کرد:دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاهی مردمی است و با توجه به تورم امسال این دانشگاه بنا ندارد بر اساس تورم ، شهریه ها را افزایش دهد.

وی گفت:افزایش ۲۵ تا ۳۰ درصدی شهریه ها شامل همه شهرها و شهرستان ها نمی شود شهرستان های کم برخوردار زیر ۲۵ درصد و شهرستان های برخوردار بالای ۳۰ درصد افزایش شهریه خواهند داشت.

وی یادآور شد: رشته های پر متقاضی افزایش شهریه بیشتر و کم متقاضی افزایش شهریه کمتری خواهند داشت./لیجار

لینک کوتاه : https://entebaagh.ir/?p=10813

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.